SVJETSKA PREMIJERA

Komercijalni program: Renault je predstavio tri kombija, a osim novog Trafica tu su i dva potpuno nova imena

Estafette E-Tech Electric je najzanimljiviji model u novom trojcu i moderna je prerada Renaultovog kombija iz 1960-ih i 1970-ih

Novi Reanult kombiji

 Renault Media

Renault je predstavio trio novih električnih dostavnih vozila. Zovu se Estafette, Goelette i Trafic i prva su vozila na novoj Ampere platformi. Tri kombija rezultat su suradnje s Flexisom, neovisnom tvrtkom koju su 2024. godine osnovali Grupa Renault, Grupa Volvo i CMA-CGM. Proizvodit će se u Francuskoj u tvornici Sandouville, a na tržište bi trebali izaći 2026. godine.

Vozila se temelje na skalabilnoj SDV (Software Defined Vehicle) arhitekturi. Prvo vozilo je nova generacija Renault Trafica, koji prvi put dolazi s električnim pogonom, a puni naziv mu je Renault Trafic E-Tech Electric .

image

Renault Trafic

Renault Media

Prvi Trafic debitirao je 1980. godine, a do danas je proizvedeno više od 2,5 milijuna ovih kombija, isključivo s motorima s unutarnjim izgaranjem. No četvrta generacija je električni automobil. Novi Trafic je, poput ostala dva predstavljena modela, vrlo modernog, gotovo futurističkog izgleda. S dugim međuosovinskim razmakom i kotačima smještenim daleko u kutovima, kombi je dizajniran za optimalno korištenje prostora, a krug okretanja mu je na razini onog kod Renaulta Clija. Zahvaljujući visini nižoj od 1,90 metara, ulazak u garaže mu također nije problem, navode iz Renaulta.

image

Renault Trafic

Renault Media

Sprijeda, tanka svjetlosna traka povezuje dva dnevna svjetla, dok su glavna prednja svjetla postavljena niže. Logo marke, također osvijetljen, nalazi se u sredini svjetlosne trake. Straga su okomito postavljena LED svjetla i velika dvokrilna vrata.

I dok je Renault Trafic vrlo poznat model, za ime Goelette vjerojatno znaju samo ljubitelji i vrsni poznavatelji povijesnih gospodarskih vozila. Kombi koji se proizvodio od 1945. do 1965. izvorno je bio dizajniran kao vojno vozilo. Nova verzija je električno vozilo i stoga se zove Goelette E-Tech Electric. Model će biti dostupan u tri verzije, kao gola šasija za prerade, sa sandukom i kao kiper. Prednji dio identičan je kao na električnom Traficu, dok stražnji dio može dobiti razne nadgradnje, poput ove na slikama.

image

Renault Goelette

Renault Media

Estafette E-Tech Electric je najzanimljiviji model u novom trojcu i moderna je prerada Renaultovog kombija iz 1960-ih i 1970-ih. Ovaj model je prvenstveno namijenjen dostavi u gradu. Dizajn je inspiriran konceptom Estafette koji je predstavljen prošlog rujna. Relativno kompaktan kombi, dugačak 5,27 m i širok 1,92 m, dizajniran je za jednostavno kretanje uskim ulicama. Visina od 2,60 m osigurava da se osoba visoka do 190 cm može lako kretati u kabini i u teretnom prostoru.

image

Renault Estafette

Renault Media

Prednji dio je osjetno drugačije dizajniran od Trafica i Goelettea, ali ipak daje do znanja da pripada istoj obitelji. Ovdje LED trake, no Renaultov logo je ipak osvijetljen. Ulazak i izlazak obavlja se uz kroz svoja klizna vrata, a iz kabine se lako može pristupiti teretnom prostoru. Straga rolo zavjesa omogućuje dodatni pristup teretnom prostoru.

Još uvijek nema nikakvih informacija o pogonima i baterijama, a Renault bi detalje trebao objaviti za nekoliko mjeseci. Međutim, više informacija je već je od ranije dostupno putem Flexisa. Vozila Flexis u svojem priopćenju naziva se Step-in Van, Panel Van i Cargo Van i obećava da se mogu napuniti do 80 posto u manje od 20 minuta. Tvrtka također obećava WLTP doseg do 450 km. Pretpostavlja se da kombiji koriste arhitekturu od 800 volti i motor od oko 200 KS na prednjoj osovini te da se softver se temelji na Googleovom operativnom sustavu Android.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
19. veljača 2025 00:02