
Nesreće se stalno događaju, no samo rijetke od njih su toliko teške da auto nakon njih više nije moguće voziti. Nakon laganog udarca odbojnikom u stup u parkirnoj garaži sigurno očekujete da će automobil ostati u voznom stanju, no to se nije dogodilo jednom vlasniku električnog Riviana R1S.
Nakon, kako on opisuje, manjeg udarca u stup, njegov napredni luksuzni SUV je ostao nepokretan. Vozača je posebno razljutilo što su mu iz Riviana navodno rekli da to nije kvar ili greška, već "sigurnosna značajka".
Prema riječima vlasnika automobila, nesreća u parkirnoj garaži bila je toliko mala da su posljedice bile samo puknuto stražnje svjetlo i ogreban odbojnik. Još nije objavio troškove popravka, no oni bi mogli biti astronomski, kao što smo to do sada vidjeli mnogo puta kod modela Rivian. Naime, mnogi vlasnici su se već požalili da su popravci sličnih oštećenja koštali desetke tisuća dolara. No ovog vlasnika za sada još uvijek više zanima kako tako mali udar može staviti vozilo izvan voznog stanja".
“Nakon što sam pregledao štetu, vratio sam se i otkrio da auto ne želi ubaciti ni u jednu brzinu, ni u onu za vožnju naprijed, ni u rikverc, pa ni u neutralni položaj. Nakon pokušaja višestrukog ponovnog pokretanja sustava, nazvao sam Rivian podršku samo da bih saznao da je to očito ‘sigurnosna značajka‘, koja zahtijeva vuču vozila. Ono što je uslijedilo bila je višesatna muka koja je uključivala više kamiona za vuču samo da izvuku auto iz garaže s niskim stropom. Sada mi treba još jedna vuča od moje kuće do dućana servisa", napisao je frustrirani vlasnik Riviana na Redditu.
Je li Rivianova takozvana "sigurnosna značajka" doista toliko sigurna? Da se aktivirala daleko izvan ceste ili pak nasred autoceste, putnici bi mogli biti u većoj opasnosti nego u slučaju kada bi se vlastitom snagom mogli domoći sigurnijeg mjesta.
Sve ovo dokaz je koliko su nevjerojatno složena postala moderna vozila. Dani kada su vozači imali neograničenu kontrolu nad svojim automobilom, čak i ako to nije bio najsigurniji izbor, uglavnom su iza nas. Današnjim se vozilima sve više upravlja softverom, automatizacijom i sigurnosnim protokolima koji se, iako su često korisni, ponekad mogu obiti o glavu na neočekivane načine. U mnogim slučajevima ta ograničenja imaju smisla jer sprječavaju vozače u donošenju potencijalno opasnih odluka, ali u ovakvoj situaciji, čine se potpuno nerazumnim.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....