I ONI GRIJEŠE

Autonomna vozila gora od vozača: Robotaksiji tvrtke Waymo skupili su 589 kazni za parkiranje u godinu dana

Flota autonomnih automobila tvrtke uspjela je skupiti popriličan broj kazni, iako bi u teoriji trebali voziti potpuno disciplinarno

Waymo robotski taksi

 Patrick T. Fallon/AFP/Profimedia

Cijeli koncept robotskih taksija trebao bi nam donijeti praktičan, siguran i učinkovit prijevoz, no do sada se uglavnom suočava s problemima. Od velikih tvrtki koje su se do sada upustile u ovu avanturu trenutno vozi samo Waymo, no ne bez problema. Nakon što je otkriveno da je njihove robotske taksije vrlo lako zavarati i nakon što su izludili stanovnike svojim konstantnim trubljenjem sada se javio novi problem. Naime, flota autonomnih automobila tvrtke uspjela je skupiti popriličan broj kazni, iako bi u teoriji trebali voziti potpuno disciplinarno, bez ikakvih prekršaja.

image

Waymo robotski taksi

Jason Henry/AFP/Profimedia

Prema podacima Agencije za gradski promet grada San Francisca, Waymo vozila dobila su 589 kazni za parkiranje samo u 2024. godini. Ukupan novčani iznos svih tih kazni bio je pozamašnih 65.065 dolara. Ipak, taj broj kazni ne čini se vrlo velikim kada se sve stavi u kontekst. Naime, više od 300 Waymo vozila svakodnevno voze u San Franciscu, a od početka poslovanja do prošlog rujna, prešla su više od 16 milijuna kilometara na gradskim ulicama.

image

Waymo robotski taksi

MICHAEL BIHLMAYER/imago stock&people/Profimedia

Washington Post izvještava da je dobar dio tih prekršaja, točnije 138, bio zbog nepoštivanja zabrane parkiranja u određenim vremenskim razdobljima kada je parkiranje na određenim mjestima zabranjeno zbog čišćenja ulica. Više zabrinjava što su 134 kazne izdane zbog ometanja prometa, a izdano je i 77 kazni za parkiranje na zabranjenim mjestima te 74 za parkiranje kojim se blokira druga parkirana vozila. Osim toga robotski taksiji tvrtke Waymo također su prošle godine skupili 75 kazni u Los Angelesu.

image

Waymo robotski taksi

MICHAEL BIHLMAYER/imago stock&people/Profimedia

Waymo inzistira na tome da su njegovi automobili Jaguar I-Pace opremljeni za prepoznavanje parkirnih mjesta i otkrivanje blokiraju li promet. Međutim, mogu se zaustaviti u komercijalnim zonama za utovar kako bi ostavili putnika "ako su jedine druge dostupne lokacije zauzete ili puno dalje od mjesta gdje je putnik trebao ići". Prema glasnogovorniku Wayma Ethanu Teicheru, vozila su dizajnirana da omoguće "najsigurniju dostupnu radnju" tijekom kratkog vremena provedenog u preuzimanju ili iskrcaju putnika, kada automobili dobivaju većinu ovih kazni za parkiranje.

image

Waymo robotski taksi

AFP

Iako je cilj robotskih taksija sigurniji promet, ne vole svi u San Franciscu automobile tvrtke Waymo. U veljači prošle godine vandali su zapalili jedan od tvrtkinih automobila tijekom proslave kineske nove godine.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
29. ožujak 2025 07:41