
BDP (Bruto domaći proizvod) jedan je od najvažnijih pokazatelja gospodarske aktivnosti pojedine države. On se koristi za izračun rasta i razine razvoja stanovništva. Označava ukupnu vrijednost dobara i usluga stvorenih u državi tijekom perioda od jedne godine. Izračunava se na temelju potrošnje, ulaganja, javne potrošnje i neto izvoza, odražavajući gospodarsku snagu zemlje.
Procvat tržišta klasičnih automobila diljem svijeta je toliki da novac koji ovaj sektor godišnje generira premašuje onaj u 126 zemalja svijeta! Tržište oldtimera postalo je sve popularnije, poglavito među ekstra bogatom klijentelom, koji u kolekcionarskim automobilima vide trajnu vrijednost. Prema posljednjem izvješću McKinsey & Company konzultantske tvrtke, globalne zalihe ovih vozila iznose 800 milijardi eura i ostvaruju godišnji promet između 80 i 90 milijardi eura, više od BDP-a, primjerice, Luksemburga, koji je 2024. iznosio 79,31 milijardu eura.
Ova je tvrtka analizirala šest ključnih aspekata unutar tržišta oldtimera. Kupnja, prodaja i posredovanje ovih vozila prednjači s prihodima između 40 i 45 milijardi eura godišnje. Slijede usluge održavanja i restauracije starih klasičnih vozila koje ostvaruju između 25 i 30 milijardi eura.
Ostali rastući sektori uključuju logistiku i skladištenje (1-2 milijarde eura), financije i osiguranje (8-10 milijardi eura) te iskustva i događaje u zajednici, koji također doprinose s jednom do dvije milijarde eura. Tržište klasičnih automobila postalo je poput tržišta skupocjenih satova, zlata ili umjetnina. Sve više ulagača upravo u kupnji oldtimera vidi priliku oplemenjivanja njihovog kapitala.
Stoga i ne čudi kako su sajmovi, izložbe i susreti klasičnih vozila postali sve češća pojava, poglavito na tlu Starog kontinenta i Sjeverne Amerike. A da ne pričamo o bogatim šeicima čije su garaže pravi eldorado za ljubitelje klasike. Izvješće također naglašava kako digitalizacija transformira tržište, s online platformama koje olakšavaju kupnju i prodaju te pristup detaljnim informacijama o svakom modelu. Nadalje, porast održivih goriva mogao bi omogućiti tim vozilima da nastave cirkulirati bez ekoloških ograničenja.
Što se tiče relacija u ovom sektoru, najskuplji na svijetu je Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut coupe (135 milijuna eura) iz 1955. Ovaj njemački stroj toliko rijedak i dragocjen da se mislilo da ga Mercedes nikada neće prodati. Ipak bogatog kupca nisu dugo čekali. Zanimljivo je kako automobil nije stajao pod staklenim zvonom - Mercedes ga je često znao odvesti na Goodwood Festival brzine i dopustiti mu da se vozina trkaćoj stazi.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....