ZVIJEZDE 2021.

Za sve ljubitelje motora donosimo popis najočekivanijih motocikala u ovoj godini

Istražili smo koji su to najočekivaniji motocikli u 2021. godini i kada se mogu očekivati u salonima
890 Adventure R

Lockdown nije nepoznanica ljubiteljima motocikala, jer dok su ostali vjerojatno prvi iskusili prošle godine vozači motocikala iskuse jedan svake godine. Dolaskom hladnije i lošijeg vremena primorani su parkirati svoje ljubimce na sigurno, čast iznimkama. Pa tako još jedan motociklistički lockdown bliži se kraju, proljeće je na vidiku a s njim i bolje vremenske prilike. Istražili smo koji su to najočekivaniji motocikli u 2021. godini i kada se mogu očekivati u salonima.

KTM 890 Adventure R i 890 Adventure R Rally u limitiranoj seriji dva su nasljednika KTM 790 Adventurea R koji već dugo dominira srednje teškom "adventure" kategorijom za entuzijaste off-roada. 890 Adventure R je standardni model, dok je 890 Adventure R Rally standardni model s dodatnim komponentama za utrke u limitiranoj seriji od 700 komada.

image
890 Adventure R i 890 Adventure R Rally

Oba motocikla pokretana su vodeno hlađenim DOHC 889cc paralelnim twin agregatom sličnom onome u KTM 890 Duke R. Osim povećanja obujma agregata KTM je povećao i masu radilice za 20 posto čime se, kako tvrde iz KTM-a, povećala voznost motocikla na niskim okretajima.

U usporedbi s prethodnikom DOHC 889cc paralelni twin agregat trebao bi proizvoditi dodatnih 10 ks i 12 Nm, što bi značilo da ostvaruje maksimalnu snagu od 105 ks na 8000 okretaja i 100 Nm na 6500 okretaja. Paralelno s povećanjem snage KTM je osvježio PASC sustav (Power Assist Clutch) koji je zaslužan za regulaciju negativnih utjecaja kočenja motorom, odnosno za anulaciju povratnog momenta motora kod prebacivanja u nižu brzinu na visokim okretajima.

U području prijenosa KTM je osvježio postojeći 6-stupanjski mjenjač smanjenjem hoda poluge mjenjača i dodatkom slabije opruge za brže mijenjanje. Uz nadoplatu moguće je dodati Quickshifter+ sustav koji omogućava mijenjanje brzina bez upotrebe spojke. Metzeler Karoo 3 gume dolaze na 21" prednjem kotaču i 18" stražnjem kotaču.

Što se tiče kočionog sustava naprijed su dva rotora od 320 mm dok je nazad jedan disk od 260 mm. Sustavi za asistenciju vozaču uključuju, već standardni, ABS i kontrolu proklizavanja. Sustav za kontrolu proklizavanja koristi dva senzora od kojih jedan mjeri količinu proklizavanja stražnjeg kotača, dok drugi mjeri kut pod kojim je motor nagnut i tako sprječava proklizavanje.

image
890 Adventure R

Aprilia Tuareg 660 je sljedeći motocikl koji još uvijek nije predstavljen. Iako dolazi s istim paralelnim twin agregatom kao i Aprilia RS 660 i Aprilia Tuono 660 trebala bi imati malo drugačije brojke po pitanju performansi.

image
Aprilia Tuareg

Ono na što Aprilia cilja s ovim motociklom je vratiti se u srednje tešku "adventure" kategoriju sa stilom i uzdrmati prijestolje na kojem već neko vrijeme sjedi KTM. Očekivanja su da će Tuareg 660 imati puno elektronike i 21" prednji kotač što bi ju pozicioniralo između Yamaha Tenere 700 i KTM 890 Adventurea kojeg smo prethodno spomenuli. Predstavljanje je zakazano za ovu godinu, ali se još ne zna točno kada pa je realno za očekivati da će motocikl biti predstavljen negdje u drugoj polovici godine.

Sljedeći na popisu je novi Ducati Monster sa 937cc motorom, modernom elektronikom i novim okvirom od legure aluminija. Najveća novost je napuštanje tradicionalnog Trellis okvira i ugradnja novog okvira od legure aluminija dobivenog derivacijom okvira s Panigalea. Zamjena okvira automatski je podigla performanse motora jer je motor lakši za 4,5 kg.

image
Ducati Monster

Dodatna olakšanja za novi Monster dolaze od ugradnje podokvira od fiberglassa i zamjene jednostrane stražnje vilice s dvostranom stražnjom vilicom od aluminija slične onoj na Multistradi V4. Novi okvir je za posljedicu imao relokaciju nekih komponenti poput hladnjaka što je za rezultat imalo bolju geometriju upravljača i prednje vilice što bi trebalo rezultirati većom agilnosti motocikla. Novi Monster pokretan je 937cc Testatretta 11° V-Twin agregatom koji proizvodi 111 ks na 9250 okretaja i 93 Nm na 6500 okretaja.

Ducati je novog Monstera opremio paketom elektronike koji uključuje ABS, kontrolu proklizavanja, launch control i wheelie control. Isto tako dostupna su tri načina vožnje Sport, Touring i Urban od kojih svaki prilagođava odziv gasa, kontrolu proklizavanja, ABS i wheelie control.

Ovjes je sličan prethodniku, Monsteru 821, gdje prednja upside - down vilica ima 130 mm hoda dok stražnji shock ima 140 mm hoda i kontrolu predopterećenja. Na prednjem kotaču su dva 320 mm diska za kočenje dok se na stražnjem kotaču nalazi jedan disk od 245 mm. Ducati Monster 2021 bit će dostupan u tri varijante: Ducati crvenoj s crnim kotačima, Aviator sivoj s crvenim kotačima i Dark Stealth s crnim kotačima.

image
Ducati Monster

Triumph Trident 660 je roadster s 3-cilindarski agregatom u moru dvocilindraša. Ljepota 3-cilindarskih motora je što mogu isporučiti snagu na nižim okretajima bolje do 4-cilindarskih motora i više konjskih snaga u odnosu na 2-cilindarske motore, a i zvuče odlično. 3-cilindarski agregat će proizvoditi 80 ks i 64 Nm što je malo više konja i malo manje momenta od Yamahine MT-07.

image
Triumph Trident 660

Ako je suditi prema Triumphu novom Tridentu će 90 posto momenta biti dostupno već na 3600 okretaja, baš tamo di je i potreban u vožnji. Kako bi ostao u cjenovnom rangu kategorije u kojoj će konkurirati novi Trident je vrlo jednostavan. Trident ima čelični okvir s prednjom vilicom koja se ne može prilagođavati i stražnjim shockom na kojem se može postaviti predopterećenje. Isto tako motocikl nema previše moderne elektronike, ali ipak dolazi s dva moda vožnje za kišu i za cestu.

image
Triumph Trident 660

Novi BMW S1000R je lakša verzija svog prethodnika s 6,5 kg manje.

image
BMW S1000R

Motocikl dolazi s novim okvirom s poboljšanom ergonomijom koji omogućava vozaču da drži noge bliže tijelu motocikla, a time olakšava vožnju i kontrolu samog motocikla. 4-cilindarski 999cc agregat, kojem ništa nije falilo osvježen je i sada isporučuje 165 ks, 5 više u odnosnu na prethodnika, a veća količina momenta dostupna je već od 3000 okretaja. Relativno veliki 6,5 inčni TFT ekran koji sada već standardno dolazi s novim BMW modelima olakšava upotrebu ugrađene navigacije, kao i kontrolu svih asistencija koje su na raspolaganju vozaču. Novi BMW s jednim "R" je odličan motocikl napravljen još boljim.

Ostatak popisa uključuje Ducati Multistradu V4, BMW S1000RR i Triumph Speed Triplea 1160.

image
Ducati Multistrada V4
image
BMW S1000RR
image
Triumph Speed Triple 1160
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
30. studeni 2024 12:16