ČESI U SUV NALETU

VOZILI SMO ŠKODU KAROQ kompaktni crossover koji se ima čime praviti važan

Češki blizanac VW Tiguana i Seat Atece na cesti djeluje iznimno uvjerljivo i čvrsto, poput malog tenka. Naoružan najnaprednijom sigurnosnom opremom, uzoritom motorizacijom i već tradicionalnim “Simply Clever” rješenjima zbilja ima što za ponuditi
 Škoda

Kada se pojavio Kodiaq nije bilo kraja oduševljenju struke, automobilističke publike i kupaca. Broj veći SUV od braskog VW Tiguana i to sa sedam sjedala jedinstvenom pojavom, izgledom i praktičnim rješenjima osvajao je na prečac jer Škoda još nije imala takav model u ponudi. No nekim zainteresiranim kupcima ipak je možda mrvicu prevelik, a Česi sada i to ispravljaju i lansiraju broj manji i kompaktniji SUV Karaoq. Kako smo se uvjerili tijekom prvih vožnji okolicom Palerma. Češki blizanac Volkswagen Tiguana i Seata Atece, pokazan još na salonu u Frankfurtu, možda nikoga neće oboriti s nogu lepršavim dizajnom, no kako to već biva sa Škodama plijeni čvrstoćom izrade.

Škoda

Masivnost se osjeti čim se zalupe vrata, već po zvuku. A kao da je napravljena od jednog komada plastike djeluje i prednja armatura, u najskupljim izvedbama opremljena i digitalnom instrumentnom pločom te upečatljivim dodirnim zaslonom od 8 inča. Dobro je i što se sve čini kao da je na svojem mjestu. Prekidači klime, putnog računala, glazbenog sustava, navigacije i tempomata, od kojih se dobar dio nalazi na fino zadebljanom upravljaču, mogu se napipati gotovo žmirećki. Ukratko, tko u Karoqu bude prisiljen čitati uputstva, taj je zbilja netalentiran za tehnologiju. Pašu i ugodna sjedala, s podatnim donjim dijelom i učinkovitom bočnom potporom.

Škoda

Vožnju od stotinjak kilometara, odrađenu bez pauze, nismo niti osjetili. Općenito, zahvaljujući tome što je dužinom od 445 cm osjetno veći od svojeg prethodnika Yetija (422,5 cm), prvog SUV modela u povijesti Škode, nudi i znatno veću udobnost. I sprijeda, i straga. Oduševljava i broj pretinaca, razmještenih diljem unutrašnjosti. U prednja vrata tako stanu boce od 1,5 litre, izdašan je i pretinac u prednjoj armaturi, a ništa manje nije niti spremište ispod prednjeg naslona za ruke. Osim toga, posebni odjeljci nude se za ključ, pametni telefon, čaše... Dio rješenja “Simply Clever”, uz kišobran ispod suvozačkog sjedala i strugalicu za led na poklopcu spremnika, je i VarioFlex, praktični sustav s tri samostalna sjedala u drugom redu, od kojih se vanjska pomiču uzdužno. Obiteljsku crtu Karoqa brani i prtljažnik od 521 litre, opremljen dvostrukom podnicom i kukama za torbe. Vrata prtljažnika se uz doplatu mogu i pokretati na struju, pa i tako da se nogom prijeđe preko senzora na podnici.

Škoda

Karoq se uzoritim pokazao i u vožnji. Ponašanjem jasno otkriva da se kotrlja na već dobro poznatoj i provjerenoj koncernovskoj platformi MQB - čvrsto i bez pretjeranog naginjanja pratio je željeni pravac u zavojima, kakvih na Siciliji ne manjka. Zasluga je to iznimne torzijske krutosti, dobivene obilnim korištenjem visokočvrstog čelika. A plus takvog pristupa je i što karoserija dobro prigušuje vibracije, na račun čega se ugodnije putuje.

Škoda

U vožnji prilično pomaže i bogata sigurnosna elektronika – već osnovna oprema Active donosi radarski sustav Front Assist s automatskim kočenjem u slučaju nužde – ali i uzorita motorizacija. Boje turbobenzinaca brane 1.0 TSI dostupan sa 85 i 115 KS, 1.5 TSI od 150 KS, te dizelaši 1.6 TDI od 115 KS i 2.0 TDI sa 150 KS. Sicilijom smo se najviše vozili s osnovnom motorizacijom, koja je za svaku preporuku. Mali turbobenzinac 1.0 TSI čak i u slabijoj verziji fino vuče, radi iznimno uglađeno i u prosjeku troši oko 6 litara. Samim time, već se za početnih 148.120 kuna (1.0 TSI Active) dobiva SUV za poželjeti.

Škoda

Ukratko

Rastegnut na 445 cm, Karoq je znatno duži i prostraniji od svog prethodnika Yetija. Kotrlja se na platformi MQB i čvrsto drži pravac u zavojima. Karoq je ozbiljno nakrcan opremom. Od starta se isporučuje radarski sustav Front Assist s automatskim kočenjem u slučaju nužde, a već sljedeća oprema Ambition donosi i alu naplatke od 17 cola, automatsku klimu, stražnje parkirne senzore...

U Karoqu se po prvi put u Škodi nudi digitalna instrumentna ploča. Alternativa 6-stupanjskim ručnim mjenjačima je izvrsni 7-stupanjski DSG. Unutrašnjost ne nudi lepršav dizajn, ali je izrađena bez greške. Središnja armatura presvučena je finom, na dodir mekanom plastikom, a njome dominira pregledni zaslon od 8 inča. Podatni prtljažnik s osnovnih 521 preklapanjem sjedala raste do 1630 litara. Sustav VarioFlex sa tri zasebna sjedala, od kojih su vanjska pomična po dužini, omogućuje rast prtljažnika do 1810 litara.

Zasad se nude dva benzinca i dva dizelaša od 85 do 150 KS. Pogon 4x4 dolazi isključivo uz dizelaš 2.0 TDI, po cijeni od 225.875 kuna. Škoda Karoq u prodaju dolazi u prosincu, a u ožujku 2018. ponudu će obogatiti izvedba 2.0 TDI sa 190 KS, pogonom 4x4 i 7-stupanjskim automatikom

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 17:59