![Teaser Volkswagen ID.1](https://static.jutarnji.hr/images/slike/2025/02/05/k_36184126_640.jpg)
Od kada ih je uzdrmao Dieselgate, ugled Volkswagena u Europi je počeo padati, a njihova tranzicija na električnu energiju ne ide po planu, pa je sve naposljetku rezultiralo krizom u kojoj se proizvođač sada nalazi. VW priznaje da mora "uhvatiti korak" i upravo je otkrio plan za "povratak u formu" u narednim godinama. On je nazvan "Triple A: Accelerate, Attack, and Achieve" (Trostrutruko A: ubrzanje, napad i postignuće).
U sklopu ovog plana VW namjerava izbaciti devet novih automobila do 2027., od kojih će dva biti isključivo električna. Mali ID.2 će stići 2026., a nedavno najavljivani, još manji, ID.1 trebao bi se pojaviti na tržištu 2027. Prije nego što ova dva pristupačna električna automobila krenu u prodaju, najvažniji događaj za VW je skorašnja premijera druge generacije T-Roca. VW je kompaktni crossover najavio kao svoj posljednji potpuno novi automobil s motorima s unutarnjim izgaranjem. Od ovog modela se mnogo očekuje, s obzirom na to da je jedan od najprodavanijih modela u Europi.
Tijekom sastanka sa zaposlenicima u tvornici u Wolfsburgu ovog tjedna, izvršni direktor Thomas Schäfer uvjeravao je prisutne da glavna tvornica proizvođača još uvijek ima svijetlu budućnost, unatoč činjenici da će se proizvodnja aktualnog Golfa preseliti u Meksiko 2027. godine. U Wolfsburgu će se nakon toga proizvoditi novi potpuno električni Golf koji će nastati na nadolazećoj platformi VW-a SSP. Golf devete generacije, razvijen u suradnji s Rivianom, neće imati motore s unutarnjim izgaranjem.
Međutim, dolazak električnog Golfa dogodit će tek pred kraj desetljeća. Volkswagen je također potvrdio planove za električni T-Roc, ali ni SUV s nultom emisijom ne dolazi uskoro. Novi modeli trebaju vrijeme za razvoj i dolaze sporo, a sigurni smo da u tom razdoblju ni konkurencija neće "spavati".
Problemi sa softverom mučili su nekoliko novih automobila posljednjih godina i odgađali njihove premijere. Zbog toga Volkswagen želi te loše dane ostaviti iza sebe tako što će do kraja desetljeća postati "vodeći veliki tehnološki brend automobilske industrije". Volkswagen je jedna od onih tvrtki koje su prevelike da bi propale, i unatoč teškim godinama može se vratiti staroj slavi, pod uvjetom da više ne radi greške kao u prošlosti.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....