VINFAST

Vijetnamski proizvođač je imao velike planove, no sada sve miriše na katastrofu

Njihov najambiciozniji automobil, crossover VF 8, u prvih je pet mjeseci u SAD-u prodan u samo 128 primjeraka
 Vinfast

Vijetnamski proizvođač automobila Vinfast je osnovan prije šest godina s vrlo ambicioznim planovima. Izgradili su velebnu tvornicu s kapacitetom od 250.000 automobila godišnje i najavili da će do 2026. godine proizvoditi čak 600.000 automobila godišnje.

U rekordnom vremenu razvili su čitavu paletu novih automobila, a posebno su se koncentrirali na električne modele s kojima su namjeravali ostvariti veliki proboj na svjetsko tržište. No za sada im to baš ne ide po planu.

Prošle godine je tvrtka uspjela prodati samo oko 7000 električnih automobila, a ove planiraju tu brojku povećati na čak 50.000 u čemu se najviše pouzdaju u izvoz. Glavno tržište bi im trebao biti SAD, no vijesti koje stižu s američkog tržišta mirišu na katastrofu.

image

Tvornica VinFast

Profimedia

Njihov najambiciozniji automobil, crossover VF 8, u prvih je pet mjeseci u SAD-u prodan u samo 128 primjeraka. To ne ćudi zbog niza problema koje su imali s kvalitetom i brojnih kritika kupaca i medija.

Tvrtka se nadala mnogo boljem startu u SAD-u pa je prilikom pokretanja prodaje u ožujku uvezla 3000 automobila koji sada stoje po auto salonima i skladištima.

Na lošu prodaju su utjecale i ne baš sjajne karakteristike automobile te visoka cijena. Vinfast VF 8 City Edition je po prvim najavama trebao koštati 55.500 dolara i imati doseg od samo 288 kilometara, no nakon što je to dočekano s podsmjehom tvrtka je smanjila cijenu na 46.900 dolara i povećala doseg na 333 km. No i s takvim vrijednostima auto je i dalje nekonkurentan.

Vinfastu za utjehu ostaje činjenica da su SAD-u prodali više električnih auta od Mazde i Jaguara, no to nije čudo s obzirom na slabašan doseg od 200 km kod jedinog Mazdinog električnog modela MX-30 i činjenicu da je Jaguar I-Pace već dosta zastarjeli model.

image
Vinfast

Vinfast bi se mogao naći u velikim financijskim problemima jer za sada nije ni približno uspio opravdati ulaganja svojeg singapurskog vlasnika. Namjeravali su postati velik igrač u svijetu elektromobilnosti, otvoriti tvornice u SAD-u i Australiji, no sada izgleda da bi sve moglo završiti velikom poslovnom katastrofom.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
30. studeni 2024 21:36