Testnim vožnjama za novinare po Zagrebu i okolici te na Oryx testnom centru obilježen je početak prodaje Smarta u Hrvatskoj. Osim gradske vožnje, na nekoliko ispita na poligonu imali smo prilike se uvjeriti u Smartovu agilnost i okretnost. Tako su kratki prevjesi, mala dužina i visoki kut upravljača preduvjeti koji novim modelima Smarta omogućuju da uđu u svako parkirno mjesto i okrenu se oko svakog ugla. Kad je riječ o krugu okretanja, novi smart ForTwo postiže rekordne rezultate: sa 6,95 m (od rubnjaka do rubnjaka) odnosno 7,30 m (od zida do zida). Novi, pak, Smart ForFour okreće se u gotovo jednako malim krugovima kao prijašnji ForTwo (od zida do zida: 8,75 m). Njegove su vrijednosti: 8,65 m (od rubnjaka do rubnjaka) odnosno 8,95 m (od zida do zida). Toj vrhunskoj okretnosti pridonosi izravno upravljanje s varijabilnim prijenosom i električnim servom koje svi modeli imaju u serijskoj opremi.
Po pitanju modela, jednako kao i u slučaju prethodnih generacija, Smart je dostupan kao ForTwo (dvosjed) i ForFour (četverosjed). Uz zadržavanje prepoznatljive karoserijske forme, sada poklopac motora više nije postavljen toliko strmo, povećana su svjetla i maska hladnjaka, a Smart i dalje serijski dolaziti s dvobojnom karoserijom. Zahvaljujući upotrebi kvalitetnijih materijala, putnička kabina djeluje puno otmjenije i luksuznije posebice uz bolje pakete opreme. Usto, dostupne su i brojne nove sigurnosne i tehnološke inovacije, uključujući i veliki ekran multimedijskog sustava na središnjoj konzoli… Obje karoserijske inačice Smarta dijele 70 posto komponenti (uključujući i platformu) s već predstavljenom novom generacijom Renault Twinga koji se proizvodi u istoj tvornici u Novom Mestu.
Za pogon su zaduženi jednolitreni trocilindraš sa 70 KS i 0.9 litreni turbo trocilindraš sa 90 KS uz pogon na stražnje kotače. Mjenjač je zasad u svim modelima 5-stupanjski ručni, a od sljedeće će godine biti dostupan i twinmatic sa dvije spojke. Po pitanju opremanja Smarta mogućnosti personalizacije je bezbroj, a tri su paketa osnovna - Passion, Prime i Proxy, dok dodatno opremanje osiguravaju paketi, ovisno o tome čemu težite u vašem Smartu paketi Cool & Audio, LED & Sensor i Sportpaket. Na koncu, Smart ForTwo poboljšan je u svakom pogledu i znatno komforniji, a ForFour pravi gradski auto s mnogo prostora za četvero. Cijene u Hrvatskoj startaju od 80.400 kuna na model ForTwo sa 71 KS snažnim benzincem. Snažniji ForTwo sa 92 KS stoji 87.000 kuna, a Smart ForFour sa 71 KS tek 82.400 kuna, ili tek 2000 kuna više od dvovratne izvedbe.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....