
Kupci diljem Europe izbjegavaju rabljene električne automobile zbog zabrinutosti oko trajanja baterija. Zbog toga i cijene rabljenih električnih automobila padaju brže od cijena modela s motorima na unutarnje izgaranje.
Zbog toga nizozemska udruga trgovaca automobilima i vlasnika servisa BOVAG poziva Vladu da država uvede subvencije za rabljena električna vozila. Vlada mora biti jasna oko budućnosti ovog područja jer trajnost voznog parka stagnira, a time opada i održivost, smatraju u udruzi, a javlja nizozemski AutoWeek. Raspoloženje oko rabljenih električnih automobila u Nizozemskoj je trenutačno toliko negativno da ovi automobili stoje neprodani i vlasnici su ih prisiljeni izvoziti.
No s druge strane, prema BOVAGU, raspoloženje na tržištu rabljenih bi se moglo poboljšati "jer je ponuda novih električnih automobila sada je izvrsna i ta vozila postala su toliko kvalitetna da ih se može kupiti s povjerenjem".
Oni tvrde da više nema sumnje u životni vijek baterije te su došli do zaključka da će baterija nadživjeti automobil. BOVAG je do tog zaključka došao tijekom studijskog putovanja u državu električnih automobila - Norvešku. "Tamo se više nitko ne brine o trajanju baterije. To tamo jednostavno nije problem", rekao je glasnogovornik BOVAGA.
U Aviloou, tvrtki koja se bavi dijagnostičkom opremom za mjerenje degradacije baterije električnih vozila, imaju sličan pogled na današnje baterije: “Baterije traju prilično dugo, to je sigurno dokazano,” rekao je Marcel van Renselaar iz Avilooa. "Baterija može podnijeti samo određeni broj ciklusa punjenja, a zatim je gotova. S litij-ionskom baterijom, pretpostavljamo više od 1000 puta potpunog punjenja i potpunog pražnjenja. Ako možete putovati 350 km s punom baterijom, to lako znači ukupnih 350.000 kilometara. No s plug-in hibridom do problema dolazi mnogo ranije. S dosegom od 40 kilometara baterija se u ovom slučaju troši brže i sigurno neće nadživjeti automobil."
Osim toga, starost baterije igra ulogu u njenom trošenju. Baterija stari baš kao i gume tijekom godina, i to se naziva kalendarskim starenjem. Općenito je poznato da litij-ionske baterije traju oko 12 do 15 godina. Iz Avilooa ističu da nemaju toliko iskustva s velikim brojem starih električnih automobila, čak ni u Norveškoj. Stoga još nije jasno koliko su točno negativne posljedice kalendarskog starenja na bateriju.
Komentari
0