Najveće tržište

Kinezi se klade na ektrične automobile i plug-in hibride: Prestigli benzince po prodaji

Ovo ne jamči da će ogroman rast prodaje električnih vozila potrajati, no pokazuje koliko je kupaca spremno kupiti "vozila s utičnicom" u Kini

Kineski auti, ilustracija

 Profimedia

Prema Reutersu, China Passenger Car Association (CPCA) tvrdi da su rekordnih 50,7 posto svih novih vozila prodanih u Kini u mjesecu srpnju bili "New Energy Vehicles" kao što su plug-in hibridi i baterijski električni automobili, odnosno automobili koje je moguće puniti strujom iz vanjskog izvora.

image

Kineski električni auti, ilustracija

Profimedia

To predstavlja porast od 28,6 posto u odnosu na lipanj, s time da su električni automobili zabilježili nešto manji rast od 14,4 posto.

image

Kineski auti, ilustracija

Profimedia

Ipak, kako to obično biva, veliki dio razloga za tako veliki i nagli skok prodaje su državni poticaji. Krajem srpnja kineska je vlada objavila da će se novčani poticaji za električna vozila udvostručiti na 20.000 juana (2552 eura), a vrijedit će retroaktivno od travnja kada su prvotno najavljeni.

image

Kineski automobili, proizvodnja (ilustracija)

TUN Gallery/Alamy/Alamy/Profimedia

Osim toga, mnogi kineski gradovi uveli su nova ograničenja kupnje vozila, kako bi se smanjile emisije i očistio zrak u prenapučenim gradovima.

image

Izvoz kineskih automobila (ilustracija)

Profimediaa

Sve ovo ne jamči da će ogroman rast prodaje električnih vozila potrajati, no pokazuje koliko je kupaca spremno kupiti "vozila s utičnicom" u Kini. Ipak, valja imati na umu da su električni automobili u Kini osjetno jeftiniji nego u ostatku svijeta, gdje zapravo imamo vrlo malo vozila koje si prosječni kupac realno može ili želi priuštiti.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 03:15