SVJETSKA PREMIJERA

Čudovište s 1079 KS: Nova Corvette ZR1 je snažnija od bilo kojeg Ferrarija i Lamborghinija

S ovolikom snagom nova Corvette ZR1 pomalo već ulazi na teren hiperautomobila

Chevrolet Corvette ZR1

 Chevrolet Media

Chevrolet Corvette ZR1 je oduvijek pucao od snage. No, najsnažnije izdanje najpoznatijeg američkog sportskog automobila nadmašuje sva očekivanja sa svojim twin-turbo 5,5-litrenim V8 motorom koji razvija nevjerojatnih 1.089 KS i 1121 Nm okretnog momenta, a sve se to prenosi na stražnje kotače.

S ovolikom snagom nova Corvette ZR1 pomalo već ulazi na teren hiperautomobila, snažnija je od bilo kojeg serijskog Ferrarija ili Lamborghinija pa čak i od legendarnih Bugattija Veyrona, Paganija Huayre i novog Mercedes-AMG One.

Novi motor nazvan LT7 i ima mnogo toga zajedničkog s LT6 koji se nalazi u Corvette Z06 . Međutim, opsežno je nadograđen kako bi se nosio s novim turbopunjačima i većom snagom.

Motor ima veću komoru za izgaranje i nove odljevke glave s jedinstvenim otvorima. Razvod ventila i profil podizanja ventila također su optimizirani, a tu su i novi usis jedinstveni klipovi i klipnjače, i sekundarni sustav ubrizgavanja goriva.

image

Chevrolet Corvette ZR1

Chevrolet Media

Kako bi se nosio s ogromnom snagom i momentom osmerostupanjski mjenjač s dvostrukom spojkom temeljito je revidiran. Ima zupčanike šireg profila, jače osovine i poboljšano podmazivanje.

image

Chevrolet Corvette ZR1

Chevrolet Media

Iako Chevrolet otkrio konkretne brojke o performansama predstavnici tvrtke su na premijeri rekli da bi automobil trebao postići maksimalnu brzinu osjetno iznad 350 km/h te da neće biti elektronički ograničen. Zato je otkriveno da automobil četvrt milje za manje od 9,7 sekundi uz izlaznu brzinu od 241 km/h.

Mase automobila ostaju u vrlo razumnim granicama. Coupe teži 1665 kg, a kabriolet 1705 kg, no valja napomenuti da se radi o "suhoj masi" bez ikakvih tekućina u automobilu. Automobil ima moćne karbonsko keramičke kočnice s diskovima od 400 mm sprijeda i 390 mm straga.

image

Chevrolet Corvette ZR1

Chevrolet Media

Što se tiče dizajna Corvette ZR1 je iznenađujuće suzdržana. Detalj po kojem ćete je prepoznati je veliki otvor za zrak na "haubi" koji je dio aerodinamičkog sustava. Naime, trak ulazi u prednju masku, prolazi kroz međuhladnjak i izlazi iz haube kako bi pomogao hlađenju i povećao potisak. Tu je i krov od karbonskih vlakana i mali podesivi spojler. Tu su i 20 i 21-inčni kotači od ugljičnih vlakana ili aluminija s gumama Michelin Pilot Sport 4S. Model također ima mnogo drugih komponenti od karbonskih vlakana.

Opcijski paket performansi ZTK (žuti model na slikama) obećava da će ZR1 pretvoriti u "pravo trkačko oružje", a auto s njim svakako tako izgleda uz masivno stražnje krilo i druge aero dodatke, tako i one ispod automobila kako bi se povećala potisna sila. Osim aerodinamičkih i dizajnerskih promjena, paket uključuje čvršće opruge, revidirane amortizere i gume Michelin Pilot Sport Cup 2R.

image

Chevrolet Corvette ZR1

Chevrolet Media

U interijeru se nije mnogo toga promijenilo u odnosu na standardnu Corvette. Kupci će pronaći oznaku ZR1 na upravljaču, pragovima i drugim mjestima, a tu je i mjerač tlaka turba. Svi detalji o opremi također nisu otkriveni no čini se da je auto opremljen poznatom 12-inčnom digitalnom instrument tablom i 8-inčnim infotainment sustavom te sportskim sjedalima i obiljem ukrasa od karbonskih vlakana.

image

Chevrolet Corvette ZR1

Chevrolet Media

Corvette ZR1 krenut će u proizvodnju sljedeće godine, nakon što završi posljednja faza testiranja. Cijena nije otkrivena no sigurno će biti osjetno viša od 110.100 dolara koliko u SAD-u košta Z06. No da je i 200.000 dolara to je još uvijek izuzetno malo novca nego za svoje podjednako snažne aute nude drugi proizvođači superautomobila.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. studeni 2024 04:41