NOVITET

VOZILI SMO AUDI Q3: uz novo lice sada efikasniji i štedljiviji

Uz poboljšanja ispod lima novost su maska hladnjaka i aktivni žmigavci

Tri godine nakon premijere Audi Q3 prošao je kuru osvježavanja koja mu je osim blagog facelifta i obnovljene ponude motora donijela i neke nove mogućnosti opremanja. Izvana, mali je SUV zadržao prepoznatljiv dizajnerski nastup, ali je uz nekoliko malih no itekako važnih zahvata dobio znatno atraktivniji nastup. Za početak, možda i najvažniji od poteza olovkom koji su povukli dizajneri iz Ingolstadta onaj je kojim je metalizirani okvir single framea efektno produžen sve do svjetlosnih sklopova. Odsad standardno ksenonskih, a uz doplatu i diodnih...

Ne manje važno, ali nažalost samo kao opcija, stražnja će svjetla ubuduće biti dostupna s dinamičkim pokazivačima smjera poput onih na modelima R8, A7, A8. U praksi to znači da se dvadesetak centimetara duga LED linija žmigavca pali postupno u smjeru kretanja vozila. Promjene u unutrašnjosti odnosno mogućnostima opremanja možda nisu toliko primjetne, barem ne na prvi pogled, ali ih itekako ima. Primjerice, iznad prtljažnog prostora sada se nalazi novi rolo, a osim toga sada je moguće naručiti elektronski pokretana peta vrata. Kao i vanjske dimenzije, volumen prtljažnog prostora ostao je na jednakih 460-1365 litara.

Elektromehanička parkirna kočnica sa sustavom za pomoć pri kretanju na uzbrdici dolazi serijski, a rasvjeta putničke kabine i prtljažnika sada je diodna na svim modelima. Među raznim opcijama nalaze se i RS sportski ovjes s kontrolom amortizera, panoramski stakleni krov, elektronski podesiva sjedala, pomoć pri parkiranju s prikazom okoline, Audi Active Lane Assist, Audi Side Assist, MMI navigacija sa sklopivim zaslonom u boji... No, ono svakako najzanimljivije nalazi se ispod prednjeg poklopca, gdje nova generacija TFSI (150, 180, 220 KS) i TDI (120, 150, 184 KS) motora donosi nešto više snage uz smanjenje ispuha CO2 za do 17 posto. Svi motori zadovoljavaju Euro 6 normu, što dijelom treba zahvaliti i Audijevoj COD tehnologiji koja po potrebi isključuje rad polovice cilindara u motoru. Mjenjači su ručni sa šest ili automatski S Tronic sa sedam stupnjeva prijenosa i dostupni su za svaki od navedenih motora. U ponudi su verzije s prednjim ili quattro pogonom.

Opći je dojam da je Q3 zadržao prepoznatljivu razinu komfora u vožnji bez obzira na veličinu kotača (uz 17 i 18 inčne, uz doplatu su dostupni i naplaci promjera 19 i 20 cola). K tome, tu je i Audi Drive Select koji vozaču ruža mogućnost odabira raznih parametara prema vlastitim sklonostima. U praksi to znači da se najmanji Audijev SUV, kako smo imali prilike isprobati na cestama u okolici Münchena, može voziti ili s naglaskom na komforu ili na način prilagođen potrebama dinamički orijentiranog vozača, s tim da potonji treba imati na umu kako mu umjetno otvrdnuti upravljač u sportskom modu neće donijeti ništa više stvarne preciznosti negoli u normalnome. No, na takve smo se stvari već sasvim navikli... Na koncu, Q3 u novom je ruhu učinkovitiji, komforniji i općenito bolji auto od prethodnika. Tko ga je volio do sada, ubuduće ga može voljeti samo još više... K nama stiže početkom godine, do kada će biti poznate i detaljne cijene i specifikacije opreme.

Q3 1.4 TFSI COD

TEHNIČKI PODACI

Motor turbobenzinski, 4 cil.

Obujam 1395 ccm

Snaga 110 kW/150 KS pri 5000-6000/min

Moment 250 Nm pri 1500-3500/min

Mjenjač 6 stupnjeva, ručni

Dimenzije 438,8 x 183,1 x 159,0 cm

Osovinski razmak 260,3 cm

Prtljažnik 460/1365 litara

Brzina 204 km/h

0-100 km/h 9,2 sekunde

Potrošnja 4,9/5,5/6,6 l/100 km

Ispuh CO2 127 g/km

OSTALI MOTORI

BENZINSKI

2.0 TFSI (180 KS), 2.0 TFSI (220 KS)

DIZELSKI

2.0 TDI (150 KS), 2.0 TDI (184 KS)

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
15. prosinac 2024 09:39