3 od 4 iz kine

Kome zapravo odgovara elektrifikacija? Kinezi dominantno proizvode 76 posto svih električnih auta na svijetu

Najveći dio svojih električnih vozila prodaju na svojem domaćem tržištu koje je najveće svjetsko tržište za prodaju automobila

Kineski automobili, proizvodnja (ilustracija)

 jeremy sutton-hibbert/Alamy/Alamy/Profimedia

Nije nikakva novost da su Kinezi vodeći svjetski proizvođači, no njihova dominacija je tolika da tradicionalni proizvođači nesumnjivo imaju ogromnih razloga za zabrinutost. Budućnost uz električne automobile će, kako stvari sada stoje, biti potpuno Kineska jer već sada iz te države dolazi velika većina većina auta na baterije. I to unatoč relativno skromnoj prodaji u Europi i činjenici da na drugom najvećem globalnom tržištu, u SAD-u, do sada nisu prodali ni jedan auto.

image

Kineski auti, ilustracija

Profimedia

Prema nedavnim podacima tvrtke Rho Motion, kineski brendovi sada drže nevjerojatnih 76 posto udjela na globalnom tržištu električnih vozila i plug-in hibrida (PHEV), zahvaljujući agresivnom širenju na nove teritorije. U Europi njihov tržišni udio varira od države, no uglavnom je malen, ali su posebno snažno napredovali na manje razvijenim tržištima diljem svijeta.

U Njemačkoj, najvećem europskom tržištu automobila, kineski proizvođači imali su udio od samo oko 4 posto od 578.000 prodanih električnih vozila prošle godine. Brojke su nešto veće u Ujedinjenom Kraljevstvu i Francuskoj, gdje su osvojili 7, odnosno 5 posto ukupne prodaje električnih vozila. U Nizozemskoj, Švedskoj, Norveškoj i Belgiji kineska električna vozila čine 6, 5, 8 i 3 posto tržišta. Ponajbolje im ide u Španjolskoj i Austriji, gdje drže 10 i 11 posto ukupne prodaje električnih vozila.

image

Kineski auti, ilustracija

Profimedia

No izvan Europe, kineski proizvođači automobila imaju mnogo značajniji uspjeh. U Brazilu je nevjerojatnih 82 svih električnih i plug-in hibridnih vozila prodanih 2024. došlo iz Kine. Slično tome, imaju 77 posto udjela na tržištu u Tajlandu i 70 posto udjela u Meksiku. Također imaju udio od 75 posto u Indoneziji, 52 posto u Maleziji, 74 posto u Nepalu i 64 posto u Izraelu. Popularni su i u Australiji i Novom Zelandu, čineći 26 odnosno 15 posto prodaje.

image

Kineski automobili (ilustracija)

SCMP

Naravno, najveći dio svojih električnih vozila prodaju na svojem domaćem tržištu koje je najveće svjetsko tržište za prodaju automobila, no ovi podaci pokazuju da polako ozbiljno osvajaju i mnoga druga tržišta.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
05. ožujak 2025 20:34