ZANIMLJIVOST

Jeste li to primijetili? Evo zašto novi automobili više nemaju zatamnjeni rub vjetrobranskog stakla

Traka u boji na vrhu vjetrobranskog stakla nekada je bila dizajnirana kako zaštitila oči vozača, no danas je nema. Zašto?

Mercedes 190

 Mercedes- Benz

Sve do prije desetak godina mnogi automobili su još uvijek imali zatamnjeni gornji rub vjetrobranskog stakla u zelenoj, sivoj ili plavoj boji. Ali moderni automobili to nemaju, zašto je to tako?

image

Audi Avant

Audi Media

Ova traka u boji na vrhu vjetrobranskog stakla nekada je bila dizajnirana kako bi u kombinaciji sa sklopivim štitnicima od sunca zaštitila oči vozača od niskog jutarnjeg ili večernjeg sunca i u određenoj mjeri spriječila prodor topline u automobil. Osim toga, ova traka je bila korisno kada ste na semaforu čekali zeleno svjetlo, dok je iza njega sjalo sunce. Ali u modernim automobilima više se ne nalaze ove trake, a razlog je jednostavan. Naime one više nisu potrebne zbog stalnih poboljšanja u tehnologiji stakla posljednjih godina.

image

Opel Vecta

Opel Media

Moderno vjetrobransko staklo puno je bolje nego što je bilo prije nekoliko godina, a kamoli prije 15 ili 20 godina. Današnja nova vozila imaju moćne antirefleksne premaze ugrađene u cijelo vjetrobransko staklo, a ne samo na vrh. Zato nova vjetrobranska stakla lagano zelenkastu ili plavičastu boju.

image

Audi 80

Audi Media

Materijali koji se koriste u modernim automobilskim staklima također pružaju bolju UV zaštitu i regulaciju topline. Ukratko, mogućnost korištenja novog, visokotehnološkog stakla na svim ostakljenim površinama auta, umjesto trake od 10 do 20 centimetara na vrhu vjetrobranskog stakla, bilo je veliko poboljšanje i gotovo je eliminiralo korištenje trake.

image

Točkice na vjetrobranu

pedphoto36pm/Alamy/Profimedia

Nadalje, ulogu ove trake dijelom su preuzele one famozne crne točkice koje se nalaze duž cijelog ruba prozora automobila. Njihove dodatne funkcije su estetska, kao prijelaz s crnog rubu stakla ali i distribucija topline kako se staklo ne bi iskrivilo pri zagrijavanju. Također tu je i senzor za kišu te kućište prednje kamere koji su prisutni u skoro svim automobilima i koji također blokiraju dosta sunčeve svjetlosti iza retrovizora. Sve ovo je zajedno eliminiralo potrebu za nekadašnjim trakama u boji.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
13. travanj 2025 13:32