NOVITET

MOTOCIKLI: Honda X ADV Urbani ratnik koji voli zaći u prašinu

Hondin križanac zadržao je sve vrline maksi skutera, dodavši im istodobno neke od osobina klasičnog enduro motocikla, i otvorio neke nove horizonte u kojima probijanje kroz gradske gužve ili vožnja zavojitim cestama djeluje jednako primamljivo kao i lutanje daleko od asfaltiranih puteva
 Honda

Maksi skuter ili enduro motocikl? Dilema se nameće čim bacite pogled na Hondu X-ADV i pomalo nalikuje propitivanju je li čaša napola puna ili napola prazna. No, kako bi se uživalo u nečemu novom kao što je X-ADV, nema potrebe pronaći definiciju pod svaku cijenu. Honda je stvorila nešto što dosad nije postojalo, a hoće li se iz toga izroditi neki novi segment, pokazat će vrijeme.

Komandni most sa širokim motocross upravljačem zlatne boje, visoko postavljenim instrumentima i podesivim vjetrobranom podsjetnik je na legendarnu Africu Twin. No čim sjednete i potražite mjesto za noge na središnjoj platformi razdvojenoj tunelom, u sjećanje dolaze Integra i NC 750, modeli na čijim je temeljima X-ADV i nastao.

Foto: Honda

Dojam dodatno pojačava poznati dvocilindrični motor obujma 745 ccm nastao u suradnji s Hondinim odjelom zaduženim za pogon automobila. Motor koji razvija 55 KS, ali pri manjem broju okretaja djeluje još snažnije zahvaljujući izdašnom okretnom momentu. Darežljiv je pri malom i srednjem broju okretaja, ali ne voli rastezanja (maksimalnu konjicu razvija na 6250) i kazaljku okretaja diže relativno sporo. Zauzvrat, ubrzanje je ustaljeno, bez rupa, a prosječna potrošnja tek nešto veća od 3,3 l/100 km. Zasluga je to i automatskog DCT mjenjača koji su Hondini inženjeri prilagodili za X-ADV odgodivši mu izmjene stupnjeva za 5 posto (tvornički podatak). Elektronika tako duže drži niže stupnjeve u uporabi, a uz to pruža i četiri programa rada (D, S1, S2 i S3), kao i opciju ručnog odabira stupnjeva prijenosa uz pomoć poluga na upravljaču.

Isprobati X-ADV izvan asfalta bilo je neizbježno, ali učinili smo to s dosta opreza, jer Hondini stručnjaci kontrolu proklizavanja nisu smatrali neophodnim dodatkom opremi. Dovoljan je malo odlučniji okretaj ručice gasa da stražnji kotač na makadamu krene u stranu, ali treba imati na umu masu koja s punim spremnikom iznosi 239 kg. Masa je koncentrirana u središnjem dijelu, ali izvan asfalta puno je lakše otkriti limite vozača nego Honde. To ne znači da će njome biti oduševljeni žestoki poklonici endura, ali X-ADV je spreman i za teže zadaće od prašnjavih puteva i pentranja po rubnjacima i nogostupima.

Zahvaljujući odvojeno postavljenim dodatnim osloncima (opcija), može se u punoj kontroli voziti u enduro stilu na nogama, a izdašan hod ovjesa (154 mm sprijeda, 150 straga) te 17-colni kotač sprijeda i 15” straga donose dodatan odmak od svijeta skutera. Jedino što nedostaje jest opcija isključivanja ABS-a, a cijena od 94.900 kn i ne zvuči tako loše uzmemo li u obzir da u jednom dobivamo dva.

Ukratko

Povišen ispušni sustav i zaštita za karter motora jamče da prvi prijevoj ili rupa ne znače i kraj off-road avanture. Široki upravljač i kut vilice omogućuje jaka zakretanja i Honda X-ADV na nižim brzinama odlično prihvaća slalom vožnju, a na zavojitim cestama pruža još snažniji osjećaj da sjedite na pravom motociklu

Pozicija instrumenata, dodatni vanjski oslonci, široki upravljač i vjetrobran podesiv u pet pozicija, samo su dio motociklističkih osobina. Ispod sjedala je poveći prostor obujma od 21 litre u koji se bez problema može ugurati klasična motocross kaciga

Honda X-ADV se na asfaltu vozi kao skuter s nogama vozača na platformi, a dodatni vanjski oslonci (opcija) nude vrlo poželjnu mogućnost off-road vožnje u uspravnom stavu

TEHNIČKI PODACI

Motor 2 paralelna cilindra,

4 ventila, 4 takta, hlađenje tekućinom

Obujam 530 ccm

Snaga 55 KS pri 6250 o/min

Moment 68 Nm pri 4750 o/min

Provrt x hod 77 x 80 mm

Mjenjač automatski, 6 stupnjeva

Prijenos lanac

Spojka dvostruka višelamelna u ulju

Okvir od čeličnih cijevi

Ovjes sprijeda, teleskopska vilica

hoda 154 mm, straga monoamortizer

hoda 150 mm

Kočnice sprijeda, dvostruki disk

promjera 296 mm,

straga disk 240 mm; ABS

Gume sprijeda 120/70 R17,

straga 160/60 R15

Dužina 2245 mm

Međuosovinski razmak 1590 mm

Visina sjedala 820 mm

Visina od tla 162 mm

Masa 238 kg

Spremnik goriva 13,1 l

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 04:36