NOVITET

VOZILI SMO MERCEDES E-klase Coupé Vrhunska tehnologija, elegancija i luksuz u coupé obliku

Novi Mercedesov elegantni coupé s oznakom E isprobali smo u okolici Barcelone, a prodaja u Hrvatskoj već je započela s osnovnom cijenom od 472.052 kuna za model E220d Coupé, što je 56.800 kuna više nego za standardnu E-klasu s istim motorom
 Mercedes-Benz

Nakon lanjskog uspješnog starta nove E-klase za ovu je godinu Mercedes pripremio novu karoserijsku varijantu s oznakom E, točnije atraktivnu coupé izvedbu čiji izgled potpisuje glavni dizajner eksterijera Mercedesa Robert Lešnik. Već prvi susret uživo s Mercedesom E-klase coupé na međunarodnim testnim vožnjama za novinare u Barceloni ostavio je na nas dojam kako je slovenski crtač ponovo napravio doista sjajan posao.

Foto: Mercedes

I dok stoji, novi Mercedes djeluje uzvišeno i moćno, s tim da se sada u ulozi Gran Turismo coupéa za četvero ne odriče ni elegantnog nastupa kakav su njegovali svi njegovi prethodnici od modela W114 Coupé proizišlog iz olovke čarobnjaka dizajna Paula Bracqa iz 1968. do danas.

Od prethodnika je pak nova E-klasa Coupé s dimenzijama 4826 mm u dužinu, 1860 mm u širinu i 1430 mm u visinu porasla u svim smjerovima. To znači i više prostora u luksuznoj kabini uređenoj poput one u limuzinskoj verziji s identičnim kokpitom i 12,3-inčnim zaslonom (uz doplatu), s tom razlikom da su za ovu priliku otvori ventilacije izvedeni u “turbina” stilu.

Struja pomiče prednje sjedalo naprijed pa sjedamo na stražnju klupu. Dojam: straga će se čak i dvije natprosječno visoke osobe udobno smjestiti, istina, u usporedbi s limuzinskom E-klasom, u pomalo reducirani prostor sa strmo padajućim krovom iznad glava, malenim stražnjim staklom straga i visokim bočnim stranicama, detaljima koji vas podsjećaju da sjedite u istinskom coupéu iz kojeg će se trebati izvlačiti - noge, pa ruke, pa tijelo. No dok se sjedi unutra, udobnost je vrhunska i za putovanja od nekoliko stotina kilometara bez zaustavljanja. Na cesti smo najprije isprobali osnovnu dizelsku verziju 220d (472.052 kn) s četverocilindarskim turbodizelašem sa 194 KS uparenim s 9-stupanjskom automatikom, koja u vožnji uvijek nudi dovoljno snage na papučici ispod desnog stopala, što se toliko ne osjeća u vožnji zahvaljujući Mercedesovoj vrhunskoj izradi - kad zatvorite vrata i krenete u vožnju, do ušiju putnika uopće ne dopiru buka prometa, kotrljanja guma ili vjetra koji se vrtloži oko retrovizora.

Dojam o performansama vara, teško ih je povezati s velikim brojkama na brzinomjeru. Istini za volju, vozač može osjetiti minimalne vibracije kroz volan i papučice pri naglom ubrzavanju, no izvlačenje iz ovog dizela ili rušenje brzinskih rekorda i nisu namjena elegantne i super udobne E-klase coupé (posebice sa zračnim ovjesom koji se doplaćuje), nego lagodno i brzo nizanje kilometara na autocesti i iskorištavanje 400 Nm koji su dostupni već od 1600 o/min. Voziti pritom možete i poluautonomno zahvaljujući svoj sili napredne tehnologije preseljene iz E-klase Sedana. Ipak, uz još dva 2.0 četverocilindarska turbomotora u ponudi - E200 (184 KS) i E300 (245 KS), najboljom mjerom zasad se pokazao najsnažniji model u ponudi, E400 4Matic (675.200 kn) s trolitrenim Twin-Turbo V6 motorom od 333 KS koji svojim karakterom i zvukom najbolje pristaje ekskluzivnosti Mercedesova coupéa. Novi ljepotan sa zvijezdom na masci, s hrpom inteligentnih rješenja i vrhunske tehnologije ispod poklopca već je stigao i na naše tržište, otvorene su knjige narudžbi, a cijene startaju od 472.052 kn do registracije za model E220d coupé.

Ukratko

Mercedes E-klase Coupé ima standardnu opremu Avantgarde, a AMG Line paket sportski oblikovane branike, AMG naplatke od 20 cola, sportska sjedala i upravljač opcija. To je to! Za razliku od C-klase Coupé, kod E-klase su vrata također izvedena bez okvira, ali je uklonjen i središnji nosač krova, što je tradicionalna kvaliteta coupéa. Slovenski dizajner Robert Lešnik na prezentaciji nam je objasnio zašto je E-klasi Coupé dao šire bokove, nagnuti krov i uska stražnja svjetla kao i kod C i S-klase Coupé

Digitalni instrumenti i 12,3-inčni ekran multimedije serijska su oprema samo kod modela E400 4Matic, baš kao i superudoban zračni ovjes. Isprobano: na stražnoj klupi dvoje odraslih putnika ne oskudijeva mjestom za koljena, ramena, pa čak ni za glave, a svidio nam se i dizajn otvora venitilacije u turbina stilu. Nije samo ljepotan: preklopiva klupa za prijevoz dužih predmeta upućuje na to da Coupé ima i praktičnih talenata

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 23:20