
Današnji svijet automobila je uglavnom siv... Dominiraju bijela, crna i svi tonovi sive boje. Vremena veselih boja poput zelene, narančaste, žute iz 1970-ih i 1980-ih pa i crvene, očigledno su zauvijek povijest. No to i ne čudi jer je uvriježeno mišljenje da će bezvremenske boje najbolje "upaliti" kod ponovne prodaje automobila. Usto, lakše se održavaju čistima i ne privlače pažnju. I tako smo se do danas utopili u automobilskom sivilu...
Međutim, znanost je možda pronašla druge razloge zašto vozači biraju određene boje automobila, a odgovori se možda neće svima svidjeti. Sveučilište u Groningenu u Nizozemskoj, naime, izradilo je studiju koja je proučila kupce automobila prema odabranoj boji karoserije i dokučila njihov izbor.
Prema najprodavanijim bojama automobila, nizozemski znanstvenici tvrde da razumiju što prolazi kroz glave onih kupaca koji su odabrali sivu boju, piše El Pais. Ta se boja veže uz trezvenost, ali studija kaže da je to dosadan izbor koji sugerira nedostatak interesa za isticanje, što po njima ne mora biti negativna karakteristika. Ti su kupci konzervativniji i nekreativni.
S druge strane, za ne previše popularnu smeđu boju znanstvenici sa Sveučilišta u Groningenu ističu da je ta boja povezana s onima koji su razboriti i jednostavni. I na koncu dolazi žuta boja. Uz sivu i smeđu, vozače koji biraju ove tri boje znanstvenici su označili "manje inteligentnim".
Jer žuta, iako se može činiti kao hrabra i originalna boja automobila, za istraživače je nijansa koju biraju ljudi koji imaju površnu kreativnost, odnosno, da se žele istaknuti, ali zapravo nemaju čvrst osobni, ili estetski ukus.
S druge strane ova psihološka studija, ali i neke druge u posljednjih deset godina potvrđuju da se najinteligentniji vozači odlučuju za bijelu boju svojih automobila. Ovo dosta kontroverzno istraživanje postavlja pitanje je li zaista moguće da jednostavna odluka poput izbora boje automobila može otkriti toliko o osobnosti vozača. Što vi mislite?
Komentari
0