SVJETSKA PREMIJERA

Naočita avanturistička crossover varijanta EX30: Predstavljen prvi električni Volvo Cross Country

Prema Volvu, nova varijanta namijenjena je ljudima koji žele otići u avanturu tijekom vikenda i "otkriti prirodu, umjesto da je osvajaju"

Volvo EX30 Cross Country

 Volvo Media

Kompaktni Volvo EX30 trenutačno je jedna od Volvovih najvećih uspješnica. Kako bi proširio prodajni potencijal električnog EX30, Volvo sada predstavlja novu varijantu. Ovo je Volvo EX30 Cross Country.

image

Volvo EX30 Cross Country

Volvo Media

Cross Country je već godinama poznato ime u Volvu. Debitirao je kasnih 1990-ih na prvoj generaciji V70 XC. I druga generacija Volva V70 dobila je takvu avanturističku verziju, koja se nije više zvala XC, već Cross Country. Ali ne zadugo, jer nakon samo dvije godine automobil je preimenovan u XC70 . Treća generacija V70 također je imala XC70 u ponudi, a tijekom godina pojavile su se i Cross Country verzije V40, V60, V90 i S60. Sada nam stiže i novi EX30 Cross Country.

image

Volvo EX30 Cross Country

Volvo Media

Premijera ovog modela nije neko iznenađenje. Kad je EX30 predstavljen u lipnju 2023., Volvo je već nagovijestio da će kompaktni električni model dobiti i terensku verziju i čak je pokazao i pretprodukcijsku verziju tog auta. Konačni EX30 Cross Country izgleda praktično identično. Automobil je povišen, ima crnu plastičnu "masku" sa stiliziranom topografskom kartom ispod prednjih svjetala, crnu plastiku u odbojnicima, na dnu vrata i crnu plastiku između stražnjih svjetala. Za interijer, Volvo nudi kombinacije materijala pod nazivom Pine i Indigo.

image

Volvo EX30 Cross Country

Volvo Media

Volvo otvoreno priznaje da EX30 Cross Country nije hardcore terenac. Prema Volvu, nova varijanta namijenjena je ljudima koji žele otići u avanturu tijekom vikenda i "otkriti prirodu, umjesto da je osvajaju".Volvo EX30 Cross Country standardno dolazi s 19-inčnim aluminijskim kotačima, ali 18-inčni kotači s gumama za sve terene dostupni su kao opcija. Cross Country je 19 mm udaljeniji od podloge nego obični model. Volvo također naglašava da je stražnji ovjes podešen mekše nego kod običnog EX30.

image

Volvo EX30 Cross Country

Volvo Media

Osim toga, EX30 Cross Country serijski ima pogon na sva četiri kotača i dolazi samo s pogonskim sklopom Twin Motor Performance. On se sastoji od dva elektromotora. Prednji ima 156 KS, dok elektromotor straga razvija 272 KS za snagu sustava od čak 428 KS. To također znači da je EX30 Cross Country dostupan samo s baterijom od 65 kWh. Doseg je 425 kilometara, što je mali pad. Naime, obični EX30 Twin Motor Performance može prijeći oko 25 kilometara dalje s punom baterijom. Sprint od 0 do 100 km/h je i dalje impresivan. Za to ovom Volvu treba 3,7 sekundi, odnosno jedna desetinka više nego "običnom EX30" s istom snagom.

image

Volvo EX30 Cross Country

Volvo Media

Verzija Cross Country nudi se uz bogatu dodatnu opremu. Osim terenskih guma, Volvo EX30 Cross Country dostupan je i sa zavjesicama za blato i krovnim nosačem kao opcijom. Tu je sustav za vezivanje kajaka na krovu, električno rasklopiva kuka za vuču, kutija za prtljagu za kuku za vuču i krovni šator.

image

Volvo EX30 Cross Country

Volvo Media

Cijene za Hrvatsku još nisu objavljene, no u Njemačkoj automobil košta od 57.290 eura, što ga čini 2000 eura skupljim od isto motoriziranog "običnog" EX30 i najskupljom varijantom EX30 u ponudi. Serijska oprema je samo jedna, najbogatija "Ultra".

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
20. veljača 2025 00:13