Top lista

Odlaskom Lamborghinija Huracana više nema novih modela na tržištu s V10 motorom: Prisjećamo se najboljih ikad

Više ne možete kupiti novi automobil s V10 motorom, zato smo se odlučili sastaviti popis najboljih pokretanih V ‘desetkom‘

BMW M5

Bilo je lijepo dok je trajalo, neki bi rekli. Era velikih V motora polagano, ali sigurno se gasi. Rijetko koji automobil danas pogone V8 motori, a o V10 sada možete samo sanjati. Hibridi i električari nadomještaju potrebu za snagom, ali crv nostalgije u nama i dalje ruje, i to nam nitko ne može oduzeti. Kada je prije nekog vremena Lamborghini predstavio svoj novi model Temerario, mnogi su bili njime oduševljeni.

image

Lexus LFA

I zaista, hibridni Temerario je snažniji, radilica se okreće na višem broju okretaja i on ubrzava jače od Huracana kojeg zamjenjuje. Ali to je gorko-sladak debi jer Temerario s V8 motorom nema jednu značajku koja je bila prisutna na svakom novom Lambu od lansiranja Gallarda 2003. - V10 motor. Nekada su se V10 motori ugrađivali u svakojake vrste vozila. Dakle, da salutiramo onim automobilima kojima osam cilindara jednostavno nije bilo dovoljno, evo pregleda 10 najboljih vozila s V10 motorom.

image

Dodge Viper

Dodge

1. Dodge Viper R/T10 (1992.-2017.)

Pa tko se ne sjeća plosnatog Vipera? Izvorni Viper nije samo oživio reputaciju Dodgea u pogledu performansi, nego je pokrenuo tri desetljeća fascinaciju automobilske industrije V10 motorima. Inženjerski tim Vipera, zajedno s Lamborghinijem, koji je tada bio u vlasništvu Chryslera, napravio je vlastitu verziju V10 motora s komponentama visokih performansi i aluminijskim blokom. Viper se pojavio 1992. i iz 8.0-litrenog motora izvlačio 406 KS. Kasnije se pojavila 8.4-litrena SRT verzija s čak 654 KS.

image

2004. Dodge RAM 2004 SRT-10 Hennessey Venom 650R V10 8.3L Viper

eBay

2. Dodge RAM 2500/3500 (1994.-2003.)

Magnum V10, kako se tada zvao, činio se idealnim za Dodgeove pick-upove jer je generirao čak 610 Nm pri samo 2400 o/min. Magnum V10 2003. godine zamijenili su Chryslerov novi Hemi i Cumminsovi dizelaši s monstruoznim okretnim momentom, koji su bili daleko ekonomičniji. Ali SRT-10 stigao je godinu dana kasnije, nudeći kupcima pick-upa 517 KS prave Viper V10 snage po prvi put.

image

Lamborghini Huracan STJ

3. Lamborhini Gallardo/Huracan (2004.-2024.)

Lamborghinijev plan da sruši Ferrarijevu 360 Modenu glasio je: Dajte više svega! Više snage, pogon na sve kotače i više cilindara. Dakle, umjesto da samo odgovaraju Modeninom V8 od 400 KS, Lambovi inženjeri su skuhali 5,0-litreni V10 na temelju 4,0-litrenog V10 koji su dizajnirali, a zatim napustili 1990-ih.

Gallardo je stigao 2003. godine, izbacivši tada ozbiljnih 500 KS i nadmašivši svog crvenog neprijatelja sa 137 Nm višim okretnim momentom. Hasta la vista, Enzo.

image

Audi R8 Coupe

Audi

4. Audi R8 V10 (2009.-2024.)

Originalni Gallardo imao je vlastiti, Talijanski V10, što god vozači Audija tvrdili. Ali prerađeni LP560 Gallardo iz 2008. debitirao je s novim 5,2-litrenim V10 s 560 KS s izravnim ubrizgavanjem goriva i potpuno drugačijim redoslijedom paljenja i razmakom provrta koji se temeljio na Audijevom novijem V10. Audi je ažurirao V10 motor koji je tada imao 525 KS. U sljedećih 15 godina snaga je sa svakim ‘updateom‘ rasla.

image

BMW M6

BMW

5. BMW M5/M6 V10 (2005. - 2010.)

BMW-ov E60 M5 (i E63 M6 kupe) trošili su gorivo, ležajeve i ostale komponente motora kao lijenčina dane, ali teško je bilo ne voljeti limuzinu klasičnog izgleda koja zvuči kao F1 bolid i koja je, usput rečeno, bila uspješnija od BMW-ovog stvarnog F1 bolida s V10 pogonom.

M5 davao je 507 KS i 8250 okretaja u minuti da se njima igrate, ali neobično visoko pozicionirani vrh okretnog momenta (6100 o/min) na krivulji značilo je da ste se za svoje gušte trebali pomučiti. Ali, nikada ta ‘muka‘ nije bila slađa.

image

Audi RS6

Audi

6. Audi RS6 (2008.-2010.)

BMW je već neko vrijeme drmao V10 scenom, dok je Audi počeo jačati svoje V8 pulene. Prvo se 2007. pojavio S6 sa samo 435 KS koji je izgledao toliko dosadno da biste mogli zaključiti kako ima upola manje ‘konja‘. Zatim je stigao veći S8, ali s još uvijek stidljivom snagom od 450 KS. Sigurno Audi može bolje? I može! Daleko zabavniji bio je model RS6, posebno u karavanskoj izvedbi. RS-ov obnovljeni V10 razvijao je herkulskih 580 KS i 650 Nm okretnog momenta, bacajući toliko sjene na svog M5 rivala da se u Münchenu odjednom osjetilo potpuno zamračenje.

image

VW Touareg V10 TDI

VW

7. VW Touareg V10 TDI (2002.-2010.)

Nekako se ovdje moramo prisjetiti Volkswagena, koji je prije afere ‘Dieselgate‘ bio daleko zabavniji. Sjetimo se samo originalnog SUV Touarega iz sredine 2000-ih i luksuzne limuzine Phaeton, koji su imali ne jednu nego dvije suludo pretjerane opcije motora. Jedan je bio 6,0-litreni W12 s 450 KS, atmosferska verzija twin-turbo motora Bentley Continentala, a drugi je bio 4,9-litarski V10 dizel s turbopunjačem. V10 je imao samo 313 KS ili 350 KS u Touaregu R50, ali čak 850 Nm pri samo 2000 okretaja u minuti, dobro je došlo za vuču stvari poput čamaca i Boeing 747, što je VW napravio u reklami iz 2006. godine.

image

Porsche Carrera GT

Porsche

8. Porsche Carrera GT (2004.-2006.)

Carrera GT snažan je kandidat za cestovni automobil s najboljim zvukom svih vremena, a možda to i nije iznenađenje kada saznate da njezin 5,0-litreni V10 ima svoje korijene u F1 motoru. Porsche je razvio motor za F1 momčad ranih 1990-ih, a kasnije ga je preinačio za Le Mans automobil.

Izlazna snaga od 612 KS učinila je V10 model Carrera GT manje moćnim od 6,0-litrenog V12 s 660 PS u njegovom rivalu Ferrari Enzo, ali samo je Porsche dolazio s ručnim mjenjačem.

image

Lexus LFA

9. Lexus LFA (2010.-2012.)

Znate da vas čeka zvučna poslastica kada vam proizvođač automobila kaže da se udružio s Yamahinim glazbenim odjelom kako bi ugodio ispušni sustav na svom novom 4,8-litrenom V10 motoru.

Potpuno ugljični LFA pogonilo je 560 KS ili 10 KS više u opremi Nurburgring, a V10 je bio smješten sprijeda, a ne iza stražnjih sjedala kako bi se dalo zaključiti iz vožnje.

image

Acura ASCC Concept

10. Honda/Acura ASCC (2007.)

Možemo se samo zapitati kako bi sve izgledalo. Dok je Lexus radio na modelu LFA kasnih 2000-ih, Honda je bila zauzeta nečim sličnim. Kupe s V10 motorom smještenim sprijeda. Sve je otišlo toliko daleko da su prototipovi (Acura ASCC) već bili testirani na glasovitom Nurburgringu. Nažalost, ono što je trebao biti nasljednik NSX-a nikada nije zaživjelo. Teži ekonomski uvjeti bacili su ovaj projekt pred samo cvjetanje u koš za smeće.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 00:29