JAPANSKI CROSSOVER

VOZILI SMO: SUBARU LEVORG Tipičan Subaru netipičnog imena

Novi karavan krase linije Impreze, odličan ovjes i upravljač te snažan motor

Na prvi pogled Levorg djeluje kao klasičan karavan, nasljednik dugovječnog modela Legacy, no kad je u pitanju Subaru, ništa nije banalno ni jednostavno, pa ni ime koje je nastalo od pojedinih slova složenice LEgacy eVOlution touRinG.

U skladu s tradicijom japanskog proizvođača, koji uvijek radi i vidi stvari drukčije, Levorg je pravi crossover koji objedinjuje praktičnost obiteljskog karavana sa sportskim ugođajem Impreze, na čijim je temeljima i nastao. Potvrđuju to i dimenzije, jer sa 469 cm dužine Levorg je 10 cm kraći od posljednjeg izdanja Legacyja, dok 265 cm međuosovinskog razmaka mjeri i Impreza WRX STi.

Dodatni podsjetnik na japansku jurilicu je i Levorgovo lice ukrašeno profiliranim odbojnikom, orlovskim svjetlima, izvučenom maskom i golemim usisnikom na haubi. Sportski štih nadograđen je i profiliranim pragovima, stražnjim spojlerom, snažno izbačenim stražnjim blatobranima te difuzorom uokvirenim ispušnim cijevima. Priča o vezi s Imprezom nastavlja se i u unutrašnjosti, sa sportski profiliranim i prelomljenim upravljačem, a isto vrijedi i za prednja sjedala te instrumente iza upravljača.

Kvaliteta izrade je zavidna, a tvrda plastika (od koje je izrađena, primjerice, prednja polica) nimalo ne kvari dojam. Na stražnjoj klupi s podesivim nagibom naslona mjesta ima dovoljno u dužinu, ali u troje je malo tijesno. Peta vrata su široka i pokreću se elektromotorima, a prtljažnik s osnovne 522 litre u litru je identičan onom koji nudi 11 cm duža Mazde 6 karavan. Japanci su složili potpuno nov 4-cilindrični bokser obujma 1,6 litara. Taj turbobenzinac razvija 170 KS već na 4800 okretaja dok je maksimalnih 250 Nm raspoloživo u širokom rasponu od 1800 do 4800 okretaja. Elastičniji je i uglađeniji od 2,5-litrenog boksera, a snagu pokazuje i bez podizanja okretaja.

Mjenjač je automatski CVT, koji snagu prenosi na sve kotače, a elektronski programiranih 6 stupnjeva može se mijenjati i uz pomoć poluga na upravljaču. Upravljač i ovjes funkcioniraju savršeno, motor spremno reagira na papučicu gasa i prava je šteta što u ponudi nema ručnog mjenjača kojim bi potencijal Levorga još više došao do izražaja, dok za ozbiljniji tržišni uspjeh nedostaje i dizelski motor.

U naše salone stiže 19. listopada, sa startnom cijenom od 234.990 kuna.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. studeni 2024 12:52