PREMIJERA

U 'kragujevački' Fiat 500L ugrađuju se i hrvatski dijelovi

Sve priče o novoj ekspanziji srpske autoindustrije prošloga su tjedna dobila i konkretne temelje svečanim otvorenjem prve proizvodne trake za Fiat 500L u bivšim pogonima Crvene Zastave, danas tvornici Fiat automobili Srbija (FAS).

Izvršni direktor Fiata i Chryslera Sergio Marchionne na otvorenju, ali i netom potom održanoj press konferenciji u Torinu najavio je će novi srpski Fiat u salone stići već na jesen, da je dizajniran kako bi bio konkurentan tržištima s obje strane Atlantika, s time da bi mu u Americi startna cijena biti 21.000 dolara, u Europi 16, a na prostorima bivše Jugoslavije navodno neće biti viša od 14 tisuća eura.

Nova tvornica, pojašnjeno je, rezultat je partnerstva srpske vlade i Fiata u vrijednosti milijun eura i omjeru vlasništvo i raspodjele dobiti 67 naprama 33 posto u korist Talijana. Kad bude u potpunosti operativna, trebala bi doseći godišnji kapacitet od 300.000 primjeraka, od čega bi 160.000 trebalo otpadati na 500 L, a ostatak na njegovu buduću crossover verziju s pogonom na sva četiri i XL izvedbu sa sedam sjedala.

Zanimljivo je da će od obnavljanja proizvodnje automobila u Srbiji koristi će imati i hrvatska tvrtka AD Plastik, koja je i mimo srpsko-talijanskog pakta direktno s Fiatom dogovorila isporuku plastičnih dijelova za 500L. Prema informacijama domaćeg automobilskog klastera, sličan scenarij priželjkivale su i mnoge druge naše tvrtke, no Fiatovi kriteriji, odnosno testovi kvalitete, navodno su za sve njih ispale prevelika prepreka.

Za probijanje leda serijske proizvodnje u Kragujevcu izabran je model 500 L, odnosno prvi u nizu varijacija na temu kultnog cinquecenta. Uz godišnjih 160.000 primjeraka spomenutog modela, Fiat je već najavio drugi i treći nastavak, a riječ je o crossoveru s pogonom na sve kotače te XL izvedbi sa sedam sjedala. Obiteljske varijante Fiata 500 trebale su postati zasebni premium podbrand po uzoru na BMW i Mini, no umjesto ulaska u ring s Mini Countrymanom, Talijani su nišane modela 500L usmjerili prema novom Ford B-Maxu, Opel Merivi i Citroen C3 Picassu. Jedan od važnijih argumenata za uspješan pohod na regionalno, ali i europsko tržište trebala bi biti cijena osnovne izvedbe kragujevačkog noviteta koja, tvrde Talijani, u regiji neće prijeći 14.000 eura.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
28. studeni 2024 11:52