
Sve do prije desetak godina mnogi automobili su još uvijek imali zatamnjeni gornji rub vjetrobranskog stakla u zelenoj, sivoj ili plavoj boji. Ali moderni automobili to nemaju, zašto je to tako?
Ova traka u boji na vrhu vjetrobranskog stakla nekada je bila dizajnirana kako bi u kombinaciji sa sklopivim štitnicima od sunca zaštitila oči vozača od niskog jutarnjeg ili večernjeg sunca i u određenoj mjeri spriječila prodor topline u automobil. Osim toga, ova traka je bila korisno kada ste na semaforu čekali zeleno svjetlo, dok je iza njega sjalo sunce. Ali u modernim automobilima više se ne nalaze ove trake, a razlog je jednostavan. Naime one više nisu potrebne zbog stalnih poboljšanja u tehnologiji stakla posljednjih godina.
Moderno vjetrobransko staklo puno je bolje nego što je bilo prije nekoliko godina, a kamoli prije 15 ili 20 godina. Današnja nova vozila imaju moćne antirefleksne premaze ugrađene u cijelo vjetrobransko staklo, a ne samo na vrh. Zato nova vjetrobranska stakla lagano zelenkastu ili plavičastu boju.
Materijali koji se koriste u modernim automobilskim staklima također pružaju bolju UV zaštitu i regulaciju topline. Ukratko, mogućnost korištenja novog, visokotehnološkog stakla na svim ostakljenim površinama auta, umjesto trake od 10 do 20 centimetara na vrhu vjetrobranskog stakla, bilo je veliko poboljšanje i gotovo je eliminiralo korištenje trake.
Nadalje, ulogu ove trake dijelom su preuzele one famozne crne točkice koje se nalaze duž cijelog ruba prozora automobila. Njihove dodatne funkcije su estetska, kao prijelaz s crnog rubu stakla ali i distribucija topline kako se staklo ne bi iskrivilo pri zagrijavanju. Također tu je i senzor za kišu te kućište prednje kamere koji su prisutni u skoro svim automobilima i koji također blokiraju dosta sunčeve svjetlosti iza retrovizora. Sve ovo je zajedno eliminiralo potrebu za nekadašnjim trakama u boji.
Komentari
0