TO JE BIO HIT!

VELIK DAN ZA TOYOTU Od 1994. do danas Toyota je proizvela 10 milijuna modela RAV4! Evo i priče o prvoj generaciji koja je stvorila novu SUV klasu

 
 Toyota

Ukupna brojke proizvodnje za najprodavaniji SUV Toyote upravo je premašio brojku od 10 milijuna proizvedenih primjeraka. Za taj uspjeh bilo je potrebno pet generacija i 26 godina jer je prvi RAV4 svjetlo dana ugledao 1994.

Kao globalni Toyotin model, RAV4 je, od predstavljanja, svakim korakom sve više jačao i pritom stvorio tržišni segment nove vrste kompaktnog, okretnog, rekreacijskog SUV-a, te nastavljati standarde.

Prošlu je godine RAV4 završio ne samo kao najprodavanija Toyota već i kao najprodavaniji SUV na svijetu, te četvrti najprodavaniji putnički automobil uopće.

Sjeverna Amerika je pritom daleko najjače tržište, s godišnjom prodajom od preko pola milijuna vozila (535.000 vozila 2019.), nakon čega slijedi Europa (133.000) i Kina (127.000)

U Europi je RAV4 od 1994. do danas prodan u 2 milijuna primjeraka, a posljednja, peta generacija, predstavljena početkom 2019. godine, postavila je novi godišnji rekord od preko 130.000 vozila.

Ove će godine paleta modela RAV4 doživjeti značajan iskorak pokretanjem prodaje novog RAV4 Plug-in Hybrid, koji kupcima nudi još veću sposobnost vožnje isključivo na električni pogon bez ikakve emisije štetnih plinova i bez potrošnje goriva.

No vratimo se na prvi model RAV-a...

Kada je prva generacija bila predstavljena na Ženevskom salonu automobila u ožujku 1994., rijetki su mogli predvidjeti kako će za to vrijeme hrabri novi koncept izmijeniti tržište automobila.

Osim što je stvorio novi tip vozila, oboružao se novim tehnologijama i stvorio potpuno novo tržište za kompaktne, okretne i široko primjenljive SUV-ove, idealne za suvremeni život.

RAV4 je bio originalan, označavajući novu eru za modele 4x4, a odziv je odmah bio pozitivan. Od samog početka, bio je to globalni model: prodaja je započela u Japanu u svibnju 1994., a u narednim mjesecima su slijedile Europa, Afrika, Australija i Latinska Amerika. U Sjevernu Ameriku je došao u siječnju 1996.

Početne procjene količina su najavljivale prodaju 4500 vozila mjesečno, ali kada je samo u prvom mjesecu zaprimljeno 8000 narudžbi, proizvodnja je udvostručena.

Zamisli na kojima se temelji RAV4 (Rekreacijsko Aktivno Vozilo s pogonom na 4 kotača) su prvi put bile izražene u konceptnom automobilu RAV-FOUR na Salonu automobila u Tokiju 1989., i ukazivale na Toyotino zanimanje za stvaranjem kompaktnog modela s pogonom na sve kotače.

Toyota RAV FOUR Prototip
Toyota
Toyota RAV FOUR Prototip

Bila je to samo dizajnerska studija, bez pojedinosti potrebnih za stvarni razvoj modela, ali ju je publika ipak jako dobro prihvatila. Taj projekt je 1991. dobio zeleno svjetlo i pokrenut je razvoj.

Glavni inženjer za projekt RAV4, Masakatsu Nonaka, shvatio je da nije lako uvjeriti druge Toyotine odjele da novi automobil za masovnu proizvodnju treba osmisliti za prodaju u tržišnom segmentu koji još ne postoji. Izraz „Sports Utility Vehicle“ (SUV) još nije bio poznat i mnogi unutar Toyote jednostavno nisu mogli shvatiti koncept takvog kompaktnog 4x4.

Zapanjujuće, unutarnji otpori su čak zaustavili projekt u jednom trenutku, ali podrška iz neočekivanog smjera mu je dala novi život.

Toyota

Toyotini odjeli prodaje za Europu i Japan, koji su u neposrednom kontaktu s tržištem, vjerovali su da je pravi trenutak za ovaj tip automobila. Zajedno su potaknuli daljnji razvoj projekta, te su uskoro dobili potvrdu da su bili u pravu: vrlo brzo nakon predstavljanja RAV4 je bio široko prihvaćen kao pionir novog trenda.

Tržište kompaktnih SUV-ova koje je Toyota stvorila, brzo je procvalo. Toyota je 1994. prodala oko 53.000 vozila RAV4, a zatim udvostručila, a potom i utrostručila taj broj u sljedeće dvije godine. Prodaja je nastavila rasti sa svakom sljedećom generacijom, čak i kada su gotovo svi konkurenti izbacili svoje modele na tržište. Godine 2019., ukupna prodaja RAV4 je bila preko 17 puta veća od prodaje u prvoj godini modela.

Toyota

Ovaj trajni uspjeh počiva na Toyotinom neprekidnom poboljšavanju proizvoda. Sa svakom novom generacijom, Toyota je slušala komentare vozača i prilagođavala veličinu vozila, njegove funkcionalnosti, performanse i izgled kako bi zadovoljila promjenljive želje i zahtjeve tržišta.

Na primjer, treća generacija više nije imala rezervni kotač na stražnjim vratima, zbog čega je automobil dobio profinjeniji izgled. S četvrtom generacijom, međuosovinski razmak je standardiziran u cijelom svijetu. Izvedba s troja vrata je izbačena iz proizvodnje već ranije, pa je RAV4 postao isključivo vozilo s pet vrata i prostraniji nego ikada prije.

Toyota

Toyota je održavala i tehničku naprednost RAV4, uvodeći nove platforme i razvijajući inteligentne sustave pogona na sve kotače koji su se odlikovali boljom upravljivošću i učinkovitijim performansama, na cesti i u terenskoj vožnji. Još tijekom životnog vijeka prve generacije ovog modela, Toyota je prepoznala da ne žele svi kupci pogon na sve kotače, pa je povećala privlačnost modela mogućnošću odabira izvedbe s pogonom na prednje kotače.

Kada je riječ o pogonskim sklopovima, izbor je načinjen tako da odgovara zahtjevima različitih svjetskih tržišta, uključujući i benzinske i dizelske motore, obujma do 3,5 litre. I ovdje je u žarištu bila učinkovitost i performanse koje odgovaraju ulozi vozila kao gradskog SUV-a, spremnog ugostiti obitelji ili kao idealnog partnera za ljude koji vode aktivan život.

Toyota

U svom izvornom obliku bio je to model s troja vrata, kompaktnih proporcija, dugačak samo 3,69 m. Snagu je davao 2,0-litarski benzinski motor sa 129 KS, postavljen poprečno, koji je stalno pogonio sve kotače, ali bez srednjeg reduktora malog prijenosnog omjera koji je uobičajen na konvencionalnim, grubim SUV-ovima.

Druge inovacije koje su bile predodređene da postanu standard uključivale su laganu monocoque karoseriju i neovisni stražnji ovjes. Kompaktne dimenzije i visoki položaj za vožnju činile su RAV4 lakim za manevriranje, dok je njegova upravljivost i udobnost za putnike bila sličnija konvencionalnom kompaktnom automobilu s pet vrata nego vozilu s pogonom na sve kotače.

Ponuda je 1996. proširena uključivanjem izvedbe s pet vrata (duljine 4,1 m) i mogućnošću odabira pogona samo na prednje kotače. Slijedila je izvedba s troja vrata i mekanim krovom, te, uvodeći dodatne inovacije, i električni model koji se u ograničenom broju proizvodio od 1997. do 2000.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 12:05