
Polako se zaoštrava konkurencija u klasi gradskih električnih automobila. Očekivano, jer tržište je proizvođačima poslalo jasnu poruku: nemamo ništa protiv električnih automobila, ali umjesto preskupih, nepotrebno snažnih i luksuznih modela ponudite manje, pristupačnije i gradskoj svakodnevici praktičnije modele.
Rezultat? Električnoj Daciji Spring ovih dana pridružili su se Citroen e-C3 i kineski Dongfeng Box, u ožujku stiže Renault 5 na struju, u svibnju električna Fiat Grande Panda, a krajem godine Kia EV2. A bit će toga još...
Da situacija s pristupačnijim električarima ide na bolje (s poticajem cijene padaju na oko 15-16.000 eura) ovih dana potvrđuje i Hyundai. Simpatičan novitet zove se Inster, a radi se o gradskom električnom crossover automobilu s prednjim pogonom, pet vrata i četiri sjedala dugačkom 3,83 metra - većem od Springa, a manjim od Citroena C3 i Grande Pande.
Visina od 1,57 metra uklapa se u crossoverske trendove, a karoseriji širine tek 1,61 metar stabilnost daje osovinski razmak od dobrih 2,58 metra. Ručke stražnjeg para vratiju skrivene su u okvirima prozora, a prtljažnik mjeri od 280 do čak 351 litre, ovisno o položaju kliznih stražnjih sjedala.
U ponudi će biti dvije verzije pogona.
Osnovni Standard Range s baterijom kapaciteta 42 kWh i deklariranim dosegom 327 kilometara te elektromotorom snage 96 KS do 100 km/h ubrzava za 11,7 sekundi i postiže najveću brzinu od 140 km/h, dok verzija Long Range daje i veći doseg i još bolje performanse. Baterija kapaciteta 49 kWh traje do 370 kilometara, a s elektromotorom snage 114 KS do 100 km/h sprinta za 10,6 sekundi i postiže najveću brzinu od 150 km/h.
Puna šaka brade za automobil gradske namjene i karaktera. Najveća podržana snaga punjenja na brzim DC punionicama za obje verzije iznosi 120 kW, na standardnima AC 11 kW.
Maštovito i praktično osmišljena unutrašnjost, u kojoj se nasloni sva četiri sjedala mogu preklopiti opremljena je, između ostalog i naprednim sustavima sigurnosne i digitalne tehnologije, s dva zaslona od 10,25”, jednim za instrumente i drugim dodirnim, za multimediju.
Ponuda na našem tržištu obuhvaća pet kombinacija pogona i opreme. Verzija sa 42 kWh može imati pakete opreme Urban (23.890 eura) i Smart (25.690 eura), dok 49 kWh dolazi kao Urban (25.690 eura), Smart (27.490 eura) i Ultra (29.890 eura). Čak i najskuplja verzija sa svom mogućom opremom koju Inster može imati s poticajem ne prelazi iznos od 20.000 eura. No, već za osnovnu opremu Urban malo je reći da je bogata.
Pruža paket sigurnosnih sustava, infotainment s navigacijom i dodirnim zaslonom od 10,25”, digitalne instrumente 10,25”, automatsku klimu, stražnje senzore i kameru, volan u koži, pametni ključ, električni paket stakala, trofazni punjač 11 kW... Najskuplja Ultra daje i pogodnosti poput - samo da spomeneno najvažnije detalje - toplinske pumpe, grijanja baterije, grijanja volana i prednjih sjedala, aluminijskih naplataka, LED svjetala i kliznih stražnjih sjedala. Zanimljiv gradski autić na struju, nema što.
UKRATKO
- Maštovita izvedba LED svjetala, čija zastupljenost ovisi o paketu opreme, daje jak pečat izgledu Instera. Otvor za punjenje strujom smješten je u prednjoj masci
- Stražnja svjetla podsjećaju na modele iz serije Ioniq, a naplaci su čelični 15” (Urban), alu 15” (Smart) i alu 17” (Ultra). Stražnje kvake skrivene su u okvir prozora
- Verzija s baterijom kapaciteta 42 kWh (doseg 327 km) starta s cijenom od 23.890 eura, a s većom od 49 kWh (doseg 370 km) na 25.690 eura
- Inster je samo prostornim komforom, materijalima i razigranom arhitekturom gradski auto, dok je bogatstvom opreme, naročito u skupljim paketima, ravan većim automobilima
- Oprema sadrži i automatsku klimu, bežično punjenje mobitela, grijanje sjedala i volana, sigurnosni i električni paket, neovisno klizna stražnja sjedala, pa čak i -zanimljivo - preklopiva oba naslona prednjih sjedala
- Prtljažnik? Čak 280 do 351 litara, ovisno o poziciji stražnjih sjedala. Oprema Ultra ima i toplinsku pumpu i grijanje baterije
Sadržaj nastao u suradnji s Hyundai Hrvatska.
Na Auto klub se možete pretplatiti OVDJE.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....