BROJNE PREPREKE

Više od polovice stručnjaka auto-industrije kaže da su ciljevi usvajanja električnih vozila nedostižni

59 posto ispitanika sumnja da je prijelaz na električna vozila moguć unutar vremenskog okvira koji su odredili zakonodavci

EV punjač (ilustracija)

 Profimedia

Posljednjih šest mjeseci u vijestima iz autoindustrije su dominirale informacije koje su sugerirale da će automobili s unutarnjim izgaranjem u EU izumrijeti već za 15 godina.

EU i Kalifornija bile su spremne nametnuti ograničenja nulte emisije od 2035. godine, a druge su se države spremale slijediti njihov primjer.

Dalo je to krila posebno financijski zainteresiranim stranama iz sfere elektromobilnosti, koji su već započeli slaviti.

Međutim, stopiranje planova do 2035. bez dizela i benzina ih je sigurno zateklo.

image

Punjenje Tesle

Profimedia

Sada se napokon počinje sve više pričati o problemima. Njemačka i Italija prijete da će poništiti europsku zabranu unutarnjeg izgaranja ako se ne daju ustupci za sintetička goriva koja bi mogla održati motor s unutarnjim izgaranjem na životu, a sada se pokazalo da više od polovice ispitanih stručnjaka iz autoindustrije smatra da je masovni prijelaz na električna vozila uopće nedostižan unutar regulatornih rokova.

image

Tvornica električnih automobila VinFast

Profimedia

Zajedničko istraživanje koje su proveli ABB Robotics i Automotive Manufacturing Solutions otkrilo je da 59 posto ispitanika sumnja da je prijelaz na električna vozila moguć unutar vremenskog okvira koji su odredili zakonodavci.

Navedeni razlozi uključivali su izazove s kojima se automobilska industrija suočila prilagodbom novom lancu opskrbe baterijama, zabrinutost zbog visokih razina potrebnih kapitalnih ulaganja, nedostatak sirovina i nedostatak mrežnog kapaciteta i infrastrukture za punjenje.

image

Tvornica baterija (ilustracija)

AFP

Među tim zabrinutostima, nedostatak infrastrukture za punjenje naveden je kao najveća prepreka, pri čemu ga je 26 posto ispitanih rangiralo kao glavnu prepreku uvođenju električnih vozila, dok je 17 posto sugeriralo da je problem visoka cijena električnih vozila.

image

Punjenje Tesle

Profimedia

Gotovo 600 sudionika ankete uključivalo je stručnjake koji rade izravno za proizvođače automobila, plus dobavljače, inženjere i menadžere zaposlene u automobilskoj industriji. Samo 11 posto vjeruje da su svi regionalni ciljevi za usvajanje EV-a do 2030.-40. realni.

image

Volkswagen tvornica (ilustracija)

Profimedia

Studija je također pitala te iste stručnjake vjeruju li da bi automobilska industrija mogla pružiti održivu proizvodnju i rezultati su bili dosta pozitivniji, samo 4 posto sugeriralo je da to ne bi bilo moguće, ali gotovo jedna četvrtina rekla je da su troškovi za proizvođače izazov.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
28. studeni 2024 10:13