Igra se okrenula

Analiza: Kako su europski proizvođači u samo nekoliko godina postali nebitni na kineskom tržištu

Od 2020. godine počeo je pad za strane automobilske tvrtke. Unatoč tome što je sve počelo s korona krizom, pad se snažno nastavio i kasnije

Volkswagen u Kini, ilustracija

 Volkwsagen Media

Teška su vremena za mnoge europske proizvođače automobila. Smanjeni profiti i mjere štednje velikim su dijelom i rezultat razočaravajućih prodajnih brojki u Kini, gdje se tržišni udio stranih marki automobila posljednjih godina vrlo brzo smanjio.

Europski proizvođači automobila jedan za drugim trenutačno bilježe udarac za udarcem u Kini, gdje se situacija za strane proizvođače automobila trenutačno ubrzano pogoršava. Prema brojkama tvrtke Automobility Ltd. ispada da je Europskim tvrtkama i drugim tvrtkama koje nisu Kineske išlo odlično sve do 2020. godine. Strani proizvođači automobila bilježili su rast zajedničkog tržišnog udjela u Kini iz godine u godinu, što je bio veliki motiv da se sve više automobilskih marki također upusti u kinesku avanturu.

Na vrhuncu 2020. godine, brendovi koji nisu kineski zajedno su imali 64 posto udjela na kineskom tržištu osobnih automobila, a kineske tvrtke su se morale zadovoljiti sa samo 36 posto svojeg domaćeg tržišta.

image

Audi A5L, ilustracija

Audi Media

Od 2020. godine počeo je pad za strane automobilske tvrtke. Unatoč tome što je sve počelo s korona krizom, pad se snažno nastavio i nakon što je ona prošla. Tržišni udio stranih proizvođača automobila u Kini smanjio se na 59 posto u 2021., 53 posto u 2022. i 44 posto u 2023. godini.

Ove godine bi taj tržišni udio trebao pasti na oko 36 posto, pa ispada da je se za samo četiri godine situacija potpuno promijenila i da sada kineske marke drže istih 64 posto tržišta koje su držale strane marke 2020. godine.

image

BYD Seal

BYD Press

Iako je cijelo kinesko tržište automobila ove godine ponovno pokazalo mali pad, kineski proizvođači automobila zajedno su u prvih 10 mjeseci 2024. prodali čak 20,5 posto više automobila nego lani. Proizvođači automobila iz svih ostalih dijelova svijeta su dalje u padu. Njemački će brendovi u 2024. u Kini prodati oko 15 posto manje automobila, japanski gotovo 20 posto manje, američki 25 posto manje, a korejski, koji već igraju marginalnu ulogu na najvećem svjetskom tržištu automobila, izgubit će gotovo 23 posto.

image

Xiaomi SU7

Xiaomi Press

Ono što upada u oči ako malo bolje pogledamo statistiku jest da udio električnih i plug-in hibridnih automobila Kini raste vrtoglavom brzinom. Udio ovih automobila sada je 38,6 posto u Kini, u usporedbi s 31,6 posto prošle godine i samo 5,4 posto u 2020. Stoga je teško poreći vezu između prodaje električnih i plug-in hibridnih automobila i pada stranih proizvođača. Izgleda da Kinezi pobjeđuju konkurenciju gotovo isključivo s pomoću električnih i plug-in hibridnih automobila.

To je i logično, jer u tom su segmentu tržišta napredniji i osjetno jeftiniji od nekineskih konkurenata. Stoga je razumljiva i bojazan tradicionalnih proizvođača da će Kinezi, u budućnosti bez automobila na unutarnje izgaranje jednostavno pregaziti konkurenciju. Europskim i drugim proizvođačima sada preostaje jedino učiti i kopirati rješenja od Kineza, upravo onako kako su sami Kinezi desetljećima marljivo učili i kopirali od drugih.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 19:53