AKTUALNO

VOZILI SMO MAZDA CX-5 Filigranska obnova Mazdinog hit SUV-a

Na cestama Toskane isprobali smo predserijske primjerke druge generacije uspješnog japanskog crossovera, samo na prvu slične dosadašnjem modelu. S više od 700 dizajnerskih i tehničkih dorada to je u biti nov model, koji je tiši, udobniji i opremljeniji, a u vožnji podatniji
 Rene Pieters

Poklopac motora duži desetak centimetara, široka i tanka svjetla te vjetrobran pomaknut unatrag za 3,5 cm, uz moderniji stražnji dio i karoseriju nižu za također 3,5 cm, stvorili su vitkiju vizuru uspješnom Mazdinu modelu SUV klase, koji samo na prvi pogled izgleda „jednako“ kao dosadašnji iz 2012. godine. I odmah treba reći: uživo i na cesti razlike su veće nego na fotografijama. Ali i za klasu je skuplji od starog, a u višim paketima opreme, s 19-colnim naplacima i kromiranim površinama, miriši otmjeno i visokom klasom.

Foto: Rene Pieters

Sličan dojam preplavio nas je u komfornoj unutrašnjosti. Ambijent se čini poznatim, ali vrlo brzo postaje jasno da je mnogo toga potpuno drukčije. I bolje. Kokpit je postavljen niže, instrumenti su cjelovitiji, novi volan bolje leži u ruci, a finiji materijali i toplije boje definiraju onaj prvi i svima važan dojam kvalitete i temeljitosti. Puno je novog i na redizajniranoj središnjoj konzoli i grebenu između sjedala. Zaslon sadržajnije multimedije je iz tijela armature izdvojen na njen vrh, a povišen središnji greben odredio je i novu, višu poziciju ručice mjenjača.

Ručica ručnog sada je za četiri centimetra bliža ruci vozača, a automatskog za šest (ručica je veća) i to je element koji, pokazat će se tijekom vožnje, uvelike pridonosi osjećaju prisnije veze vozača s autom. Promijenjene su i obloge vrata u dijelu u kojem su koncentrirani električni podizači stakala, nova sjedala su udobnija (ali i dalje pomalo kratka u sjedaćem dijelu) i kad se sve zbroji, nova unutrašnjost ostavlja topliji i humaniji dojam. I skuplji, što je u ovoj klasi jako važno…

Velik korak naprijed napravljen je i u segmentu opremanja, u kojem je dovoljno reći da - nema čega nema. Kako je popis tih novosti zapravo predugačak, pritisnuli smo tipku za paljenje 2,2-litrenog dizelskog motora od 150 KS, najzastupljenijeg u prodaji dosadašnjeg modela (u ponudi ostaju i izvedba sa 175 KS te benzinac 2.0 sa 165 KS). Prva jača ubrzanja kroz osjetno manju buku motora i kotrljanja otkrivaju efekte temeljitije zvučne izolacije (na račun toga novi je CX-5 nekoliko kilograma teži od starog), a zavoji rezultate rada inženjerskog tima.

Puno bolja pozicija mjenjača omogućava brži i precizniji prebačaj, uravnoteženiji rad ovjesa bolje guta neravnine, a uleti li se u zavoj temperamentno, karoserija manje radi, osjećaj sigurnosti je veći, a držanje kolnika čvršće. I CX-5 je dobio elektronički sustav G-Vectoring, koji pitomo, ali odlučno dozira isporuku okretnog momenta na pogonske kotače, ovisno o kutu zakrenutosti volana i kotača, i pegla putanju zavoja. Na ovjesu, krutosti šasije i tragu kotača također ima niz sitnih, ali bitnih tehničkih dorada. Sve u svemu, novosti i poboljšanja je toliko da je nakon prvog susreta, makar samo s predserijskim primjercima, ocjena da je CX-5 samo redizajn starog modela – površna.

Ukratko

Kao najatraktivnija boja ističe se nova metalik zagasito crvena (Soul Red Crystal). Naplaci su, kao i dosad, 17 i 19-colni, ali novog dizajna. Prednji dio doima se ozbiljnijim, a tonus mu daju dulji poklopac motora te razvučena svjetla u diodnoj tehnici. Diodne su i minijaturne, jedva vidljive maglenke. Prednji dio doima se ozbiljnijim, a tonus mu daju dulji poklopac motora te razvučena svjetla u diodnoj tehnici. Diodne su i minijaturne, jedva vidljive maglenke

Unutrašnjost je tiša, volan koji može biti i grijan je nov, a konzola i greben potpuno preuređeni. I sjedala su bolja. Fiksni zaslon multimedije nije više u sklopu armature, nego je izdvojen na vrhu, kao u ostalim Mazdama. Straga su napokon uvedeni ventilacija i podešavanje nagiba naslona. Odličan potez je smještaj ručice mjenjača viši za 4 cm, sada gotovo nadohvat ruke

Dizelski 2,2-litreni motor od 150 KS, po cijeni od oko 245.000 kuna, i u novom je modelu optimalan izbor. Prodaja počinje u svibnju, a koštat će od oko 205.000 kuna za osnovni benzinac 2.0 Emotion (165 KS) do oko 355.000 za najskuplji dizelaš 2.2 CD (175 KS) Revolution Top, s automatikom i 4x4 pogonom

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 13:30