Kakav ‘SWAP‘

Ovaj stari Fiat X1/9 je dobio zanimljiv novi pogon! Hondin 1.8 VTEC od 218 KS sada je prava mjera

Fiat X1/9 VTEC

 Cars & Bids

Fiat X1/9 jedan je od onih automobila koji su mogli biti skoro savršeni vozački stroj da je tvrtka samo malo više pogurala "više snage". Fiatov "laki" sportski "targa" dvosjed iz 1970-ih godina i 80-ih na tržištu kao Bertone X1/9 imao je motor smješten središnje iza putničkog prostora.

U tadašnjim testovima novinari su bili oduševljeni takvim konceptom i voznim osobinama, ali su rekli i da mu treba više snage. Prve modele X1/9 pokretao je živahan, ali malen 1,3-litreni motor iz Fiata 128 koji je postizao oko 70 KS, i trebalo mu je 15,3 sekunde da postigne 100 km/h iz stajanja.

Snaga je kasnije prigušena iako je stigao veći 1,5-litraš od 68 KS, no sprint do stotke se poboljšao na 11,8 sekundi. Bolje, da, ali još uvijek nije dovoljno da se maksimalno iskoristi potencijal šasije.

image

Fiat X1/9 VTEC

Cars & Bids

Sada zamislite isti automobil s istim karakterom, ali tri puta većom snagom. Sivi X1/9 na ovim slikama započeo je život kao model iz 1981. s 1,5-litrenim motorom, ali sada ima Hondin B18C VTEC.

Opis na aukcijskoj web stranici Cars & Bids za ovaj auto navodi da je riječl o JDM verziji 1,8-litrenog B18C visokih specifikacija, ali je od tada "otvoren" na 2,0 litre i opremljen nadograđenim šipkama i vijcima, mlaznicama visokog protoka te da je usklađen sustav upravljanja motorom.

image

Fiat X1/9 VTEC

Cars & Bids

Tvrdi se da je motor sposoban za 218 KS, što bi bilo dovoljno da se vrijeme hvatanje stotke smanji na manje od 6 sekundi, posebno s Hondinim LSD-om koji mu pomaže da smiri te konje.

image

Fiat X1/9 VTEC

Cars & Bids

Unuta su postavljena sjedala Mazde Miate i izgledaju savršeno, iako bismo se možda odrekli aftermarket upravljača. Fiat je predao proizvodnju X1/9 Bertoneu 1982. i ukinuo model 1989., što je slučajno bila godina kada je Hondin VTEC motor debitirao na JDM Integri.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 13:19