
Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroen, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram i Vauxhall su 14 glavnih brendova u vlasništvu Stellantisa, megarupacije iz koje su prošle godine stigle vijesti da bi se neki brendovi mogli ugasiti ili prodati.
No moglo bi se dogoditi i suprotno jer je moguće oživljavanje još jednog brenda čije je ime u vlasništvu Stellantisa. Brend Talbot, čiji korijeni sežu sve do 1903., jedan je od tih "uspavanih" brendova uz talijanske Innocenti i Autobianchi. U medijima se povremeno pojavljuju glasine da će uspavane marke biti oživljene ili pak prodane, ali do sada se ništa nije dogodilo.
No, nedavno se doznalo da je Stellantis produžio prava na ime Talbot, što je opet potaknulo glasine da će brend biti izvađen iz naftalina. Posljednji put Talbot je bio aktualan prije više od 20 godina, kada je bio dio PSA Grupe. Tada se pričalo Talbot oživjeti kako bi postao jeftina marka koja će konkurirati Daciji.
Ako su takve ideje i postojale, nikada nisu provedene. Carlos Tavares, koji je do prosinca prošle godine bio na čelu Stellantisa, općenito je bio protiv oživljavanja starih brendova, ali budući da je sada smijenjen, stvari bi se mogle promijeniti.
Zapravo, nema objektivnih preduvjeta za oživljavanje Talbota, iako je brend i danas poznat i ima bogatu povijest. Od svojih ranih godina do kasnih 1950-ih, proizvodio je luksuzne automobile i sudjelovao u utrkama, s Talbot Lago T26 je 1950. godine pobijedio na legendarnoj 24-satnoj utrci u Le Mansu. Godine 1979. marka Talbot je oživjela pod okriljem PSA-a i proizvodila je prilično široku paletu osobnih automobila, uključujući i one koje im je u nasljeđe ostavio Chrysler, prethodni vlasnik Talbota. Talbot Sunbeam Lotus s troja vrata i pogonom na stražnje kotače osvojio je Svjetsko prvenstvo u reliju 1981. u poretku proizvođača. Istovremeno, luksuzna limuzina Tagora podsjetila je na Talbotovu pripadnost visokoj klasi. Nažalost, zbog financijske krize, 1987. prestala je proizvodnja osobnih automobila marke Talbot dok su se kombi vozila zadržala do 1993. godine.
Danas nema smisla oživljavati Talbota kao konkurenta Daciji, budući da su Citroën i Fiat već donekle preuzeli tu ulogu. Sportske i premium segmente pokrivaju Abarth, Alfa Romeo i Lancia, a marka DS postupno se pomiče prema luksuznom segmentu, odnosno Maseratiju. Općenito, za Talbot još nema slobodne niše unutar Stellantisa. No i prodaja Talbota nije dobra ideja jer je marka slabo poznata izvan Europe i time neinteresantna za Kineze. Što će se dogoditi s Talbotom, ostaje za vidjeti, no činjenica da je Stellantis produžio prava na ovu marku jasna je poruka da imaju neke planove s njom u budućnosti, kada dođu neka bolja vremena za europsku automobilsku industriju.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....