Početkom srpnja

Velike promjene za vozače: Europa uvodi rigorozne standarde za sve nove automobile

Među obaveznim sustavima su crna kutija, upozorenje na umor, detekcija alkohola...

Prometna guzva, ilustracija

 Ante Cizmic/CROPIX

Nova uredba EU nalaže da svi novi automobili od 7. srpnja 2024. moraju biti opremljeni brojnim novim sustavima pomoći, uključujući upozorenje na brzinu i crnu kutiju.

Riječ je o pametnom sustavu Intelligent Speed Assistance (ISA), koji prati brzinu u automobilima (obavezan za nova vozila u Europi od 6. srpnja 2022.), a sada stupa na snagu sljedeća razina.

Svi novoregistrirani automobili moraju biti opremljeni ISA-om od 7. srpnja 2024.

Radi se o ‘pomoćniku‘ koji koristi zvučne ili vizualne signale kako bi upozorio vozače kada se prekorači ograničenje brzine.

Pomoćnik također može izvršiti automatsko lagano otpuštanje gasa, pri čemu papučica gasa lagano pritišće prema gore prema stopalu ili vibrira, u odgovarajućim situacijama u vožnji.

Novi propisi predviđaju i dodatne obvezne sustave pomoći, poput crne kutije koja bi trebala dati podatke u slučaju nesreće i pripreme za tzv. alcolock. To bi trebalo omogućiti naknadnu ugradnju imobilizatora osjetljivih na alkohol, piše FenixMagazin.

Pomoćnik ne ograničava brzinu i ne koči aktivno automobile koji jure. Vozači su i dalje odgovorni i mogu preupravljati.

Važan detalj: ISA se ne može trajno isključiti. To je posebno neugodno kada sustav griješi i, primjerice, koristi netočne podatke karte ili ne prepozna ispravno prometne znakove putem kamera. ISA se može deaktivirati svaki put kada se vozilo ponovno pokrene. Međutim, postavka se odnosi samo na trenutnu vožnju.

image

Prometna guzva, ilustracija

Damir Krajac/CROPIX

Od 7. srpnja 2024. dodatni sustavi pomoći bit će obvezni za novoregistrirana vozila:

Crna kutija: Izraz je prvenstveno poznat za zrakoplove, ali sada i automobili dobivaju snimač podataka o nesrećama ili snimač podataka o događajima (EDR), kako se to zove u tehničkom žargonu. Kontinuirano bilježi informacije o brzini, kočenju ili aktiviranju zračnog jastuka, ali ih redovito i izbriše.

Samo u slučaju nesreće podaci se spremaju nekoliko sekundi prije i nakon sudara kako bi se što bolje rekonstruirao tijek nesreće. Podaci o nezgodama pohranjuju se lokalno u vozilu u zatvorenom i anonimiziranom sustavu. Budući da je ova inovacija obvezna za sva novorazvijena vozila od prošlog srpnja, dotična crna kutija već je danas ugrađena u brojne nove automobile.

image

Prometna guzva, ilustracija

Ante Cizmic/CROPIX

Pomoć pri kočenju u nuždi: Ovo se odnosi na automatski operativni sustav koji može samostalno prepoznati opasne situacije i zatim automatski zakočiti vozilo kako bi se izbjegle ili ublažile nesreće.

Svjetlo za automatsko kočenje u nuždi: Kako bi odgovaralo pomoćniku za kočenje u nuždi, mora postojati i svjetlo kočenja u nuždi na stražnjem dijelu vozila koje pokazuje da je započelo snažno kočenje.

Upozorenje na umor: Ovaj pomoćnik je namijenjen za praćenje budnosti vozača i izdavanje upozorenja. To može biti, na primjer, akustična ili vizualna poruka koja od vas traži da napravite pauzu od vožnje.

Asistent za vožnju unatrag: Kako bi se osiguralo da ne dođe do nezgoda pri vožnji unatrag, također su potrebni pomoćnici koji detektiraju osobe ili predmete iza vozila.

Upozorenje o napuštanju prometne trake u nuždi: Sustav potpore također je potreban kako bi vam pomogao da ostanete u svojoj traci. .

Alcolock u pripremi: Novo sučelje za imobilizatore osjetljive na alkohol, takozvane “Alcolocks”, također je obavezno. U budućnosti će se jednostavno morati naknadno ugraditi.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 09:09