STRUJNI A6

Zablistao na salonu u Šangaju: Audi pokazao konceptnu krstaricu A6 e-tron

Koncept A6 e-trona pokazuje nam prvi Audijev automobil koji će biti izgrađen na PPE platformi
Audi A6 e-tron concept
 Audi

Prošli tjedan je obitelj e-tron proširena s Q4 e-tronom i e-tron GT-om, a ovaj tjedan, na sajmu automobila u Šangaju, predstavljen je i koncept A6 e-tron. Međutim, "jedino što ovaj koncept dijeli sa "tradicionalnim" A6 su dimenzije" – veoma hrabra izjava njemačke tvrtke koja američkim potrošačima planira ponuditi više električnih vozila od bilo koje druge luksuzne marke do kraja ove godine.

image
Audi A6 e-tron concept
Audi

Koncept A6 e-trona pokazuje nam prvi Audijev automobil koji će biti izgrađen na PPE platformi (Premium Platform Electric). Riječ je o platformi razvijenom u suradnji između Audija i Porschea, a koristit će ju budući Q5 e-tron, Q6 e-tron i električni Macan, koji se očekuju u drugoj polovici 2022. godine.

Iako koncept nosi naziv A6, riječ je o "Sportbacku", tj. coupeu s pet vrata, a dizajn će vjerojatno ostati isti za serijsku verziju. Do sada Sportback nije postojao kao A6, već kao A7, stoga je riječ o novom jeziku dizajna, iako Audi ostaje vjeran tradicionalnim oštrim kutevima i naborima.

image
Audi A6 e-tron concept
Audi

Što se tiče aerodinamike, koja je vrlo važna za električni automobil, izgleda da je koncept A6 "glađi" od e-tron GT-a, s impresivnom vrijednosti otpora zraka od 0,22, što je za 0,02 manje od GT-ove. To je postignuto "fastback" dizajnom i agresivnim difuzorom koji usmjerava zrak tako da smanjuje turbulenciju. Prednja rešetka, koja na Audijevim automobilima predstavlja najupečatljiviju značajku, zatvorena je kao na svakom električnom automobilu.

image
Audi A6 e-tron concept
Audi

Audi je na konceptu koristio 'Heliosilver' boju, za koju smatra da "pojačava estetsku prisutnost koncepta s trodimenzionalnim efektom dubine", a uz to, navedena boja smanjuje količinu sunčeve energije koja ulazi u tijelo automobila, i njegovu unutrašnjost. Audi navodi kako putnici u mnogim situacijama neće morati koristiti sustav klima uređaja.

Rasvjetni sustavi na modernim Audijima koriste dinamične i fluidne LED svjetlosne nizove koji, zajedno s modernim dizajnom i funkcionalnošću, stvaraju jednu smislenu cjelinu. Koncept A6 e-tron otišao je korak dalje, te njegova prednja svjetla Digital Matrix LED postižu gotovo kinematografsku kvalitetu.

image
Audi A6 e-tron concept
Audi

I zaista, prednja svjetla su mini projektor, koja u slučaju stajanja mogu ispred sebe na zid projicirati videoigru za više igrača. Stražnja svjetla koncepta nude 3D-efekt koristeći novu generaciju digitalnih OLED elemenata koji djeluju kao zaslon kao neprekidna traka svjetla.

U sredini koncepta je smještena baterija od 100 kW. S e-tron GT-om dijeli tehnologiju punjenja od 800 vata, što omogućuje vrlo brze brzine punjenja s kompatibilnim punjačem. Audi tvrdi kako je 10 minuta punjenja dovoljno za vožnju od 300 kilometara, a za manje od 25 minuta baterija će doći do 80 posto.

image
Audi A6 e-tron concept
Audi

Ukupan domet ovog konceptnog automobila je malo veći od 700 kilometara. Koncept koristi dva motora s ukupnom izlaznom snagom od 503 KS (370 kW) i okretnim momentom od 800 Nm koji automobilu daju pogon na sve kotače. Međutim, početni modeli će vjerojatno koristiti samo jedan motor i ubrzavati do stotke za sedam sekundi, dok će inačice visokih performansi sprint odraditi za manje od četiri.

image
Audi A6 e-tron concept
Audi

Audijevi električni automobili s PPE platformom proizvodit će se u Europi i Kini, te proizvođač planira ojačati partnerstvo s kineskim proizvođačem First Automobile Works (FAW). Porsche je tu ideju odbacio, te planira proizvoditi svoje automobile samo unutar Njemačke.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
30. studeni 2024 23:46