TEHNOLOGIJA

U Boschu osmislili algoritam koji u milisekundi otkriva vjerojatnost sudara i aktivira sigurnosne elemente

Bosch sustav za otkrivanje sudara "izvan zone" radi s postojećim senzorima vozila kako bi aktivirao sigurnosne sustave za milisekundu

Sudar prilikom promjene trake (ilustracija)

 Bosch

Bosch je započeo s uvođenjem inovativnog softverskog paketa sustava za otkrivanje sudara koji je osmišljen i razvijen nakon što je inženjer tvrtke doživio prometnu nesreću i počeo tražiti načine za smanjenje ozbiljnosti sličnih sudara.

Voditelj inženjeringa Bosch USA Rameez Ahmad bio je u posjetu Pakistanu 2019. s prijateljima kada je suvozačevu stranu njihovog vozila udario motocikl. Dobavljač automobila to naziva bočnim sudarima "izvan zone" i često se događaju kada vozilo mijenja traku i prolazi kroz raskrižja.

image

Rameez Ahmad

Bosch

Nakon skoro neuspjelog iskustva, Ahmad i njegov inženjerski tim krenuli su s razvojem isplativog rješenja za povećanje sigurnosti putnika dizajnom algoritma koji se besprijekorno integrira s postojećim sustavima, ubrzavajući implementaciju ove tehnologije.

Ono što su smislili je sustav detekcije sudara "izvan zone". Ova nova tehnologija koristi postojeće senzore i softver vozila, ali omogućuje brže aktiviranje stvari poput zračnih jastuka i zatezača sigurnosnih pojaseva. Uistinu, ti se sigurnosni sustavi mogu aktivirati unutar jedne milisekunde nakon otkrivanja sudara.

"Iako sam doživio manju nesreću, mogao sam zamisliti da bi se radilo o velikoj nesreći s većom brzinom ili većim vozilom, utjecaj bi mogao biti razoran", rekao je Ahmad za Auto News. "To je mene i tim potaknulo da preispitamo kako ponuditi rješenje".

image

Sudar prilikom promjene trake (ilustracija)

Bosch

Rad na sustavu započeo je ubrzo nakon nesreće i Ahmad i njegov tim bili su odlučni izgraditi sustav koji ne zahtijeva dodatne senzore. Morao je surađivati s proizvođačima originalne opreme kako bi to učinio mogućim, ali ostaje škrt s riječima koji će proizvođači automobila biti prvi koji će uvesti novi sigurnosni sustav.

"Rameezu i njegovom timu odajem puno zasluga", rekao je Richard Nesbitt, potpredsjednik Bosch Chassis Systems North America za programe elektroničke stabilnosti. “Vjerojatno bi bilo lakše dodati senzore. Ali doista osmisliti rješenje koje je isključivo softversko, koristeći svu njegovu softversku stručnost u timu — to je ključ za nas da donesemo vrijednost tržištu".

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 17:27