Neslavna lista

Ocjenjuje li kao i ljudi? Ovo je osam najružnijih automobila prema umjetnoj inteligenciji

Fiat Multipla uvijek se nađe na ovakvim popisima, a zapravo se radilo o revolucionarnom i ergonomski sjajnom modelu

Aston Martin

Dizajneri automobila ponekad zaista znaju zaribati stvar - u najboljoj namjeri, ili napadu kreativnog zanosa. Ali je pravo pitanje, kako je nešto tako ružno od njihovih nacrta dospjelo do proizvodnih traka. Ovaj popis nije sastavila grupa dizajnera, već umjetna inteligencija. Evo kako ona gleda na pojam ljepote automobila.

image

Fiat Multipla

Fiat

Fiat Multipla

Neki će reći ‘a jadna Fiat Multipla‘, i to s pravom. Sirota Multipla uvijek se nađe na ovakvim popisima, a zapravo se radilo o nevjerojatno revolucionarnom i ergonomski sjajnom modelu u kojem se moglo prevesti šest osoba. Istina bog, nije oduševila dizajnom za razliku od mnogih talijanskih automobila, posebno iz tog vremena, no to njoj nije niti bio cilj.

Neki i dalje tvrde da je to jednostavno genijalan automobil, a kada se 1998. pojavio napravio je sve što se današnji silni SUV modeli trude. Biti povišen, nuditi golemu količinu prostora i preglednost te besprijekornu ergonomiju. Sve je to sjedinila jedna Multipla.

image

Nissan Cube

Nissan

Nissan Cube

Smiješno za reći, ali ovo je jedan od najružnijih automobila ikad prema umjetnoj inteligenciji. Zašto to kažemo? Zato jer današnji moderni električni SUV modeli upravo žele ovako izgledati, pa nam to prodati pod priču atraktivnog futurističkog dizajna. Cube, ili kako mu samo ime kaže – Kocka, bio je upravo to. Kocka na kotačima, ali smislen i vrlo upotrebljiv mali SUV izdašne prostranosti.

image

Chrysler PT Cruiser

Chrysler

Chrysler PT Cruiser

Kada se pojavio na našim cestama u ranim 2000-tima neki su ga odmah nazvali mrtvačkim kolima. Jer je dizajnom neupitno podsjećao na to nepopularno prijevozno sredstvo. A Cruiser je samo htio, ili barem njegovi dizajneri, vratiti dašak 40-ih i 50-ih godina prošlog stoljeća, s tadašnjih cesta SAD-a. Svoj retro stil jednostavno nije uspio prenijeti u novo tisućljeće, a niti kvalitetom nije baš osvajao srca.

image

Aston Martin Lagonda

Aston Martin

Aston Martin Lagonda

U osamdesetima prošlog stoljeća Lagonda sigurno nije bio jedan od ljepših Aston Martina. Iako je dizajnerski podbacio, postao je vrlo cijenjen automobil među kolekcionarima, toliko da jedinica u dobrom stanju sada može postići cijenu do 140 tisuća eura. Ako vanjski dizajn klinastog oblika nije baš dovršen, unutrašnjost je bila impresivna, s futurističkim, minimalističkim izgledom, jednokrakim upravljačem i digitalnim instrumentima.

image

A Tesla Cybertruck

AFP

Tesla Cybertruck

Umjetna inteligencija, svaka ti čast! I nama je ovaj zločin na kotačima bio isprva repulzivan, ali eto i UI je potvrdila da nismo ludi. Nismo sigurni ni da Elon Musk misli da je ovo atraktivan model, a ne možemo se sjetiti ni kada je Tesla u dizajnerski tim uzela malu djecu s bojankama. Mi Cybertruck ne možemo vidjeti ni na papiru, toliko nam vrijeđa oči, a ne možemo ni zamisliti da bi netko htio voziti ovo neupotrebljivo i grozomorno vozilo.

image

Ssang Yong Rodius

Ssang Yong

Ssang Yong Rodius

Modeli ove korejske marke nikad nisu bili oku ugodni. Još se sjećamo SUV-a i terenaca koji su nas boli u oči kada su se kod nas pojavili prije 20-ak i više godina. Ali, kada je došao Rodius, stvari su postale smiješne. Ovaj monovolumen izgleda kao da su ga dizajnirala pet različitih dizajnera, koji se nikako nisu mogli složiti oko krajnjeg produkta, pa su jednostavno stvari ostavili kakvima jesu. A istina je da ga osmislio Ken Greenley, bivši direktor tečaja automobilskog dizajna na Royal College of Art and Design.

image

Ford Scorpio

Ford

Ford Scorpio

Prva generacija Fordove limuzine uživala je vrlo dobru reputaciju, ali kada se 1994. dogodila druga generacija, mnogi ljubitelji Forda jednostavno su prešli na, recimo, Volkswagen. Otužnu bočnu vizuru, u doslovnom smislu te riječi, dodatno je pogoršao prednji kraj koji snažno podsjeća na žabu. Osim limuzine, Ford je na tržište plasirao i karavansku izvedbu koja je, suprotno onome što je tada bilo uobičajeno, estetski poboljšala limuzinu. Proizvodnja je završila 1998. i nije bilo daljnjih generacija Scorpija.

image

Saab 9-5

Saab

Saab 9-5

Do 2006. švedski karavan je već bio pomalo zastario, ali je i dalje zadržao eleganciju. Pa su stoga u Saabu odlučili samo blago retuširati dizajn, a to se ponajviše odnosilo na masku i prednja svjetla. Jasno je zašto je Jeremy Clarkson rekao da automobil izgleda kao da nosi naočale kakve bi nosila Dame Edna, lik koji je stvorio australski komičar Barry Humphries. Upućeni će znati.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
28. ožujak 2025 10:42