
Renault je predstavio trio novih električnih dostavnih vozila. Zovu se Estafette, Goelette i Trafic i prva su vozila na novoj Ampere platformi. Tri kombija rezultat su suradnje s Flexisom, neovisnom tvrtkom koju su 2024. godine osnovali Grupa Renault, Grupa Volvo i CMA-CGM. Proizvodit će se u Francuskoj u tvornici Sandouville, a na tržište bi trebali izaći 2026. godine.
Vozila se temelje na skalabilnoj SDV (Software Defined Vehicle) arhitekturi. Prvo vozilo je nova generacija Renault Trafica, koji prvi put dolazi s električnim pogonom, a puni naziv mu je Renault Trafic E-Tech Electric .
Prvi Trafic debitirao je 1980. godine, a do danas je proizvedeno više od 2,5 milijuna ovih kombija, isključivo s motorima s unutarnjim izgaranjem. No četvrta generacija je električni automobil. Novi Trafic je, poput ostala dva predstavljena modela, vrlo modernog, gotovo futurističkog izgleda. S dugim međuosovinskim razmakom i kotačima smještenim daleko u kutovima, kombi je dizajniran za optimalno korištenje prostora, a krug okretanja mu je na razini onog kod Renaulta Clija. Zahvaljujući visini nižoj od 1,90 metara, ulazak u garaže mu također nije problem, navode iz Renaulta.
Sprijeda, tanka svjetlosna traka povezuje dva dnevna svjetla, dok su glavna prednja svjetla postavljena niže. Logo marke, također osvijetljen, nalazi se u sredini svjetlosne trake. Straga su okomito postavljena LED svjetla i velika dvokrilna vrata.
I dok je Renault Trafic vrlo poznat model, za ime Goelette vjerojatno znaju samo ljubitelji i vrsni poznavatelji povijesnih gospodarskih vozila. Kombi koji se proizvodio od 1945. do 1965. izvorno je bio dizajniran kao vojno vozilo. Nova verzija je električno vozilo i stoga se zove Goelette E-Tech Electric. Model će biti dostupan u tri verzije, kao gola šasija za prerade, sa sandukom i kao kiper. Prednji dio identičan je kao na električnom Traficu, dok stražnji dio može dobiti razne nadgradnje, poput ove na slikama.
Estafette E-Tech Electric je najzanimljiviji model u novom trojcu i moderna je prerada Renaultovog kombija iz 1960-ih i 1970-ih. Ovaj model je prvenstveno namijenjen dostavi u gradu. Dizajn je inspiriran konceptom Estafette koji je predstavljen prošlog rujna. Relativno kompaktan kombi, dugačak 5,27 m i širok 1,92 m, dizajniran je za jednostavno kretanje uskim ulicama. Visina od 2,60 m osigurava da se osoba visoka do 190 cm može lako kretati u kabini i u teretnom prostoru.
Prednji dio je osjetno drugačije dizajniran od Trafica i Goelettea, ali ipak daje do znanja da pripada istoj obitelji. Ovdje LED trake, no Renaultov logo je ipak osvijetljen. Ulazak i izlazak obavlja se uz kroz svoja klizna vrata, a iz kabine se lako može pristupiti teretnom prostoru. Straga rolo zavjesa omogućuje dodatni pristup teretnom prostoru.
Još uvijek nema nikakvih informacija o pogonima i baterijama, a Renault bi detalje trebao objaviti za nekoliko mjeseci. Međutim, više informacija je već je od ranije dostupno putem Flexisa. Vozila Flexis u svojem priopćenju naziva se Step-in Van, Panel Van i Cargo Van i obećava da se mogu napuniti do 80 posto u manje od 20 minuta. Tvrtka također obećava WLTP doseg do 450 km. Pretpostavlja se da kombiji koriste arhitekturu od 800 volti i motor od oko 200 KS na prednjoj osovini te da se softver se temelji na Googleovom operativnom sustavu Android.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....