PREMA NAJBOLJOJ TRADICIJI

VOZILI SMO Volvo V90 Cross Country Crossover na pola puta do XC90

V90 CC preuzeo je sve raspoložive adute od standardnog V90 i transformirao ih u avanturističko pakiranje s plastičnim zaštitama, 65 mm povišenom podnicom i prilagođenim podvozjem, povećanim napadnim i silaznim kutom te integralnim pogonom
 Volvo

Marketinška zloupotreba pojma crossover dosegnula je zenit. Malo plastične i aluminijske zaštite blatobrana, poneki ukrasni detalj i običan automobil serijski dolazi s trendovskom etiketom crossovera. No priča o pravim križancima sa značkom Volva nije ćorak, posebno ne u terenskoj verziji petmetarskog luksuznog karavana koji smo isprobali blizu njemačko-austrijske granice, na zaleđenom testnom poligonu u Berchtesgadenu.

Volvo

Toplu vodu, odnosno cross country filozofiju Šveđani su izmislili još prije dvadeset godina s prvim povišenim karavanom XC70 i otada je samo bruse i usavršavaju. Tražeći tržišnu nišu, Volvo je tada preuzeo velik rizik, no kad se zna da je po “copy-paste” principu naknadno rođena čitava plejada premium karavana poput Audija Allroad i Mercedesa All-Terrain, jasno je da ciljana klijentela itekako postoji.

Volvo

Volvo V90 CC je preuzeo sve raspoložive adute od standardnog V90 i transformirao ih u avanturističko pakiranje s plastičnim zaštitama na blatobranima i odbojnicima, 65 mm povišenom podnicom i prilagođenim podvozjem, 40 mm proširenim tragovima kotača, povećanim napadnim i silaznim kutom te, naravno, integralnim pogonom.

Volvo

Unutrašnjost je ostala identična kao u V90, čime je zajamčen kraljevski osjećaj u kabini, počevši od audiosustava Bowers & Wilkins i masaže sjedala do ogromnog 9-inčnog zaslona na kojem se upravlja svim važnijim komandama. Među rijetkim pravim tipkama u kabini nalazi se i Drive Mode kotačić za odabir načina vožnje (Eco, Comfort, Offroad, Dynamic, Individual) kojem se prilagođavaju brzi, kao podmazani 8-stupanjski automatski mjenjač, ali i doplatni zračni ovjes dovoljno čvrst da se prilagodi skliskom i neravnom terenu.

Volvo

Iza oznake D5 krije se četverocilindarski motor s 232 KS i 480 Nm, koji posebno lijepo vuče već iz najnižih okretaja zahvaljujući tehnologiji Power Pulse, koja pomoću komprimiranog zraka uspješno popunjava turbo rupu. Uvjerljive performanse najbolje se osjećaju u modu Dynamic, kad je odaziv na gas brži, upravljač izravniji i tvrđi, a amortizeri osjetno krući.

S odlično posloženim integralnim pogonom, koji na stražnju osovinu šalje do 50 posto momenta i koji jamči prvorazrednu upravljivost čak i po snijegu, za upravljačem CC-a i neiskusni bi se vozač bez većih problema osjećao kao vrhunski drifter. Novi član obitelji V90 već je stigao na domaće ceste, a u ponudi su četiri motora T5 i T6 (254, 320 KS) te D4 i D5 (190, 235 KS). Cijene kreću od 500.000 kuna.

Ukratko

Volvo V90 CC testiran je u paklenim pustinjama Arizone i u tajnom centru u Švedskoj pri temperaturama nižim od minus 40 stupnjeva. Uz Eco, Comfort, Dynamic i Individual, V90CC nudi i off-road program rada pomoću kojeg smo se bez problema pri brzini do 40km/h penjali i spuštali skijaškom stazom

Kad se isključi elektronička kontrola stabilnosti, CC klizi po boku vrlo glatko, ali i kontrolirano pomoću odličnog 4X4 pogona. Osim što je spreman za zahtjevne terenske ceste, CC je u kabini napucan kompletnim luksuznim arsenalom, od dva ogromna infotainment zaslona veličine 12,3 i 9 inča do sustava poluautonomne vožnje. Udio izvedbi s pogonom na sve kotače u prodaji novog V90 veći je od 50%, dok je na razini cijele game nešto manji, oko 40%

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 17:12