Tesla je danas, prilično nekonvencionalno predstavila novi Model Y. Redizajnirana verzija najprodavanijeg električnog automobila na svijetu pojavila se u Kini i nizu drugih azijskih i pacifičkih zemalja u konfiguratoru, bez prethodne najave ili glamurozne prezentacije. Prema Tesli, prvi kineski kupci redizajniranog Modela Y mogu dobiti svoj auto u ožujku, a u Europi ćemo morati malo dulje pričekati, vjerojatno do ljeta.
Model Y je dobio temeljito obnovljen vanjski dizajn, te se potpuno razlikuje od modela kojeg zamjenjuje, ali i od redizajniranog Modela 3. Auto ima LED traku po cijeloj širini prednjeg dijela i odvojena prednja svjetla. Prednji dio stoga izgleda nešto uglađeniji i mnogo više futuristički nego do sada.
Velike promjene su napravljene i straga gdje također nalazimo modernu svjetlosnu traku koja spaja svjetla i prelazi preko vrata prtljažnika. Ova traka donosi jednu posebnost, velik dio svjetla emitira neizravno, putem refleksije na vratima prtljažnika. Vrta prtljažnika su također promijenjena, a registarska pločica dobiva mjesto na odbojniku u kojem je i veći difuzor.
Osim ovih promjena Tesla uvodi nove kotače od 19 i 20 inča i nove boje karoserije, iako se i to može razlikovati ovisno o tržištu. Sa boka gotovo sve ostaje isto, uključujući i način na koji je priključak za punjenje skriven u kutu stražnjeg svjetla. Ažurirani Tesla Model Y točno je iste visine i širine kao i automobil prije redizajna, ali je s dužinom od 480 cm dulji za 5 centimetara, a dodatni centimetri se mogu pripisati novom prednjem i stražnjem dijelu i stoga ne utječu na prostranost.
Interijer je promijenjen na sličan način kao kod Modela 3. Tu su nove armature, središnja konzola i obloge vrata, kao i kontinuirana traka ambijentalne rasvjete. Za razliku od Modela 3, Y ima polugu za upravljanje pokazivačima smjera i čini se da se Tesla predomislila oko toga nakon pritužbi mnogih kupaca na nespretno rješenje s tipkama na Modelu 3.
Sjedala su također nova, a stražnje sjedalo se sada može električno preklopiti i podići. Baš kao i u Modelu 3, putnici straga dobivaju dodatni zaslon osjetljiv na dodir između prednjih sjedala. Na njemu se mogu kontrolirati sve vrste funkcija koje se odnose na udobnost i igrati igrice ili pogledati video. Prednji zaslon je malo narastao i umjesto 15, sada ima 15,4 inča.
Kao što smo navikli od Tesle, nisu objavljene detaljne tehničke specifikacije, no Tesla obećava da je automobil postao učinkovitiji i udobniji. Ova učinkovitost se uglavnom može zahvaliti boljoj aerodinamici, a udobnost prilagodbama ovjesa i boljoj izolaciji od buke.
Verzija Standard Range s pogonom na stražnje kotače teži neznatno više nego prije, 1921 umjesto 1909 kg. S vremenom od 0 do 100 km/h od 5,9 umjesto dosadašnjih 6,9 sekundi, osnovni Model Y je postao mnogo brži, a to znači da je i osjetno snažniji, no snagu tesla ne otkriva. Snažnija i prestižnija verzija Long Range AWD ima dva motora i pogon na sve kotače. Masa joj je 1992 kg, a od 0 do 100 km/h stiže za 4,3 umjesto dosadašnjih 5 sekundi. Tesla nije objavila kapacitete baterije, ali WLTP doseg se procjenjuje na 466 km za RWD i 551 km za Long Range AWD.
Cijena za Europu za sada nema, a u Australiji Standard Range ima cijenu od 63.400 australskih dolara što je oko 38.100 eura. Očekujemo da će uskoro biti objavljene cijene i drugi detalji za europska tržišta.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....