ZAŠTO SU UNIŠTENI?

Slike neuspjeha: Na smetlištu pronađena hrpa električnih vozila

Automobili su se proizvodili od 2018. do 2023. godine
 Instagram Screenshot

Nedaleko od Gilberta u američkoj saveznoj državi Arizoni je otpad na kojem se gomilaju deseci primjeraka jednog vrlo čudnog i nadasve neuspješnog vozila.

Videosnimke hrpe električnih vozila s tri kotača kruže internetom i potiču nagađanja i glasine o tome zašto su uništena. Ali stvarnost je jednostavna. Automobili su se počeli kvariti i nije ih se moglo popraviti, pa se ništa drugo s njima nije moglo napraviti.

image

ElectraMeccanica Solo

ElectraMeccanica Press

Automobili o kojima je riječ su deseci primjeraka ElectraMeccanica Solo EV, vozila s tri kotača koja su se proizvodila od 2018. do 2023. godine.

U početku su reklamirani kao jeftino električno rješenje za mobilnost, no cijena od 18.000 dolara baš i nije bila toliko jeftina s obzirom na to o kako se skromnom vozilu radilo. Ono je naime imalo samo tri kotača i kabinu sa samo jednim sjedalom. Međutim, to i nije bio glavni razlog za njihovu propast.

U kolovozu 2022. ElectraMeccanica je primila pritužbu od kupca da je njihov Solo izgubio pogon tijekom vožnje. U rujnu je uslijedilo više izvješća o istom problemu što je natjeralo inženjerski tim tvrtke da pokuša dijagnosticirati i riješiti problem.

Utvrdili su da kvar u regulatoru motora i pretvaraču ili regulatoru baterije može uzrokovati gašenje elektromotora, ali nisu otkrili kako to popraviti. Problem je eskalirao i ElectraMeccanica je u veljači 2023. pokrenula opoziv za gotovo svako vozilo prodano kupcima u Sjedinjenim Državama, ukupno 428 vozila.

image

ElectraMeccanica Solo

ElectraMeccanica Press

Dok dokumenti o opozivu upućuju na to da se tvrtka nadala pronaći rješenje, ono nikada nije otkriveno, a u travnju ove godine je tvrtka obavijestila kupce da će otkupiti sva pogođena vozila.

Od tada je ElectraMeccanicu kupila tvrtka za proizvodnju električnih kamiona Xos, koja nije pokazala interes za popravak Soloa kako bi ih preprodala. Umjesto toga, očito su se okrenuli odlaganju "automobila" na otpad i njihovom uništenju.

Izgleda da je vjerojatno bilo jeftinije otpisati ih sve nego učiniti bilo što drugo.Također pojavile su se i informacije da je automobil imao ozbiljan problem sa stražnjim ovjesom koji je bio loše konstruiran i činio ga opasnim.

image

Hrpe ElectraMeccanica Solo na smetlištu

Instagram Screenshot

Nakon akvizicije od strane Xosa, ElectraMeccanica je ugašena, a time i njen jedini model.

Solo je bio mikroautomobil dugačak samo 310 centimetara sa samo jedim mjestom u kabini. Širina vozila je bila 155 centimetara, a masa malo manja od tone.

Iza vozača je bio prilično raskošan prtljažnik od čak 285 litara. Motor sa 53 KS crpio je snagu iz baterije kapaciteta 17,3 kW/h što je bilo dovoljno za oko 160 km dosega. Maksimalna brzina je bila 109 km/h, a ubrzanje do 100 km/h je trajalo malo više od 10 sekundi.

image

ElectraMeccanica Solo

ElectraMeccanica Press

No možda nismo vidjeli posljednje trzaje ovog vozila.

U veljači ove godine tvrtka Solo Automotive Inc. iz Vancouvera u Kanadi kupila je svu imovinu tvrtke Solo, uključujući industrijski dizajn, zaštitne znakove i patente.

Tvrtka planira ući na europsko tržište s naprednijim modelom nazvanim SoloGT, koji bi se trebao proizvoditi u tvornici u Španjolskoj. Prva vozila trebala bi krenuti u prodaju početkom 2025., no ovome ćemo vjerovati tek kada sve zaista i vidimo.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
27. studeni 2024 10:26