BENZIN, DIZEL STRUJA

U LISABONU SMO VOZILI NOVI PEUGEOT 208 Za njega se lijepe i cure i dečki na račun izgleda, no nudi puno više od toga. U HR stiže već za mjesec dana!

S lijepom ponudom benzinaca i dizelaša, ali i uvjerljivom električnom verzijom te podužim popisom sigurnosnih i elektronskih dodataka, novi francuski mališan ima i više nego dovoljno aduta za uspješan izlazak na tržište. A i da nema, čini se, bio bi tražen samo na račun izgleda
 Peugeot

Već i na fotografijama izgleda odlično, ali uživo... Uživo će Peugeot 208 zajamčeno biti glavna zvijezda bez obzira na to gdje se pojavio. I u središtu Lisabona, i u portugalskoj provinciji, kroz dva dana smo privlačili poglede kao s malo kojim autom, pogotovo u ovoj klasi.

Novi mali Francuz tako u pamćenje privlači nekadašnje kućne uspješnice poput 205-ice s kojom je cijela ova priča zapravo i započela, ili 206-ice koja je zračila magnetskom privlačnošću dugo, dugo godina nakon što je bila predstavljena...

U čemu je, dakle, tajna novog 208? U kombinaciji raznih faktora, dakako, no presudnu ulogu i neodoljivi halo-efekt definitivno ima dizajn koji potpisuju Gilles Vidal i njegova ekipa, dobro naslonjen na sve ono ranije predstavljeno na 508 i inim kućnim modelima.

Novi 208 uživo izgleda tako dobro da, barem po našem mišljenju, novi Renault Clio koji je sam po sebi vrlo privlačan automobil, pored 208 djeluje poput nahoćeta. U odnosu na ostale modele u klasi, razlika u ideji oblikovanja je još izraženija - novi 208 po tom pitanju mete sve pred sobom.

No, to spada u kategoriju osobnih ukusa. A što to ima 208 tako privlačno? Na "hrpi" i u živim bojama plijeni vrlo skladnim prpporcijama, a pritom karakterističnu masku i velike diodne kandže sprijeda i straga teoretski nije bilo lako preslikati na mnogo manji auto od velike limuzine, no u praksi stvar funkcionira savršeno.

Dio zasluga za to svakako ide i vanjskim mjerama, jer 208 je u odnosu na istoimenog prethodnika rastegnut za 9 cm i u dužinu broji raskošnih 405 cm, a istodobno je za tri centimetra niži. U praksi to znači da mali Peugeot izvana izgleda kao za broj veći kompakt... I ne samo izvana: ulazak u putničku kabinu otkriva prepoznatljiva kućna rješenja poput minijaturnog, nisko postavljenog upravljača preko kojega vozač gleda na i-Cockpit i digitalnu instrumentnu ploču.

Osim što joj na atraktivnosti daje podatak da je ona digitalna te se njezin prikaz može mijenjati ovisno o preferencama odnosno trenutnim potrebama, od konkurencije je definitivno izdvaja činjenica da se podaci na njoj prikazuju višerazinski, što joj daje 3D privid.

Na fotografijama je to nemoguće adekvatno prikazati, no uživo izgleda jako efektno i zgodno, a samim time - premda se ne radi o istoj stvari - kao da nestaje potreba za head-up zaslonom. Materijali su, barem u automobilima koje smo imali prilike voziti, kvalitetni te ugodni na pogled i dodir, i sve tu djeluje baš kao tek malčice umanjena verzija velike kuće limuzine.

Peugeot 208 dakako, donosi i svu silu raznih sigurnosnih i drugih sustava pomoći od Drive Assista, odnosno adaptivnog tempomata, preko održavanja u voznoj traci i prepoznavanja prometnih znakova, pomoći pri parkiranju i automatskog parkiranja... Što se prostranosti tiče, ovako na prvu, dojam je da sprijeda ima mjesta i za dvometraše, dok straga mjesta ima malo više nego u konkurentskom, nedavno predstavljenom Cliju. No, zauzvrat mu je prtljažnik sa 311 litara nešto manji...

Peugeot 208 građen je, inače, na modularnoj platformi CMP koju koristi i, primjerice, Opel Corsa te je između ostaloga i zahvaljujući tome u odnosu na prethodnika smršao tridesetak kilograma. U vožnji stoga djeluje uvjerljivo i agilno, s posebnim naglaskom na činjenicu da su GT Line primjerci s većim, 17-colnim kotačima osjetno tvrđi od onih sa 16 cola i malo više mesa na gumama.

Od motorizacije smo imali prilike isprobati 1,5-litrenog dizelaša sa 100 KS te već dokazane 1,2-litrene benzinske izvedbe u verzijama sa 100 odnosno 130 KS, s ručnim 6-stupanjskim odnosno automatskim 8-stupanjskim mjenjačem. Najviše zanimanja privukao je, dakako, e-208 sa 136 KS i dosegom od 340 km (WLTP) ili 450 (NEDC), koji može povući 150 km/h, a do 100 km/h ubrzava za 8,1 sekundu. Novi Peugeot 208 na hrvatskom tržištu će biti u prodaji od prosinca, što vrijedi za sve verzije osim električne, koja stiže na proljeće. Bilo bi lijepo da negdje u to doba stignu i poticaji...

UKRATKO

Unutrašnjost donosi prepoznatljive kućne elemente poput malog i nisko postavljenog upravljača te središnjeg zaslona no glavni hit ovdje su 3D instrumenti

U odnosu na prethodnika Peugeot 208 je s novom platformom i lakšom gradnjom smršao tridesetak kilograma. U vožnji stoga djeluje agilno u svim verzijama

Model e-208 ima tri programa vožnje: Eco za najveći doseg, Normal za optimalnu kombinaciju efikasnosti i udobnosti te Sport koji daje najviše, uključujući ubrzanje za 8,1 s

Potpuno električna verzija zove se e-208 te raspolaže sa 136 KS i dosegom od 340 km (WLTP) ili 450 (NEDC), može povući maksimalno 150 km/h, a do 100 km/h ubrzava za 8,1 sekundu. U vožnji se ponaša slično kao i svaka druga verzija novog 208

Od motora u ponudi su 1,5-litreni dizelaša sa 100 KS te već dokazane 1,2-litrene benzinske izvedbe u verzijama sa od 75 do 130 KS. Električar sa 136 KS stiže na proljeće

Karakteristična maska i velike diodne kandže sprijeda i straga teoretski nije bilo lako preslikati na mnogo manji auto od velike limuzine, no u praksi stvar funkcionira savršeno

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 23:11