PREMIJERA

Najsnažniji Audi ikada: Redizajnirani e-tron GT ubrzava poput superautomobila

Najzvučnije i najopsežnije promjene tiču se snage. Ona je vrtoglavo narasla. Tu je i nova lakša baterija većeg kapaciteta

Audi e-tron GT

 Audi Media

Čak i ako se izvana to baš i ne vidi, novi e-tron GT je jedan od najopsežnijih redizajna u Audijevoj recentnoj povijest. Malo više od tri godine nakon dolaska na tržište najprestižniji i najsnažniji električni Audi je dobio novu bateriju, mnogo snažnije pogone, novi ovjes, dosta promjena u unutrašnjosti i novu verziju koja ovaj model sada stavlja uz bok Porsche Taycanu s kojim je tehnički srodan.

image

Audi e-tron GT

Audi Media

Najzvučnije i najopsežnije promjene tiču se snage. Ona je vrtoglavo narasla. Osnovni model koji se sada zove S e-tron GT sada ima 679 KS, što je osjetno više čak i od dosadašnje najsnažnije RS e-tron GT verzije. RS-u pak snaga raste na brutalnih 856 KS, no ni tu nije kraj. Naime tu je i nova top verzija RS e-tron GT Performance koja ima čak 925 KS. Raniji modeli su u boost načinu rada razvijali maksimalno 530 KS, odnosno 646 KS, pa je jasno koliko je skok snage ogroman.

image

Audi e-tron GT

Audi Media

Performanse su zbog toliko snage impresivne. Najslabiji model od 0 do 100 km/h ubrzava za samo 3,4 sekunde, RS tu zadaću obavlja za 2,8 sekundi, a RS e-tron GT Performance je s 2,5 sekundi do 100 km/h već na razini najimpresivnijih Ferrarija i Lamborghinija. Maksimalne brzine se nisu mijenjale i ipak su skromnije od ubrzanja: 245 km/h za početnu verziju, 250 km/h za druge dvije.

image

Audi e-tron GT

Audi Media

Za ogromno povećanje snage zaslužan je malo snažniji električni motor sprijeda s 239 KS (u osnovnoj verziji), optimizirana pogonska elektronika i veća baterija koja može isporučiti više snage. RS e-tron GT Performance također ima modificiranu elektroniku napajanja s revidiranim pretvaračem impulsa za još veće struje pražnjenja. Novorazvijeni električni motor na stražnjoj osovini ima istu snagu na sve tri verzije te razvija 564 KS.

image

Audi e-tron GT

Audi Media

Relativno slab doseg kod prethodnika koji je iznosio 488 km po WLTP-u, kod redizajniranog je modela osjetno povećan. Zbog nove baterije čiji se neto kapacitet povećao s 84 na 97 kWh doseg povećava na mnogo impresivnijih 609 kilometara. Također, unatoč većem kapacitetu, masa visokonaponske baterije smanjena je za 10 kilograma na ukupno 625 kg. Kapacitet 33 ćelijska modula, povećan je za oko 12 posto korištenjem, između ostalog, optimizirane dvoslojne ploče za hlađenje. Modificirano je i hlađenje samih ćelija. Sve to je uz nove materijale, elemente i modificiranu kemiju baterije dovelo do veće gustoće energije.

image

Audi e-tron GT

Audi Media

Da je Audi potpuno preradio pogon potvrđuje i da se snaga rekuperacije povećala se s 290 na 400 kW, a snaga punjenja na punionicama s 270 na 320 kilovata. To znači da se e-tron GTs može napuniti od 10 do 80 posto u najboljem slučaju za 18 minuta. A kako bi se ovo "u najboljem slučaju" događalo češće, temperaturni "prozor" za vršnu snagu punjenja značajno je povećan. Sada se 320 kW postiže na temperaturama između 15 i 35 stupnjeva. Osim toga, krivulja punjenja je ravnomjernija. Kako bi se putnicima olakšalo razumijevanje statusa baterije, razvijen je prilično koristan novi zaslon koji prikazuje detalje poput temperature i trenutne najveće moguće brzine punjenja u digitalnom instrumentu.

image

Audi e-tron GT

Audi Media

Promijenjen je i ovjes. Osnova je sada novi zračni ovjes s dvije komore i dva ventila koji zamjenjuje prethodni čelični ovjes. Tu je i novi aktivni ovjes, dostupan kao opcija. Ovaj sustav je preuzet iz Taycana i Panamere i drži karoseriju Audija gotovo vodoravno tijekom procesa dinamičkog kočenja, upravljanja i ubrzavanja. Pri ravnomjernoj vožnji, vibracije u karoseriji vozila, posebice neravnine, trebale bi biti gotovo u potpunosti kompenzirane.

image

Audi e-tron GT

Audi Media

Zabavan trik je razvije i za lakši ulazak u auto. Nakon dodira s kvake na vratima, e-tron GT se instantno podiže za 55 do 77 milimetara, ovisno o početnoj razini i jednako se brzo spušta kada se vrata zatvore. Osim što je praktičan, ovaj trik u praksi izgleda vrlo dojmljivo. Tu je i upravljanje svim kotačima, koje se dodatno naplaćuje, i koje će od sada dolaziti s izravnijim omjerom upravljanja na prednjoj osovini. Prilikom manevriranja smanjuje krug okretanja za oko 0,6 metara.

image

Audi e-tron GT

Audi Media

Izvana, fokus je bio na želji za većom diferencijacijom između tri varijante. Tvrtka sa sjedištem u Ingolstadtu željele je RS e-tron GT učiniti "radikalnijim" sprijeda. Straga se nalazi velik difuzor. RS e-tron GT Performance možete prepoznati kao najsnažniji serijski Audi svih vremena po opcijskom mat laku i tamnom karbonskom krovu. Osim toga, po prvi puta (također uz nadoplatu) tu su i elementi u novoj "karbonskoj kamuflaži", koja pomalo izgleda kao da ste se vozili kroz blatnjavu lokvu. No uz Performance se također može dobiti metalik vanjska boju ili normalni karbon umjesto nespretne kamuflaže.

image

Audi e-tron GT

Audi Media

U unutrašnjosti je auto dobio nova sjedala, upravljač i digitalni sadržaj. Za auto su sada dostupni su novi drveni ukrasni umetci od breze, a za RS e‐tron Performance također ih možete dobiti u kontroverznoj karbonskoj kamuflaži. Novi upravljač spljošten je i gore i dolje te su stvarne tipke zamijenjene kapacitivne dodirne tipke. Novi S e‐tron GT standardno ima sportska sjedala s podešavanjem u 14 smjerova. U modelima RS sjedala se po želji mogu naručiti s funkcijom masaže.

image

Audi e-tron GT

Audi Media

Vrlo je zanimljiv i novi panoramski stakleni krov s tzv. PDLC tehnologijom (polymer-dispersed liquid crystal), koja omogućuje njegovo zatamnjivanje. Električno promjenjive staklene komponente sadrže dva elementa PDLC filma, između kojih je istoimeni tekući kristal. Ako nema napona, kristali stvaraju neproziran sloj. Kada se dovede struja, kristali se poravnaju i krov postaje proziran.

Još se ne znaju cijene za Hrvatsku, no tri nova električna Audija već se mogu naručiti u Njemačkoj. Početna cijena za S e-tron GT je 126.000 eura. RS košta najmanje 147.500 eura, a prvi električni RS performance model starta od 160.500 eura.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
28. studeni 2024 01:16