
Ford očajnički želi spriječiti prijetnju koju predstavlja kineska automobilska industrija, ali potrebna mu je tehnička stručnost Kine kako bi se to dogodilo, prema riječima njihovog šefa.
Izvršni direktor Forda Jim Farley rekao je za New York Times da je Kina 10 godina ispred kada je riječ o proizvodnji baterija za električna vozila i da je jedina šansa Forda da se izjednači s autoindustrijom te zemlje, a zatim i napreduje, iskoristiti njihovu tehnologiju.
“Način na koji se možemo natjecati s njima je da dobijemo pristup njihovom znanju baš onako kako su oni trebali naše znanje prije 20 godina, a zatim upotrijebimo naš inovativni ekosustav, američku genijalnost i našu prisnost s korisnikom da ih pobijedimo na globalnoj razini,” rekao je Farley za New York Times. "Bit će to jedna od najvažnijih utrka za spas našeg industrijskog gospodarstva."
Farley ne govori o nekom dalekom budućem planu, već o nečemu što se već događa. Ogromni Fordov BlueOval Battery Park trenutačno je u fazi izgradnje, a kada bude spreman za rad 2026., proizvodit će tisuće litij-ionskih fosfatnih (LFP) baterija koje se oslanjaju na tehnologiju kineskog CATL-a.
New York Times objašnjava da CATL-ova pametna kemija baterija izvorno razvijena u SAD-u, a zatim su je za "sitan novac" kupili Kinezi. Naime, LFP kemiju su otkrili znanstvenici sa Sveučilišta u Teksasu, a zatim ga je komercijalizirao A123 Systems LLC, startup koji je dobio mnogo novca od Obamine administracije. Ali tržište električnih vozila sporo se razvijalo i A123 je propao, a njegove ostatke, uključujući i bateriju, na kraju je otkupila tada najveća kineska tvrtka za autodijelove. Nitko prije deset godina nije mogao znati da će električna vozila postati tako veliki dio automobilske industrije. Ali Kinezi su zaključili da hoće. Tesla je to također to učinila prije bilo koje druge zapadne marke.
Ford trenutačno radi na malom električnom vozilu jeftinijem od 30 tisuća dolara kako bi se borio s pristupačnim električnim automobilima iz Kine koji još nisu stigli u SAD, ali se već prodaju u drugim dijelovima svijeta.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....