
Broj električnih automobila diljem svijeta je u porastu. Iako postoje brojne prednosti vožnje bez emisije štetnih plinova i buke motora, činjenica je da takva vozila zahtijevaju razne prilagodbe.
Jedna od važnijih prilagodbi je sam proces punjenja koji se baš u svemu razlikuje od automobila pokretanih motorima s unutarnjim izgaranjem. Vozači koji nemaju mjesta za punjenje u svojim domovima moraju unaprijed planirati svoja putovanja, a čak i kada pronađu slobodno mjesto za punjenje, vrijeme koje će tamo provesti ne ide u istu rečenicu s ‘brzom igrom‘ na benzinskim postajama.
Još jedna razlika u odnosu na klasične benzice i dizelaše je proces punjenja. Mnogi vlasnici električnih automobila ne znaju da u tom procesu itekako mogu oštetiti bateriju svog vozila.
Savjet vozačima električnih vozila: ako želite sačuvati učinkovitost i domet baterije - prestanite puniti svoje automobile do maksimalnog kapaciteta.
Dok mnogi vozači električnih vozila možda misle da bi trebali imati potpuno napunjen automobil što je češće moguće, to ne stoji, jer bi s vremenom mogli degradirati bateriju. Umjesto toga, bateriju je na dnevnoj bazi najpametnije puniti do 80 posto.
Punjenje vašeg automobila do 80% dugoročno će vam pružiti puno više punjenja bez pregrijavanja baterije i pomoći da izvučete maksimum iz baterije i poboljšate njezinu učinkovitost.
Također, potrebno je znatno manje vremena da baterija dosegne 80%, jer se iznad tog postotka brzina punjenja osjetno usporava kako bi se spriječilo opterećenje baterije.
Jedina iznimka mogu biti dulja putovanja kada je punjenje do 100 posto preporučljivo jer na taj način možete osigurati veći domet.
Komentari
0