MOTOCIKLI

Novitet: Kawasaki Ninja ZX-10R sada je još korak bliže superbike stroju Johnatana Ree

Novo: diodna svjetla, dotjerana aerodinamika, geometrijom, kao i 203 KS jaki četverocilindraš koji zadovoljava Euro 5 normu
Kawasaki Ninja ZX-10R
 Kawasaki

Čak šest uzastopnih titula svjetskog prvaka nanizao je Kawasaki u Superbikeu sa svojim ZX-10R, posljednji jesenas s britanskim vozačem Jonathanom Reom. A da bi nastavili pobjednički niz, inženjeri iz Tokija dotjerali su svoj superbike za sezonu 2021. Već na prvi pogled lako je uočiti nova 450 grama laganija Mitsubishijeva diodna svjetla po uzoru na H2, uz koja su smještena krilca za dodatni potisak pri visokim brzinama - čak 17 posto više downforcea u odnosu na današnjeg Ninju.

image
Kawasaki Ninja ZX-10R
Kawasaki

Dotjeran je i položaj sjedenja. Vjetrobran je četiri centimetra viši nego ranije, a ručice upravljača su otvorenije i pomaknute centimetar prema naprijed, dok su oslonci za noge postavljeni pola centimetra više - sve podsjeća na trkaći motocikl Johnatana Ree.

Četverocilindraš koji sad, dakako, ispunjava normu Euro 5 i dobio je novi zrakom hlađeni hladnjak ulja kojeg je razvio KRT, ali i dalje razvija 203 KS (213 KS s otvorenim airboxom RamAir) pri nešto nižih 13.200 okretaja (prije 13.500).

image
Kawasaki Ninja ZX-10R
Kawasaki

To je posljedica novog ispušnog sustava s premještenim katalizatorom, manjim kolektorom i duljim prigušivačem zbog čega je težina motocikla s tekućinama s 206 narasla na 207 kilograma (vrijedi i za R i za RR).

A da bi četverocilindraš lakše došao do izražaja, skraćena su prva tri stupnja prijenosa u mjenjaču, dok stražnji lančanik sad broji 41 umjesto 39 zubaca.

image
Kawasaki Ninja ZX-10R
Kawasaki

Premda se to na prvi pogled ne vidi, dotjerana je i geometrija. Hvatište stražnje vilice spušteno je milimetar, što olakšava izlazak iz zavoja, a sama je vilica 8 milimetara dulja uz 2 milimetra dalje postavljeno hvatište, što znači da je međuosovinski razmak narastao za centimetar - sa 144 na 145.

Stabilniji je, dakle, pri visokim brzinama i više je težine sad na prednjem kotaču. I ovjes je nanovo podešen, sad malo mekanija vilica sprijeda i čvršća straga (oboje Showa BFF/BFRC).

image
Kawasaki Ninja ZX-10R
Kawasaki

Kawasaki će proizvesti samo 500 primjeraka trkaćeg ZX-10RR. Motor se vrti 400 okretaja više zahvaljujući laganijim klipnjačama i klipovima niskog trenja - oboje je proizveo Pankl. I zadnje, ali ne i najmanje važno, kotači su Marchesini s gumama Pirelli Diablo Supercorsa SP. Snaga raste na 204 KS (214 KS s airboxom) pri 14.000 okretaja, ali moment pada na 111,8 Nm.

Ukratko

Diodna svjetla glavna su novost na oklopu Ninje ZX-10R za 2021., ali na vožnju će puno veći utjecaj imati uz njih postavljena krilca koja povećavaju downforce za 17 posto

Kočnicu su vrhunac ponude talijanskog Bremba - monoblok M50 kliješta, poluplutajući diskovi od 330 milimetara sprijeda i radijalni glavni cilindar (sa čeličnim opletom na ZX-10RR)

Iza novog vjetrobrana krije se TFT zaslon s četiri programa rada motora i joystickom na lijevoj ručici upravljača, a uveden je i tempomat. Ručice su po želji i grijane

Japanci će proizvesti samo 500 primjeraka trkaćeg ZX-10RR. Cijena, pak, osnovnog Ninje ZX-10R bit će oko 145.000 kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
28. studeni 2024 09:01