POKAZAN U NJEMAČKOJ

UŽIVO S PREMIJERE: novi kompaktni Hyundai i30 napada Renault Megane, Ford Focus i Opel Astru

Na platformi bratskog C’eeda k nama početkom iduće godine stiže treća generacija kompaktnog i30 - s novim turbobenzincem i dizajnerskim pečatom Petera Schreyera
 Hrvoje Tomić

Tri tjedna prije službene svjetske premijere na salonu automobila krajem rujna u Parizu, Hyundai je pred tristotinjak vodećih specijaliziranih novinara u svom europskom sjedištu u Offenbachu predstavio novu, treću generaciju najvažnijeg modela na tržištu EU - kompaktnog i30.

Foto: Hrvoje Tomić

Dizajniran u europskoj središnjici u Rüsselsheimu kraj Frankfurta pod vodstvom njemačkog majstora Petera Schreyera (uz Audi TT iz 1998. najpoznatijeg po dizajnerskom preporodu bratske Kije) te proizveden u češkim Nošovicama, novi i30 želi ponoviti uspjeh prethodnih dviju generacija (prve pod internom oznakom FD iz 2007. i druge GD iz 2011., u svijetu prodanih u lijepih 800.000 primjeraka).

Uz modernije, čišće linije po uzoru na preklani predstavljeni i20, krase ga nova klavirskim lakom presvučena maska hladnjaka te diodna stražnja svjetla. Puno je, međutim, važnije da je unutrašnjost ne samo nijansu prostranija i oku ugodnija nego dosad, nego i da su materijali napokon na razini puno razvikanijih europskih suparnika - jeftine, tvrde plastike ima još samo u tragovima i to na manje vidljivim mjestima, oko ručice mjenjača, na vratima i u prtljažniku.

Premijeru će u novom i30 doživjeti i posve novi 1,4-litreni turbobenzinac 1.4 T-GDI sa 140 KS, koji će se po želji isporučivati i sa sjajnim 7-stupanjskim automatskim mjenjačem sa dvostrukom spojkom. Četverocilindraš će, dakle, biti četvrti i najsnažniji benzinski motor u ponudi, uz 1,0-litrene turbobenzince sa 100 i 120 KS te na europskom tržištu neizostavan 1,6-litreni turbodizelaš sa 110 KS.

Korejci nisu štedjeli ni na sigurnosti, pa novi i30, što serijski, a što uz doplatu, dolazi opremljen nizom sigurnosnih dodataka - od automatskog kočenja u gradu i upozorenja o naletu vozila straga, preko aktivnog tempomata i prepoznavanja prometnih znakova, do zadržavanja vozne trake i automatskog upravljanja dugim svjetlima. I šećer na kraju, zadržat će 5-godišnje jamstvo bez ograničenja kilometraže...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 17:23