ELEKTRIFIKACIJA

U lipnju su Europljani prvi put kupili više EV-ova nego dizelaša: Benzinac i dalje kralj

Podaci o prodaji u lipnju ove godine ne lažu - potražnja za dizelskim automobilima je u silaznom trendu

Volkswagen TDI

 Volkswagen AG

Zloglasni skandal u VW grupi pokrenuo je početak kraja dizelskih motora u Europi. I ne samo to, već sve stroži propisi o emisijama čine dizelaše još osjetljivijima na izumiranje, stoga su mnogi proizvođači automobila već prestali nuditi dizele na manjim automobilima.

Podaci o prodaji u lipnju koje je objavilo Europsko udruženje proizvođača automobila (ACEA) ne lažu – potražnja za dizelskim automobilima je u silaznom trendu. U zemljama Europske unije tržišni udio za dizele smanjio se prošlog mjeseca na samo 13,4 posto, što je znatno manje od 17,4 posto ostvarenih u lipnju 2022. Slabija potražnja omogućila je isključivo električnim vozilima da po prvi put nadmaše dizele.

image

Prodaja automobila po vrsti pogona, Europa, lipanj 2023.

ACEA

Doista, automobili s nultom emisijom činili su 15,1 posto ukupnog udjela, ili više u odnosu na 10,7 posto u lipnju 2022. Samopunjivi hibridi također su bili popularniji od dizelaša zahvaljujući tržišnom udjelu od 24,3 posto, dok su plug-in hibridi predstavljali 7,9 posto ukupne potražnje, ili pad s 8,2 posto u lipnju 2022.

Studija ACEA-e pokazuje da benzin zasad ostaje kralj s više od trećine ukupne prodaje, s 36,3 posto. To znači 379.067 automobila, ili 11 posto više nego u lipnju 2022. Iako su brojke prodaje porasle, tržišni udio zapravo je pao s 38,5 posto na 36,3 posto zbog porasta EV-a.

Iako dizeli postupno padaju u nemilost u Europskoj uniji, ACEA bilježi značajan porast prodaje od 10,3 posto u Njemačkoj, kao i na tržištima srednje Europe. Rumunjska je imala najveći rast u lipnju 2023. u usporedbi s istim mjesecom prošle godine, pri čemu je prodaja novih dizelskih automobila porasla za nevjerojatnih 22,4 posto.

image

Automobil s unutarnjim izgaranjem (ilustracija)

Profimedia

Sveukupno, prodaja novih automobila (svih vrsta pogonskih sklopova) skočila je u EU tijekom prvih šest mjeseci 2023. za 17,9 posto na 5,4 milijuna vozila, ali to je još uvijek 21 posto manje u usporedbi s prvom polovicom 2019., prije pandemije. ACEA ističe da su problemi u opskrbnom lancu sve manji problem, iako ljudi još uvijek moraju dugo čekati na neke modele.

Uz propise Euro 7 koji bi trebali stupiti na snagu 2025., očekujemo da će proizvođači automobila ubrzati prijelaz na električna vozila. Drugim riječima, u prodaji će biti manje automobila s unutarnjim izgaranjem. VW grupa je upozorila da su automobili B-segmenta u opasnosti jer bi podešavanje njihovih motora u skladu sa strožim zakonima moglo učiniti te modele preskupima.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
30. studeni 2024 22:17