NE IDE PO PLANU

Elektrifikacija nije zapela samo u Europi: Najveći svjetski proizvođač odgađa planove u SAD-u

Usporavanje rasta prodaje električnih vozila u cijeloj regiji je japanskog proizvođača automobila natjeralo na još oprezniji pristup

Električni auto, ilustracija

 Filippo Carlot/Panthermedia/Profimedia

Planovi za Toyotinu proizvodnju električnih vozila u Sjevernoj Americi navodno su odgođeni, a proizvođač automobila sada cilja na sredinu 2026. umjesto 2025. godinu.

Razlog je jednostavan: usporavanje rasta prodaje električnih vozila u cijeloj regiji, što je japanskog proizvođača automobila natjeralo na još oprezniji pristup. Izvorno, tvrtka je namjeravala debitirati s električnim SUV-om s tri reda sjedala iz svoje tvornice u Kentuckyju, ali je vremenski okvir sada pomaknut na godinu kasnije.

image

Zagreb, 110924.
Auto klub test Toyota bz4x.
Foto: Zeljko Puhovski/CROPIX

CROPIX

Toyota je već uložila 1,3 milijarde dolara u pogon za proizvodnju električnih vozila u Kentuckyju. Međutim, nije samo odgađanje ovog SUV-a jedina promjena planova. Izvješća sugeriraju da je proizvođač automobila također odustao od planova za proizvodnju električnih Lexus SUV vozila u Sjevernoj Americi do 2030. Umjesto toga, ti će se modeli vjerojatno uvoziti iz Japana.

Nikkei Asia izvještava da je Toyota nedavno obavijestila svoje dobavljače o kašnjenju. Tvrtka je kao razlog za odgodu navela potrebu za prilagodbama dizajna SUV-a. Točan novi datum tek treba biti potvrđen. Dodatno, dobavljači su obaviješteni da Toyota sada očekuje da će proizvesti otprilike 1 milijun električnih vozila na globalnoj razini 2026., što je pad od prethodno obećanih 1,5 milijuna jedinica.

image

Proizvodnja, ilustracija

Mark Andrews/Alamy/Alamy/P

Toyotin električni SUV s tri reda provizorno je poznat kao bZ5x i za dizajn će biti posuditi inspiraciju iz bZ Large SUV koncepta predstavljenog u prosincu 2021. godine. Ovaj novi model, koji će parirati modelima kao što su Kia EV9 i Hyundai Ioniq 9, mogao bi se temeljiti na produljenoj verziji postojeće e-TNGA arhitekture. Trebao bi imati veću bateriju od one koja se nalazi u manjem bZ4x i ima kapacitet od 71,4 kWh i dva motora te pogon an sve kotače.

image

Zagreb, 110924.
Auto klub test Toyota bz4x.
Foto: Zeljko Puhovski/CROPIX

CROPIX

Značajna ulaganja Toyote u Kentuckyju će također financirati novu liniju za sklapanje paketa baterija. Ovo postrojenje će koristiti baterije koje isporučuje Toyota Battery Manufacturing u Sjevernoj Karolini.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 02:43