TEHNOLOŠKI DOTJERANA

Vozili smo: Opel Zafira Ista kao nova Astra, no vozi se kao stara

Dizajnerski osvježena po uzoru na novu Astru, treća generacija njemačkog monovolumenana i dalje osvaja udobnošću i praktičnim rješenjima. Izvrsna je i na cesti, no masa od 1,7 tona osjeti se svaki put kad se stisne gas
 OPEL

Kao što vidite, nova Opel Zafira nije SUV. Niti će to biti. Razvoj većega terenca je neovisan projekt i neće utjecati na sudbinu postojećih modela. Posebno ne Zafire, koja od 1999. oduševljava kupce prostranošću i praktičnim rješenjima, a kao glavni adut donosi sustav Flex7, s trećim redom sjedala skrivenim u podnici prtljažnika... Već i prije nego smo sjeli u masivni, nakon četiri godine na tržištu tehnološki dotjeran monovolumen iz Russelsheima, domaćini su osjetili potrebu opovrgnuti novinarska nagađanja prema kojima će Zafira, pa i Meriva, u skoroj budućnosti postati off-roaderi. Od toga, znači, neće biti ništa...

Koncept tako ostaje isti, što znači da je vozaču i putnicima na 466 cm dužine cilj pružiti udobnost dnevnog boravka, čemu pomažu raskošna sjedala s kvalitetnom bočnom potporom, ali i čak 30 praktičnih utora i pretinaca iskopanih u svakom kutku unutrašnjosti. A dobro dođe i što se iza brojnih naslona za glavu, koji prilično ometaju pogled unazad i stražnju kameru čine gotovo obaveznim dijelom serijske opreme, skriva prtljažnik spreman porasti na čudesnih 1860 litara.


Koliko god sad osvježena Zafira pratila dizajn nove Astre te nudila skladniju unutrašnjost s manje prekidača i logičnije, nešto niže smještenim zaslonom multimedijskog sustava, za mesnatim, okomito postavljenim upravljačem u sjećanje više poziva prethodnu Astru. Nju je, naime, obilježila vječita borba s kilogramima, koji su nudili osjećaj masivnosti i sigurnosti, ali su ipak sputavali lepršavost i dodavali koji decilitar na potrošnju. Slično je i sa Zafirom, što i ne čudi obzirom da s prethodnom Astrom dijeli platformu...

Iako je čvrsta i stabilna u zavojima, u početku djeluje pomalo tromo. Masa se osjeća čak i u najsnažnijoj izvedbi pokretanoj turbobenzincem 1.6 Turbo od 200 KS i za upravljačem nemate dojam posebnog ubrzanja. Iako Zafira tada hvata stotku za sportskih 8,8 sekundi... Kako god, na cesti znatno uvjerljivije djeluje dizelaš 2.0 CDTI. Nabildan na 170 KS i 400 Nm bez napora se bori s karoserijom od gotovo 1,8 tona, a svidio se i tihim te iznimno uglađenih radom, ali i potrošnjom od prosječnih 6,5 litara. Čini se tako da je prava mjera za Zafiru, iako ne treba otpisati niti osnovni dizelaš 1.6 CDTI sa 120 KS, koji u ponudu dolazi u jesen. Četvrti motor u ponudi - 1.4 Turbo sa 140 KS - rijetko će se viđati, osim u kombinaciji s plinom.

Uz novu generaciju sustava Opel Eye, koja sama čita znakove, upozorava na sudar, pazi da ne izađete iz vozne trake i namješta duga svjetla, i sigurnost je na visokoj razini. Prodaja redizajnirano g modela počinje početkom listopada, a prema najavama od 2017. ponuda će uključivati i sustav OnStar, koji sam poziva pomoć u slučaju nesreće, a može poslužiti i kao Wi-Fi hot spot.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 17:57