BYD NA VRHU

Svijet ima novog kralja: Kineska tvrtka po prodaji i prihodima nadmašila Teslu

Kineska tvrtka prodala je prošle godine otprilike isti broj električnih auta kao Tesla no tvrtka također prodaje hibridne automobile

BYD, ilustracija

 AFP

BYD je prošle godine prvi put ostvario prihod veći od 100 milijardi dolara, a time je kineska tvrtka prvi puta pretekla američku Teslu. BYD se tek nedavno popeo na vrh kineskog auto tržišta, najvećeg i najkonkurentnijeg na svijetu.

image

BYD, ilustracija

AFP

BYD je prošle godine ostvario promet od 777 milijardi juana, što je ekvivalentno 99,2 milijardi eura. Ukupna zarada tvrtke bila je 40,3 milijarde juana (oko 5,1 milijardi eura), 34 posto više nego 2023. godine. Kineska tvrtka prodala je prošle godine otprilike isti broj električnih automobila kao Tesla, oko 1,8 milijuna, no tvrtka također prodaje hibridne osobne automobile. Time je ukupan broj isporuka BYD-a prošle godine porastao na 4,3 milijuna.

image

BYD, ilustracija

AFP

BYD očekuje isporuku između 5 i 6 milijuna automobila u ovog godini. Na dobrom su putu da se to ostvari jer prodaja se u prva dva mjeseca gotovo udvostručila u odnosu na isto razdoblje prošle godine na 623.300 primjeraka.

image

BYD, ilustracija

AFP

Dobit Tesle prošle godine iznosila je 7,6 milijardi dolara (oko 7 milijardi eura) uz prihod od 97,7 milijardi dolara (oko 90,1 milijardi eura). Međutim, američki proizvođač električnih automobila gubi tlo u Kini, dok ga BYD osvaja. Na primjer, broj Tesla prodanih u Kini je u padu zadnjih pet mjeseci uzastopno. Ipak, Teslina tržišna vrijednost još uvijek je daleko veća od BYD-ove. Tesla vrijedi oko 800 milijardi dolara, unatoč značajnom padu cijene dionice ove godine, dok BYD vrijedi oko 157 milijardi dolara.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
31. ožujak 2025 02:55