ZIMSKI TEST

VOLVO XC90 T6 R-DESIGN: Pustili smo zvijer s lanca

Na stazi u austrijskom Hinterseeu isprobali smo moćni T6 sa 320 KS I odličnim 4x4 pogonom
 FOTO: Volvo

Tek što smo se uvjerili da novi Volvo XC90 u svakodnevnoj vožnji napokon može parirati kraljevima SUV klase Audiju Q7 i BMW-u X5, dobili smo priliku provjeriti kako švedski terenac diše u potpuno drugačijim, netipičnim uvjetima off-road vožnje po snijegu i ledu.

POGLEDAJTE FOTOGALERIJU

Nekih 500 kilometara dugačak put od Zagreba do austrijskog Hinterseea progutan je brzo i bezbolno. Najveći dio autoceste odradili smo na aktivnom tempomatu koji ubrzava, zaustavlja i ispravlja automobil, a premda je riječ tek o sustavu poluautomatske vožnje koji ponekad zahtjeva i reakciju vozača, osjećaj za upravljačem zaista je prvoklasan. Na ovom i sličnim sustavima Volvo temelji obećanje da nakon 2020. u njihovim autima niti jedan putnik neće izgubiti život. Živi bili pa vidjeli...

Budući da smo na snježni poligon u Hinterseeu stigli s najprodavanijom izvedbom D5 sa 225 KS, među dvadestak ponuđenih izvedbi novog XC90 izabrali smo njegovu potpunu suprotnost, T6 sa 320 KS.

Prvih par krugova odradili smo uz pomoć sigurnosnog arsenala koji vožnju po snijegu čini previše jednostavnom i predvidljivom. Sve djeluje sigurno, čak i presigurno s obzirom da vozimo po debelom sloju leda prekrivenim friško napadalim snijegom. Sustave koje smo na autocesti obožavali, na stazi smo htjeli što prije isključiti jer sva sila elektronskih pomagala ne dozvoljava niti najmanji pokušaj ekshibicije. I nakon kraćeg upoznavanja staze to smo i učinili, te s posebnim guštom maknuli sigurnosni pojas koji nas je predviđajući crni scenarij konstantno preventivno zatezao. Snažni turbobenzinac od starta je pokazao zube, no tek na visokim okretajima postao je spreman za porciju driftanja. U trenu smo kazaljku okretaja zabili u crveno, stražnji dio krenuo je prestizati prednji, a dvotonski tenk klizio je po boku kao relijaška jurilica.

Takvom osjećaju pridonosi i mogućnost izbora dinamike vožnje (Eco, Comfort, Off-Road, Dynamic i Individual) čemu se prilagođavaju brzi, kao podmazani 8-stupanjski automatski mjenjač, ali i doplatni aktivni zračni ovjes dovoljno čvrst da se prilagodi skliskom i neravnom terenu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 21:05