NOVITET

VOZILI SMO: PORSCHE 718 Boxter S Odlično je postalo izvrsno čak i s četiri cilindra

Za 20. rođendan spider iz Zuffenhausena dobio je četverocilindrične turbo bokser motore, ali izuzmemo li zvuk razloga za žaljenje nema jer redizajn prate bolje performanse i vozne osobine
 Porsche

Na minimumu podsjeća na nabrijanu Bubu, ali čim se podignu okretaji iz ispuha izviru ugodniji tonovi. Zvuk postaje dublji, puniji, a s aktiviranjem sportskog programa začinjen je i ugodnim pucketanjem pri svakom odlučnijem oduzimanju gasa. U crvenoj zoni (iznad 7000 okretaja) nedostaje reski metalni završetak koji je krasio atmosferski bokser i dva cilindra manje itekako se osjete, ali sve je samo u ušima. Jer svaka kritika pada u vodu istog trena čim se sjedne za upravljač - odmah na startu Boxster S počastio nas je strelovitim ubrzanjem koje je potvrdilo brojke s predstavljanja.

Foto: Porsche

Novi četverocilindrični motor obujma 2,5 litara razvija 350 KS (35 više od starog) i 420 Nm (+60), koji su vozaču, zahvaljujući turbopunjaču promjenjive geometrije, na raspolaganju već od 1900 okretaja (slabiji 2,0-litreni motor razvija 300 KS, ima isti hod i koljenasto vratilo, ali veći provrt i klasični turbo). Ukupna masa povećana je za petnaestak kila, ali u konačnici spider iz Zuffenhausena opremljen paketom Sport Crono i automatskim mjenjačem sa dvostrukom spojkom do 100 km/h ubrzava za 4,2 sekunde, odnosno 0,6 brže od prethodnog izdanja.

No, ono što izaziva još veće divljenje su vozne osobine. Nijemci su na oltar smanjenja potrošnje i emisije štetnih plinova žrtvovali broj cilindara i obujam motora, ali ne i performanse. Kako bi smjestili nove motore, koji imaju manje dimenzije i potpuno drugačije potrebe za zrakom (hlađenje i usis), temeljito su redizajnirali Boxster koji je uz to dobio i dodatnu oznaku. Brojka 718 u imenu, podsjetnik je na sportske jurilice s konca pedesetih koje su harale trkaćim stazama koristeći četverocilindrične središnje smještene motore. Upravljački sustav preuzet je od Porschea 911 Turbo, što je donijelo 10 posto direktnije zakretanje kotača, dok je u slaganju geometrije stražnjeg ovjesa upotrijebljen poučak iz Caymana GT4, uz izmjene na oprugama, amortizerima i stabilizatorima. Lista dodatne opreme nadopunjena je prilagodljivim ovjesom, koji podnicu spušta 10 milimetara (a u Sport Pack izvedbi kod S varijante 20), a kao i kod prethodnika ponuđen je i samoblokirajući diferencijal.

Sve to ostavilo je traga i lovorikama ovjenčani Boxster od odličnog postao je izvrstan. Direktniji i brži upravljač jamči kirurški precizne ulaske u zavoje, a rezerve koje pruža prednji ovjes u borbi s bočnim silama su ogromne. Istu otpornost pokazuje i stražnji kraj i potrebne su žestoke provokacije kako bi ga se izbacilo iz putanje.

Kupac može birati između standardnog ili umanjenog promjera kola upravljača (375 ili 360 mm), ali u oba će dobiti primjerenu progresivnost i uvijek jasan odgovor što se dešava s prednjim kotačima. Uz središnje postavljen motor, dotjeran ovjes i raspored masa Boxster je dobio akrobatsku okretnost kojom u pojedinim situacijama nadmašuje 911. Vidljivo je to posebice kod naglih izmjena linije kretanja, ali i pri izlasku iz zavoja. Pored toga veći okretni moment koji pružaju novi turbomotori dozvoljava korekcije putanje i uz pomoć pedale gasa.

Kočioni sustav još je jedan od kamenčića u savršeno složenom mozaiku. Standardno izdanje Boxster dobilo je kočnice od prethodnog S modela dok je novi S naslijedio diskove promjera 330 mm i kočiona kliješta sa četiri klipića koje koristi 911 Carrera. U oba slučaja sila zaustavljanja je iznenađujuće snažna. Hod pedale je kratak, ali dozvoljava doziranje, a ni vožnja na stazi ne utječe na čvrstinu kojom grizu nove kočnice.

Boxster S kreće se lakoćom u svakodnevnom prometu. U sportskom programu malo je pretvrd za vožnju po neravninama. Puno ugodniji i pitomiji je u načinu rada Normal, koji još uvijek pruža vrlo impresivnu kontrolu. Prepustimo li uz to rad mjenjače automatici, motor će ugodno mrmljati lutajući između 1500 i 2500 okretaja. No, dovoljno je samo par zavoja i prekidača za posve drugačiji ugođaj u kojem do izražaja dolazi savršena ravnoteža između motora, ovjesa, kočnica i upravljača.

No, Nijemci se nisu pozabavili samo performansama. Boxster je zadržao osnovne linije i forme, ali slaveći 20. rođendan najmanjeg Porschea u ponudi dizajneri su bili vrlo temeljiti. Obim promjena na karoseriji uvelike nadilazi uobičajene norme redizajna. Praktično su od starog ostali tek prednji poklopac, vjetrobran i platneni krov. Izmijenjeni su i brojni detalji u unutrašnjosti i stvoren je ambijent koji puno više podsjeća na 911. Uz instrumente u klasičnom Porscheovom stilu, dodatni podsjetnik na 911 je i rotirajući prekidač na upravljaču kojim se biraju načini rada vožnje (Normal, Sport, Sport Plus i Individual).

Cijena Boxstera u Hrvatskoj je 562.685, dok njegova S inačica stoji 718.548 kuna. U oba slučaja ponuđena je i varijanta s automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom, koja cijenu diže na 581.344, odnosno 731.492 kuna.

Ukratko

Boxster je zadržao vizualni identitet i dimenzije prethodnika (u dužinu je narastao tek pet milimetara), ali redizajnom je dotaknuto sve osim prednjeg poklopca, vjetrobrana i platnenog krov. Ukrasna letvica što prolazi podno spojlera i spaja stražnja svjetla jedan je od znakova prepoznavanja novog modela. Nakon modela 911 i Boxster je dobio jednostavan i funkcionalan rotacijski izbornik načina rada vožnje, ali on izgledom nije ni blizu Ferrarijevog Manettina

Po uzoru na 918, u ponudi su dvije veličine upravljača, a pažnju privlači i novi dizajn ventilacijskih otvora te grafika instrumenata, dok je obnovljeni multimedijalni sustav dobio i nekoliko dodatnih sigurnosnih funkcija. Najvažnija novost Boxstera su četverocilindrični turbo bokser motori - 2.0 sa 300 i 2.5 sa 350 konjskih snaga

Jedan je od rijetkih elemenata koji nije pretrpio dorade je platneni krov, no nije ih ni trebao, jer sustav koji do 50 km/h za manje od 9 sekundi krov skriva iz stražnjih sjedala još uvijek nema rivala. Veći bočni i prednji otvori odgovor su na potrebu turbo tehnologije za većom količinom zraka

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 13:34