800 milijardi eura

Mudrije od ulaganja u nekretnine i zlato: Ovo tržište u neviđenom usponu generira više novca od BDP-a 126 država svijeta

Sektor koji je u posljednje vrijeme u usponu jest tržište klasičnih povijesnih vozila, kupnja takvog auta koliko god da košta, sutra će vrijediti više

Klasični automobili

BDP (Bruto domaći proizvod) jedan je od najvažnijih pokazatelja gospodarske aktivnosti pojedine države. On se koristi za izračun rasta i razine razvoja stanovništva. Označava ukupnu vrijednost dobara i usluga stvorenih u državi tijekom perioda od jedne godine. Izračunava se na temelju potrošnje, ulaganja, javne potrošnje i neto izvoza, odražavajući gospodarsku snagu zemlje.

image

Klasični automobili

Joris Clerc

Procvat tržišta klasičnih automobila diljem svijeta je toliki da novac koji ovaj sektor godišnje generira premašuje onaj u 126 zemalja svijeta! Tržište oldtimera postalo je sve popularnije, poglavito među ekstra bogatom klijentelom, koji u kolekcionarskim automobilima vide trajnu vrijednost. Prema posljednjem izvješću McKinsey & Company konzultantske tvrtke, globalne zalihe ovih vozila iznose 800 milijardi eura i ostvaruju godišnji promet između 80 i 90 milijardi eura, više od BDP-a, primjerice, Luksemburga, koji je 2024. iznosio 79,31 milijardu eura.

image

Retromobile Paris 2025., Artcurial aukcija, Bugatti EB110

Zvonimir Jurčić

Ova je tvrtka analizirala šest ključnih aspekata unutar tržišta oldtimera. Kupnja, prodaja i posredovanje ovih vozila prednjači s prihodima između 40 i 45 milijardi eura godišnje. Slijede usluge održavanja i restauracije starih klasičnih vozila koje ostvaruju između 25 i 30 milijardi eura.

image

Ferrari 250 GT SWB California Spider

Mecum Auctions

Ostali rastući sektori uključuju logistiku i skladištenje (1-2 milijarde eura), financije i osiguranje (8-10 milijardi eura) te iskustva i događaje u zajednici, koji također doprinose s jednom do dvije milijarde eura. Tržište klasičnih automobila postalo je poput tržišta skupocjenih satova, zlata ili umjetnina. Sve više ulagača upravo u kupnji oldtimera vidi priliku oplemenjivanja njihovog kapitala.

image

1989. Ferrari Testarossa

Artcurial

Stoga i ne čudi kako su sajmovi, izložbe i susreti klasičnih vozila postali sve češća pojava, poglavito na tlu Starog kontinenta i Sjeverne Amerike. A da ne pričamo o bogatim šeicima čije su garaže pravi eldorado za ljubitelje klasike. Izvješće također naglašava kako digitalizacija transformira tržište, s online platformama koje olakšavaju kupnju i prodaju te pristup detaljnim informacijama o svakom modelu. Nadalje, porast održivih goriva mogao bi omogućiti tim vozilima da nastave cirkulirati bez ekoloških ograničenja.

image

1956. Mercedes-Benz 300 SLR

Mercedes-Benz

Što se tiče relacija u ovom sektoru, najskuplji na svijetu je Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut coupe (135 milijuna eura) iz 1955. Ovaj njemački stroj toliko rijedak i dragocjen da se mislilo da ga Mercedes nikada neće prodati. Ipak bogatog kupca nisu dugo čekali. Zanimljivo je kako automobil nije stajao pod staklenim zvonom - Mercedes ga je često znao odvesti na Goodwood Festival brzine i dopustiti mu da se vozina trkaćoj stazi.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
09. ožujak 2025 21:58