VW mu blokirao posao

Uvezao 22 jeftina električna Volkswagena iz Kine u Njemačku: Skupo ga je koštala ta avantura

Trgovac je više od dvadeset primjerka kineskih ID.6 modela legalno uvezao i dobio za to odobrenje njemačkih vlasti

VW ID.6

 FAW Volkswagen

Njemački trgovac automobilima našao se u problemu i usred velike pravne bitke zbog toga što je u zemlju uvezao 22 Volkswagena ID.6 iz Kine za kinesko tržište. Gregory Brudny, naime, procijenio je da će se ID.6 svidjeti njemačkim kupcima te je legalnim kanalima uvezao flotu vozila od kineske joint venture kompanije i proizvođača Volkswagen vozila FAW-Volkswagen.

Uzimajući u obzir gotovo duplo niže cijene električnih Volkswagen modela u Kinu u odnosi na one u Njemačkoj poduzetni trgovac odlučio je uvozom kupcima ponuditi pristupačnije električne Volkswagene.

image

VW ID.6

FAW Volkswagen

Naime, prosječna cijena novih električnih vozila u Njemačkoj nastavlja rasti, dok je intenzivna konkurencija u Kini dovela do značajnog sniženja cijena zbog konkurentnosti.

Primjerice, VW tamo se model ID.3 prodaje za preračunato 16.000 eura, u usporedbi s početnom cijenom u Njemačkoj od 40.000 eura. Slično tome, model ID.7 Vizzion stoji 237.700 juana u Kini, što je ekvivalentno 30.800 eura, dok ID.7 u njemačkoj stoji gotovo dvostruko više - 57.000 eura.

image

VW ID.6

FAW Volkswagen

Model ID.6 za Kinu u biti je europski ID.4 s produljenim međuosovinskim razmakom s tri reda sjedala za do sedam osoba. Dostupan je u dvije varijante, kao ID.6 X i ID.6 Crozz. U Kini cijene za ID.6 počinju od 259.888 juana, ili 33.700 eura, dok u Njemačkoj ID.4 s manjim međuosovinskim razmakom počinje na 40.335 eura. Brundy nije trebao biti genijalac kako bi zbrojio 2 i 2 kako bi zaradio.

Automobili koje je Brudny kupio bili su namijenjeni izvozu, pa je zaključio da će ih lako pripremiti za prodaju na domaćem tržištu. Prema izvješću Automobilwochea, nakon nekoliko izmjena i ažuriranja softvera, transportna uprava zemlje bila je spremna pustiti vozila u zemlju, a on ih je zakonski smio prodati, piše portal Carscoops.

Međutim iz njemačke centrale VW-a su se pobunili na njegov potez i ishodili privremenu zabranu uvoza. Naknadnom presudom sud je odlučio da se vozila zaplijene, a sada VW želi da se ona i unište.

image

VW ID.6

FAW Volkswagen

Iako VW nije posebno komentirao ovaj slučaj, razlog za zabranu je taj što se Volkswagenovi modeli proizvedeni u Kini razlikuju od onih koji se prodaju u Europi i nemaju određene elemente propisane zakonom poput automatskog sustava za hitne pozive.

Trgovac uzvraća da, budući da je vozila legalno uvezao i dobio odobrenje njemačkih vlasti za to, problema nije trebalo biti. Zbog toga trgovac vjeruje da ova vozila može prodati po konkurentnoj cijeni, unatoč svim troškovima koje je imao dovozeći ih u Njemačku.

Brudny smatra da VW od njega pokušava napraviti primjer kako bi odvratio druge od pokušaja uvoza vozila kineske proizvodnje. Futurezone izvještava da trgovac trenutno plaća 8000 eura mjesečno za troškove skladištenja i da će ga koštati 15.000 eura po vozilu da ih uništi ako mu sud to naredi.

image

VW ID.6

FAW Volkswagen

U međuvremenu se Brudny žalio na presudu i smatra da ima jak argument, ali čini se da po tom pitanju već postoji pravni presedan. Naime, 2021. godine njemački je sud presudio u korist Hyundaija u sličnom slučaju, u kojem su se njihova vozila uvozila u Njemačku za preprodaju iz zemalja istočne Europe (izvan EU). Čini se da će na koncu Bundyja ova avantura skupo koštati...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 20:12