
Prva pomisao na Alfa Romeo modele većini će na pamet pasti Spider, Giulia ili Giulietta, no tek će se fanovi nakloniti modelu Montreal, 1970. godine predstavljenom na Salonu automobila u Ženevi, a koji je ime dobio jer je godine ranije bio predstavljen kao koncept na izložbi Expo 67 u Montrealu.
Razloga je više što je ova sjajna Alfa prošla „ispod radara” šireg interesa automobilista. Jedan od njih je taj što je u svoje vrijeme djelovala manje impresivno (premda joj je izgled podario čuveni dizajner Marcello Gandini iz Bertoneova studija) od direktnih suparnika poput Jaguara E-Typea ili Porschea 911.

No, veći je problem bio taj što je Montreal bio skuplji od oba. U idućih sedam godina izrađeno je tek 3900 primjeraka Alfinog 2+2 coupea kojeg je krasila iznimna aerodinamika te specifični detalji „narezane” maske prednjih svjetala kao i „škrge” za ventilaciju na bokovima iza vrata.

Sada kako vrijeme prolazi, Alfa Romeo Montreal, automobil tada vrlo moderne konstrukcije s naprednim sustavom ovjesa, koju je pogonio 2,6-litreni V8 motor od 200 KS (224 km/h max., 0-100 km/h 7,1 s), danas je sve zanimljiviji upravo zbog svog posebnog izgleda.

S tim se definitivno slaže i dizajner Luca Serafini koji je izradio rendere moderne interpretacija Alfina coupea. Svoju viziju je nazvao Montreal Vision GT, a svemu je zapravo kumovala Serafinijeva osobna priča.

Naime, 1986. njegov je otac kupio narančastu Montrealku i taj je događaj obilježio početak njegove ljubavi prema automobilskom svijetu.

Često bi odlazio u garažu gledati očevu narančastu Alfu, njene odsjaje, linije i pregibe na karoserije. Najviše mu se u sjećanje usjekao konkavan volan kakvih danas više nema u automobilima.

Vizualne usporedbe njegove moderne interpretacije i izvornog Montreala su očite. Scudetto, otvori dvostrukih prednja svjetla te „škrge” na bokovima sve je tu.
Vjerojatno će završiti u nekoj vozačkoj igri, a ovu Montrealku našeg doba, vjerujemo sudeć prema renderima, bilo bi lijepo vidjeti i na cesti...

Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....